Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Σχόλιο

( μάικλ τζόρνταν: ο καλύτερος :: 24/1/2006 20:05:42) 

Μάικλ Τζόρνταν: Ο καλύτερος Ηλεκτρικές… στάσεις τέχνης

Τι θα μάθεις;

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΗΣ

Ένα εισιτήριο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου αρκεί όχι μόνον για τη διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά, αλλά και για μια βόλτα στα μονοπάτια της τέχνης

Όταν ολοκληρώσεις το μάθημα αυτό, θα μπορείς:

Το ερώτημα ποιος είναι καλύτερος, ο Μάικλ Τζόρνταν ή ο Κόμπι Μπράιαντ τίθεται ολοένα και συχνότερα, μετά την εκπληκτική επίδοση των 81 πόντων που πέτυχε ο σούπερ σταρ των Λέικερς, η δεύτερη καλύτερη όλων των εποχών.

ΜΑΙΡΗ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ

- Να αφηγείσαι συνοπτικά την ιστορία του προσωπικού υπολογιστή

Η σύγκριση αυτή βέβαια θα μπορούσε να γίνει με μεγαλύτερη άνεση όταν Μπράιαντ θα αποσυρθεί από την ενεργό δράση, όμως, πολλοί είναι ανυπόμονοι και δεν αντέχουν στον πειρασμό.

Πάνω: «Αέναες διασταυρώσεις» είναι ο τίτλος του έργου του Βούλγαρου καλλιτέχνη Β. Γιότοφ, που θα κοσμεί από αύριο την αποβάθρα του σταθμού του ΗΣΑΠ, στην Ομόνοια. Αριστερά: Κατακόρυφα στοιχεία με μπάλες, στη μακέτα για ένα από τα δύο γλυπτά (με ελεύθερο θέμα) του Αλέξανδρου Μουστάκα, που θα κοσμούν μέχρι το τέλος του 2003 τον σταθμό Αγίου Νικολάου του ΗΣΑΠ

- Να περιγράφεις τη λειτουργία του διαδρόμου του

"Αν αποτελούν μέτρο σύγκρισης οι τίτλοι που έχει κατακτήσει ο καθένας από τους δυο αστέρες τότε ο Κόμπι έχει το προβάδισμα", λένε οι φανατικοί φίλοι του.

Πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά και εγκαταστάσεις «ξεφεύγουν» από τις γκαλερί και τα μουσεία.

- Να εξηγείς τη γενική λειτουργία των επεξεργαστών που χρησιμοποιούν οι προσωπικοί υπολογιστές

Η εξήγηση που δίνουν είναι απλή.

Και συναντούν χιλιάδες ανθρώπους καθημερινά, τους επιβάτες του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, στους 16 σταθμούς, όπου έχουν ήδη βρει ή θα βρουν στέγη μέχρι το 2004.

- Να απαριθμείς διάφορους τύπους περιφερειακής μνήμης για προσωπικούς υπολογιστές

Στα 24 του ο Μπράιαντ είχε τρία δαχτυλίδια στο χέρι του όσα και τα πρωταθλήματα που κέρδισε με την ομάδα του Λος Άντζελες.

Αύριο οι «Αέναες διασταυρώσεις», όπως είναι ο τίτλος του τρισδιάστατου έργου του Βούλγαρου καλλιτέχνη Βέντσεσλαβ Γιότοφ (Iotoff), θα ανάψει τα κίτρινα φώτα του, για να υποδέχεται τους επιβάτες του ανακαινισμένου σταθμού της Ομόνοιας.

Ο πρώτος προσωπικός υπολογιστής (personal computer, PC) παρουσιάστηκε από την εταιρεία IBM το 1981. Ο Τζόρνταν χρειάστηκε να φτάσει στα 28 του για να πανηγυρίσει έναν τίτλο.

Πίσω από το ειδικό κρυστάλλινο κουτί του (3Χ3 μ.), σημαίες, γράμματα από τα αλφάβητα όλου του κόσμου, μια επεξεργασμένη αεροφωτογραφία του κέντρου της Αθήνας, αλλά και μια πρωτότυπη σιδηροκατασκευή, που παραπέμπει στον σιδηρόδρομο (τυπωμένα όλα πάνω σε επάλληλες κρυστάλλινες επιφάνειες) θα θυμίζουν ότι ο σταθμός είναι «σταυροδρόμι πολιτισμών».

Περιείχε τον επεξεργαστή 8088 της εταιρείας Intel σε ταχύτητα 4,77 MHz, 16 Kb κύριας μνήμης που μπορούσε να επεκταθεί ως τα 256 Kb, ασπρόμαυρη οθόνη και μία ή δύο μονάδες δισκέτας 5,25" των 160 Kb. Βέβαια, ο "Αιρ" σε αντίθεση με τον Μπράιαντ έπαιξε κολεγιακό μπάσκετ φοιτώντας σ' ένα από τα πιο γνωστά και μπασκετικά πανεπιστήμια των ΗΠΑ, το Νορθ Καρολάινα.

«Η ιδέα ξεκίνησε κυρίως από τους μετανάστες», εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο καλλιτέχνης, μετανάστης και ο ίδιος, που ζει εδώ και 13 χρόνια στην Ελλάδα.

Ο νέος αυτός υπολογιστής μπήκε δυναμικά στην αγορά των μικροϋπολογιστών με πωλήσεις 136.000 IBM PC μέσα στον πρώτο ενάμιση χρόνο της κυκλοφορίας του. Οι φανατικοί υποστηρικτές του Τζόρνταν βέβαια εκφράζουν μια άλλη άποψη λέγοντας πως τα χρόνια εκείνα ήταν εντελώς διαφορετικά, το επίπεδο του ΝΒΑ σαφώς ανώτερο και σ' αυτό δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς.

Στο έργο του δε, που χρειάστηκε έξι μήνες για να το ολοκληρώσει, αξιοποιούνται και τέσσερις κολόνες που υπάρχουν στον χώρο και οι οποίες, σε διαφορετικά χρώματα, συμβολίζουν τις ισάριθμες φυλές.

Η μεγάλη επιτυχία του IBM PC έκανε τους δημιουργούς του να κατασκευάσουν παραλλαγές του, που ονομάστηκαν XT και AT. Προσωπική μας άποψη πάντως είναι, ότι ο Τζόρνταν ήταν ένας και δύσκολα θα υπάρξει άλλος για αρκετούς λόγους.

Το συγκεκριμένο είναι το μοναδικό έργο μέχρι στιγμής που έχει γίνει με ανάθεση, καθώς ο διαγωνισμός απέβη άγονος, αλλά η επιλογή του έγινε από το διοικητικό συμβούλιο του ΗΣΑΠ «με το σκεπτικό ότι το έργο ενός ξένου καλλιτέχνη θα συμβάλει στον τονισμό της πολυπολιτισμικότητας του χώρου», λέει η κ. Κίρκη Κεφαλέα, μέλος της επιτροπής εικαστικών παρεμβάσεων στους σταθμούς του ΗΣΑΠ.

Συγχρόνως, άλλες εταιρείες άρχισαν να κατασκευάζουν απομιμήσεις του που αναφέρονταν ως «συμβατοί με IBM». Καταρχήν ήταν πιο ολοκληρωμένος παίκτης.

Δύο ακόμη σταθμοί έχουν ήδη δεχτεί εικαστικές πινελιές.

Με την πάροδο του χρόνου, η βασική αρχιτεκτονική του υπολογιστή αυτού παγιώθηκε, όπως και οι επεξεργαστές της εταιρείας Intel ως η βασική δομική του μονάδα. Εκτός από το απίστευτο ρεπερτόριο επιθετικών κινήσεων ήταν και σπουδαίος αμυντικός κάτι που δεν έχει δείξει μέχρι τώρα ο Κόμπι.

Εκείνος του Πειραιά, που φιλοξενεί περιοδικές εκθέσεις ζωγραφικής (η τωρινή έχει θέμα το λιμάνι και περιλαμβάνει έργα των Βολανάκη, Μαλέα, Παρθένη, Προσαλέντη κ.ά.) και του Αγίου Ελευθερίου, ο φράκτης του οποίου κοσμείται με τους 17 μεταλλικούς γλυπτούς πίνακες (2Χ3 μ.), που φιλοτέχνησε ο Αριστείδης Πατσόγλου με θέμα τον τροχό.

Αφού η αρχιτεκτονική του προσωπικού υπολογιστή ήταν πλέον δεδομένη, άνοιξε ο δρόμος για το σχεδιασμό μιας ποικιλίας περιφερειακών συσκευών και άλλων τμημάτων που ταίριαζαν σε οποιοδήποτε υπολογιστή.

Ο πρώην παίκτης των έξι φορές πρωταθλητών Μπουλς με εξαίρεση τον Σκότι Πίπεν δεν είχε κάποιον άλλον συμπαίκτη τόσο μεγάλης αξίας.

Μέσα στον Απρίλιο οι αποβάθρες στον σταθμό της Νέας Ιωνίας θα κοσμούνται με το επιτοίχιο ζωγραφικό έργο του Αλέξανδρου Βάλβη, που θα διηγείται την ιστορία των προσφύγων της περιοχής από τη Μικρά Ασία στην Ελλάδα, ενώ τα μεταλλικά πουλιά (που θα στέκονται σε μεταλλικές βέργες 3,5 μ.) του Φώτη Ραφτόπουλου θα «παράγουν και ήχο» από τη γεφυροπλατεία του σταθμού.

Σύντομα καταργήθηκε η ιδέα του «έτοιμου κουτιού», που αγόραζε ο χρήστης από μια εταιρεία, γιατί με λίγες γνώσεις ο καθένας μπορούσε να συναρμολογήσει το δικό του υπολογιστή.

Ο Μπράιαντ ευτύχησε να αγωνίζεται στην ίδια ομάδα με τον Σακίλ Ο'Νιλ, ο οποίος μάλιστα ήταν τα πρώτο βιολί στους Λέικερς κι έκανε θραύση κάτω από τα καλάθια όπου δεν είχε αντίπαλο.

Τον Ιούλιο υπολογίζεται να έχει τοποθετεθεί στα Πετράλωνα η μεταλλική φρίζα με στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη διαδρομή Κηφισιά - Πειραιά (από θάλασσα έως λουλούδια), του Αλέξανδρου Μουστάκα, ενώ ώς το τέλος του 2003 δύο γλυπτά του ίδιου καλλιτέχνη θα έχουν βρει τη θέση τουςστην αποβάθρα του Αγ. Νικολάου.

Ο προσωπικός υπολογιστής απόκτησε μονάδα δισκέτας 3,5", σκληρό δίσκο και έγχρωμη οθόνη.

Συμπέρασμα: ο Μπράιαντ έχει να διανύσει ακόμη μεγάλη διαδρομή μέχρι να ολοκληρώσει την καριέρα του και να πετύχει όσα πέτυχε ο κορυφαίος των κορυφαίων.

Εικαστικές πινελιές θα δεχθούν και οι σταθμοί Καλλιθέας, Αμαρουσίου, Φαλήρου, Κ. και Α. Πατησίων, Κηφισιάς, Μοσχάτου, Ειρήνης, Ηρακλείου, Πευκακίων, ενώ το κόστος των εικαστικών παρεμβάσεων θα ανέλθει σε 3 εκατ. ευρώ (1 δισ. δρχ).

Οι επεξεργαστές του έγιναν πιο γρήγοροι και εμφανίστηκαν τα πρώτα περιβάλλοντα γραφικών.

INFO

Σήμερα ο προσωπικός υπολογιστής έχει βγει από το χώρο των φίλων της τεχνολογίας και έχει επικρατήσει σε επιχειρήσεις και υπηρεσίες όλων των ειδών.

To έργο «Αέναες διασταυρώσεις» του Β. Γιότοφ εγκαινιάζεται αύριο στις 12 μ. στην Ομόνοια.

Πάρα πολλές εργασίες, που παλαιότερα απαιτούσαν ειδικά κατασκευασμένους υπολογιστές ή γίνονταν χειρωνακτικά, σήμερα γίνονται με απλά PC.

Η επιτυχία του προσωπικού υπολογιστή οφείλεται στην αρχιτεκτονική του, η οποία επιτρέπει τη «συναρμολόγηση» ενός υπολογιστή από τμήματα τα οποία απλώς ακολουθούν κάποιες προδιαγραφές λειτουργίας και επικοινωνίας. Πολλές μικρές εταιρείες μπόρεσαν να εξειδικευτούν κατασκευάζοντας μόνο μία κατηγορία τμημάτων για PC και έτσι να δημιουργηθεί μια μεγάλη αγορά υλικού. Αντίθετα, υπολογιστές άλλων κατηγοριών κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου από μία μόνο εταιρεία, με συνέπεια την αύξηση του κόστους τους τόσο για την ίδια, όσο και για τον τελικό καταναλωτή.