Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Ευθυμογράφημα

( κάθε λιμάνι και καημός... :: 19/2/2006 22:40:46) 

Καθημερινότητα

Τρία θέατρα με προδιαγραφές εδώ και εκατό χρόνια!

Δ. Ο ΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟΣ

Κάθε λιμάνι και καημός…

ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

Αν, λοιπόν, καλείται ο άνθρωπος να επιλέξει ελεύθερα τον τρόπο που θα ήθελε για να ζει, πόσο η Εκκλησία τον βοηθάει σε μια τέτοια ελεύθερη απόφαση;

Η κυπριακή κυβέρνηση διαψεύδει τις φήμες για ανησυχία από την υπουργοποίηση της Ντ. Μπακογιάννη. Εδώ και εκατό χρόνια η Αθήνα απέκτησε τρία θέατρα - θέατρα, κτισμένα οικήματα με προδιαγραφές αρχιτεκτονικές και δραματολογικές ευρωπαϊκών μοντέλων. Η εμπειρία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στηρίζεται στον λόγο του Ευαγγελίου. Αφού άφησαν να κυκλοφορήσουν οι φήμες, τώρα τις μαζεύουν. Το «Βασιλικόν» (Εθνικό), το Δημοτικό και το Κοτοπούλη. Ο μαθητής του Χριστού Φίλιππος, όταν ήταν πρόσφατη η γνωριμία του με τον Ιησού, βρήκε τον φίλο του τον Ναθαναήλ και του είπε: Λέτε να απείλησε με ευχή για το Κυπριακό ο επίτιμος; Το Δημοτικό το γκρέμισε ο Κοτζιάς και η πλατεία που δημιουργήθηκε πήρε τo όνομά του! «Βρήκαμε το Μεσσία».

"Θα προτιμούσα σε άλλο υπουργείο τη Ντόρα Μπακογιάννη", δηλώνει ο πρώην πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Μιλτιάδης Έβερτ, ο οποίος επισημαίνει ότι οι "διάδοχοι" κρίνονται από το έργο αλλά και από την τύχη τους.

Τα άλλα εκατόν τόσα θεατρικά στέκια είναι πρώην σινεμά, αποθήκες, δωμάτια, γκαράζ, τυπογραφεία, σούπερ μάρκετ, είσοδοι πολυκατοικιών, μηχανουργεία, ταβέρνες, καμπαρέ, υπόγεια, πλυσταριά (το «Θέατρο Τέχνης» ήταν τα πλυντήρια ασπρορούχων του Αρσακείου Παρθεναγωγείου!) κ.τ.λ. Ο Ναθαναήλ είχε επιφυλάξεις, μη όντας πνευματικά ελεύθερος.

Δηλαδή, πού να πήγαινε; Αρνητικό στοιχείο: έργα κλασικά και νεοκλασικά με απαιτήσεις πολλών σκηνικών χώρων (για λόγους ουσιαστικούς - δες τα τέσσερα σκηνικά του «Θείου Βάνια» που οδηγούν τη δράση από τον κήπο στην κουζίνα-καθιστικό) στριμώχνονται σε μονοσήμαντα σκηνικά.

Και είχε επιφυλάξεις, επειδή όσοι κατάγονταν από τη Ναζαρέτ, όπως ο Ιησούς, κατά την άποψη του λαού δεν είχαν καλό όνομα.

Στο υπουργείο Τουρισμού ως διάδοχος του Αβραμόπουλου; Καμαρίνια της ντροπής και χώροι υποδοχής και παραμονής επαρχιακού σταθμού λεωφορείων.

Η απάντηση του Φίλιππου σ' αυτή τη νοοτροπία ήταν:

Αληθεύει ότι η επόμενη καμπάνια του υπουργείου Υγείας θα είναι παγκόσμια με σύνθημα "Ζήστε την ασθένειά σας στην Ελλάδα;" Θετικό στοιχείο: έργα που γράφονται γι' αυτούς τους θεατρικούς χώρους υποχρεώνουν τους συγγραφείς να πειθαρχήσουν στις δυνατότητές τους, στις δυσκολίες τους, στις απαγορεύσεις τους.

«έρχου και ίδε».

"Θεωρώ ότι η γυναίκα θα μας οδηγήσει σε ένα καλύτερο αύριο", είπε ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Π. Ψωμιάδης δείχνοντας εμμέσως πλην σαφώς την προτίμησή του για την Κατερίνα Παπακώστα.

«Η Αυλή των θαυμάτων» γράφτηκε από τον Καμπανέλλη εν γνώσει του χώρου που θα ανεβαστεί και ο Τσαρούχης προσάρμοσε το σκηνικό του ανάλογα.

Τον απελευθέρωσε δηλαδή από τη νοοτροπία της κοινής γνώμης, που ήταν φαλκιδευμένη από προκαταλήψεις της εποχής αλλά και κάθε εποχής και του πρότεινε να δοκιμάσει, να έχει εμπειρία της κοινής ζωής με το Χριστό.

Κάτι ξέρει και το λέει, ε Μένη;

Αν είναι να θαυμάζει κανείς κάτι είναι η ευρηματικότητα των σκηνογράφων και οι πανουργίες των αρχιτεκτόνων διασκευαστών μιας κάβας π.χ. σε κυκλική σκηνή.

Αυτή ακριβώς είναι η πρόταση της Εκκλησίας:

"Χωρίς να υποτιμούμε τίποτα, θεωρούμε ότι έχουμε την πρωτοπορία", υπογράμμισε ο Β. Μεϊμαράκης για την ενδεχόμενη υποψηφιότητα Καρατζαφέρη.

Να απελευθερωθεί ο άνθρωπος από προκαταλήψεις και από τη μιζέρια και να ζήσει τη σχέση του με το Θεό, τους αγίους του και τους συνανθρώπους του σε κλίμα αγάπης, απλότητας και καθημερινής αλλαγής της ζωής του.

Τέτοια έλεγε και το ΠΑΣΟΚ περί πρωτοπορίας και τώρα είναι της… αργοπορίας.

Η πρόταση της Εκκλησίας δεν είναι πρόταση αποδοχής μιας ιδεολογίας ή μιας απλής διδασκαλίας, αλλά πρόκληση σε εμπειρία της ελευθερίας, για να μπορεί ο κάθε άνθρωπος να λογίζεται ολοένα και πιο ολοκληρωμένος.

Φ.Δ.

ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΩ - Η ελευθερία είναι το ύψιστο αγαθό. - Έχει σημασία να γνωρίσω σε βάθος την πίστη και την παράδοσή μου και να την επιλέξω ελεύθερα και συνειδητά. - Ελεύθερος είναι αυτός που σέβεται και τη διαφορετικότητα του άλλου. - Η Εκκλησία στην ουσία της έχει μόνο απελευθερωτικό λόγο κατά το πρότυπο του Χριστού.

ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ; 1. Πόσο ο άνθρωπος και ιδιαίτερα ο νέος δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα της ελευθερίας; 2. Αντιμετωπίζει ένας νέος σήμερα πρόβλημα στην ελεύθερη επιλογή τρόπου ζωής; 3. Ως ποιο σημείο μπορείς να σεβαστείς την ιδιαιτερότητα και διαφορετικότητα του άλλου; 4. Πιστεύεις ότι ο λόγος της Εκκλησίας είναι απελευθερωτικός; Αιτιολόγησε την απάντησή σου.