Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Διαλογική συνέντευξη-πορτρέτο

( μουσικό τρίο για δύο ημέρες :: 18/1/2006 20:35:32) 

Για το μουσικό πρόγραμμα που θα παρουσιαστεί στο "Μύλο" μιλά ο Ζακ Στεφάνου.

Φαινόμενα

19. ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΔΙΕΞΟΔΟΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Μουσικό τρίο για δύο ημέρες

Σιωπηλός, αθέατος πόλεμος

Σκοπός αυτής της διδακτικής ενότητας είναι:

Συνέντευξη με τον Ζακ Στεφάνου που εμφανίζεται μαζί με τον Γιώργη Χριστοδούλου και την Ανδριάνα Μπάμπαλη

Απόλυτος θα είναι ο έλεγχος των πληροφοριών αν γίνει η επίθεση στο Ιράκ, γιατί σε ορισμένες πραγματικότητες δεν πρέπει να έχουμε θέα

• Να κατανοήσετε τα είδη των διεξόδων που καταφεύγουν σήμερα οι νέοι.

Μια φρέσκια παρέα νέων παιδιών, που έκαναν αισθητή την παρουσία τους στο μουσικό και δισκογραφικό χώρο, θα μας κρατήσει συντροφιά στις 20 και 21 Ιανουαρίου στο Μύλο.

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

• Να γνωρίσετε τις αιτίες των λαθεμένων επιλογών που χρησιμοποιούνται ως διέξοδοι στα προβλήματα των νέων.

Γιώργης Χριστοδούλου, Ανδριάνα Μπάμπαλη και Ζακ Στεφάνου παίζουν με τα μουσικά είδη, τις εποχές και τις προελεύσεις και ταυτόχρονα παρουσιάζουν καθένας ξεχωριστά τη δουλειά του.

Αν επιτεθούν οι Αμερικανοί καμία εικόνα και καμία πληροφορία για τα όσα θα συμβούν δεν θα κυκλοφορήσει στα δίκτυα του κόσμου.

• Να συναισθανθείτε τους κινδύνους αυτών των επιλογών.

Ο τρίτος της ομάδας μας μιλά για το πρόγραμμα.

Αν θέλουν εικόνες μπορούν να παίξουν…

• Να αντιληφθείτε την πρόταση της Εκκλησίας.

- Γιατί αποφασίσατε να κινηθείτε σε ένα τόσο ετερόκλητο ρεπερτόριο;

Ράμπο!

…Όταν η σοφία μες στην καρδιά σου μπει κι απόλαυση σου γίνει η γνώση, τότε η φρόνηση θα σε φυλάει, η σύνεση θα σε φρουρεί. Θα σε γλιτώνουν απ' το δρόμο τον κακό, από ανθρώπους που μιλούν με δόλο, που εγκαταλείπουνε τον ίσιο δρόμο, για να βαδίσουνε σε δρόμους σκοτεινούς. Χαίρονται να κάνουν το κακό και στις διαστροφές ευχαριστούνται. Ποτέ δεν ενεργούν μ' ευθύτητα, η συμπεριφορά τους είναι άδικη. Παρ. Σολ. 2,10-15

Δεν είναι πολύ ετερόκλητο, υπό την έννοια ότι περιλαμβάνει διάφορες θεματικές ομάδες.

Καμία εικόνα, καμία πληροφορία, δεν θα μεταδοθεί, άκρα θα είναι η παγκόσμια σιωπή, όταν θα αποφασίσει η Αμερική να κάνει την επίθεση στο Ιράκ. Η ενηλικίωση εκτός Χριστιανισμού έχει διάφορες ερμηνείες.

Μέσα σε όλα έχουμε και ένα αφιέρωμα στη δεκαετία του '80 και γι' αυτό επιλέξαμε δημιουργούς εκείνης της περιόδου.

Έτσι αποφάσισε το αμερικανικό Πεντάγωνο και ενημέρωσε σχετικώς ανταποκριτές Αμερικανούς και άλλων χωρών, καθώς και τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα των συμμάχων χωρών. Στην πνευματική ζωή πολλές φορές παραμένουμε νήπια, παρά τη σωματική αύξηση.

Τα υπόλοιπα είναι δικά μας κομμάτια και κάποια άλλα που επέλεξε καθένας να ερμηνεύσει.

Μας ενημέρωσε σχετικώς ο Μιχάλης Ιγναντίου, ο ανταποκριτής του Mega, αλλά ήδη οι πληροφορίες έχουν αρχίσει να κάνουν τον γύρο του κόσμου. Η πνευματική μας ενηλικίωση ή ωριμότητα στην Ορθοδοξία είναι, όπως λέει ο Απόστολος Παύλος, να φθάσουμε στην τελειότητα που μέτρο της είναι ο Χριστός. (Εφεσ. 4,13)

- Συγκρίνοντας το τελευταίο σας άλμπουμ "Ένας όμορφος κόσμος" με το πρώτο σε τι επίπεδο θα το τοποθετούσατε;

Σε περίπτωση, μάλιστα, που χρειαστούν «οπτικοποίηση» οι ειδήσεις σχετικώς με την επίθεση - ειδήσεις, βεβαίως, που θα διακινεί αποκλειστικώς το αμερικανικό Πεντάγωνο, μια και άλλες πηγές δεν θα υπάρχουν - υπάρχει οδηγία για το ποιο θα είναι αυτό το υλικό. Τα αδιέξοδα υπάρχουν εκεί όπου ο άνθρωπος θεωρεί ότι το μέτρο για τη ζωή το φτιάχνει μόνος του, θεοποιώντας τον εαυτό του.

Σε πιο ώριμο και μουσικά και φωνητικά.

Κάθε άλλο, παρά η πρώτη φορά είναι που το παγκόσμιο χωριό, ο επικοινωνιακός παράδεισος των μιντιόπληκτων παρουσιάζει μαύρες τρύπες ενημέρωσης, που δεν είναι άλλες από την οργανωμένη προπαγάνδα εκείνων που ελέγχουν το παγκόσμιο σύστημα της ενημέρωσης.

Ελπίζω και στιχουργικά.

Η υπόθεση ξεκίνησε ήδη με εκείνη την πρώτη Καταιγίδα της Ερήμου, όταν η CNN-ική υπερπληροφόρηση σε συνδυασμό με την εξωφρενική χρήση της τηλεοπτικής τεχνολογίας τής απευθείας μετάδοσης απέδειξε ότι μπορεί θαυμάσια να «καταπιεί» τη δημοσιογραφική ψυχραιμία και να οδηγήσει σε παγκόσμια παραπληροφόρηση.

- Ήταν καταλυτική ως προς αυτό η συνεργασία με τη Δήμητρα Γαλάνη;

Την εποχή της επίθεσης κατά της Γιουγκοσλαβίας συγκρούστηκαν δύο συστήματα προπαγάνδας το ΝΑΤΟ-ικό και εκείνο του Μιλόσεβιτς.

Ασφαλώς.

Ωστόσο ήταν δύσκολος ο απόλυτος έλεγχος είτε από τη μια είτε από την άλλη πλευρά και τουλάχιστον υπήρξε μια ροή πληροφόρησης, που έδωσε τις διαστάσεις της καταστροφής και κυρίως ενημέρωσε για τις μακάβριες και ντροπιαστικές για τον πολιτισμό της Δύσης «παράπλευρες απώλειες».

Τα τελευταία δύο χρόνια επιλέγαμε μαζί τα τραγούδια, καθώς τα έγραφα.

Κάθε περίπτωση, ωστόσο, ήταν η αφορμή για να επιδοθεί η δημοσιογραφία σε παντός είδους και κατευθύνσεως υπαρξιακές αναρωτήσεις, σε αυτοκριτική, σε αυτο-μαστίγωμα και κάθε φορά η ενδο-δημοσιογραφική κρίση κατέληγε στο να αποκαλύψει τα τρωτά του συστήματος της παγκόσμιας ενημέρωσης και να παραδεχθεί το πόσο ευάλωτη την κάνει η τεχνολογία που έχει στη διάθεσή της σε ολισθήματα που πλήττουν την αξιοπιστία της.

Με βοήθησε πολύ στο ποια θα είναι και πώς θα ενταχθούν στο δίσκο.

Τώρα, όμως, ούτε καν αυτό το ζήτημα δεν τίθεται.

Μεγάλη ήταν επίσης η συμβολή του Μάκη Μουράτογλου, που είναι συμπαραγωγός στο δεύτερο cd και έκανε την ενορχήστρωση.

Οι πάνω από 1.000 δορυφόροι που βρίσκονται σε τροχιά 777 χιλιομέτρων από τη Γη και τυλίγουν τον πλανήτη με ένα εικονικό δίχτυ, χωρίς να αφήσουν ούτε τετραγωνικό μέτρο του έξω από την εμβέλειά τους, και επιτρέπουν τη δημιουργία ενός δικτύου εικόνων και κινητής τηλεφωνίας που καλύπτει ομοιόμορφα τη Γη, θα μπλοκαριστούν από το αμερικανικό Πεντάγωνο.

- Στο πρόγραμμα είστε τρεις νέοι καλλιτέχνες. Πόσο μπορεί να στηριχθεί μια μουσική σκηνή από νέους ανθρώπους;

Υπάρχουν άλλοι τόσοι βεβαίως, που ανήκουν σε άλλες χώρες, αλλά και αυτοί θα μπλοκαριστούν επίσης από τα αμερικανικά συστήματα.

Είμαι ο πιο νέος της παρέας.

Άλλωστε δεν θα έχει μείνει δημοσιογράφος στο Ιράκ, για να αναμεταδώσει το παραμικρό.

Απ' ό,τι φαίνεται στηρίζεται αρκετά καλά.

Φύγετε όλοι, λένε, δεν ευθυνόμαστε για ό,τι σας συμβεί και αποζημιώσεις δεν πληρώνουμε.

Στην αρχή είχαμε την αγωνία αν όλο αυτό θα έχει και εμπορική ανταπόκριση.

Οι επικοινωνιολόγοι λένε, και η ιστορία της τηλεόρασης το έχει αποδείξει, πως μερικές εικόνες όταν είναι δυνατές σβήνουν κάθε ήχο.

Τελικά, είχε και εμπορική και καλλιτεχνική.

Γι' αυτό και ορισμένες εικόνες βρίσκονται υπό επιτήρηση.

Το καταλαβαίνουμε από τα χαμόγελα του κόσμου.

Και επειδή χωρίς εικόνα, στην εποχή μας, δεν υπάρχει πραγματικότητα.

- Σε τι κοινό απευθύνεται το πρόγραμμα;

Και εκείνοι που θέλουν τον πόλεμο είναι φυσικό να προτιμούν να «σβήσουν» την πραγματικότητά του.

Στην Αθήνα παρουσιαζόμασταν Δευτέρα - Τρίτη κι έτσι δεν μπορώ να κρίνω, γιατί δεν είχε όλος ο κόσμος τη δυνατότητα να έρθει.

Θυμούνται όλοι τι έγινε στο Βιετνάμ.

Πάντως, δεν έρχονταν μικρά παιδιά.

Έκτοτε τεχνάσματα παντός είδους κατέλαβαν τη θέση των εικόνων πολέμου, ενώ η απουσία εικόνας διευκόλυνε την κατασκευή πολεμικών μύθων - π.χ. το αόρατο και ανίκητο Στελθ κ.λπ.

Γενικότερα είχαμε προσέλευση νεαρού κόσμου.

Τα παγκόσμια δίκτυα ενημέρωσης δεν θα παραδοθούν τόσο εύκολα στις απαγορεύσεις.

Αυτό είναι και κάτι που επιθυμούμε.

Θα βρεθούν τρόποι.

- Τελευταία φαίνεται πως οι νέοι καλλιτέχνες ανέρχονται. Πού νομίζετε ότι οφείλεται αυτό; Είναι θέμα συγκυριών;

Τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν θα σφραγίσουν και τη νέα εποχή της ενημέρωσης.

Στο εξωτερικό ποντάρουν πολύ στους νέους, γιατί καταλαβαίνουν με ποιον τρόπο πρέπει να χειριστούν το μάρκετιγκ. Στην Ελλάδα μπορεί να είναι και θέμα συγκυριών. Εύχομαι να σημαίνει μια αλλαγή πλεύσης. Νομίζω θα το καταλάβουμε μέσα στα επόμενα πέντε με έξι χρόνια.

- Τις δισκογραφικές πώς τις βλέπετε στα επόμενα πέντε χρόνια;

Νομίζω ότι οδεύουν σε συγχωνεύσεις και λουκέτα, αν κρίνουμε από την πορεία του εξωτερικού. Αυτό συμβαίνει, γιατί επί αρκετά χρόνια γίνονταν λάθη. Θυμίζει μια κυβέρνηση που είκοσι χρόνια κάνει λάθη. Ακόμη και τέλεια να είναι για ένα μικρό χρονικό διάστημα, δεν πρόκειται να καταφέρει να τα διορθώσει.

- Σας απασχολούν αρκετά τα πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα…

Όπως κάθε άνθρωπο που ζει σε μια πόλη. Όταν ζεις σε ένα τέτοιο περιβάλλον, έχεις τα ερεθίσματα με όλο τον υπόλοιπο κόσμο που μένει εκεί.

[ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ] ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΣΟΛΑΚΗ