Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Σύντομη είδηση

( ο βαο βράβευσε την αστυνομία ) 

Ο ΒΑΟ βράβευσε την αστυνομία Το πνεύμα του τόνου

Περίληψη

Μια αναμνηστική πλακέτα ως ένδειξη αναγνώρισης της προσφοράς του στο χώρο του αθλητισμού, της άψογης συνεργασίας και των ειλικρινών αισθημάτων αγάπης και φιλίας απένειμε στον γενικό αστυνομικό διευθυντή Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Οικονόμου, ο πρόεδρος του Βυζαντινού Αθλητικού Ομίλου, Στ. Κωνσταντούλας.

Μπάχαλο!

Τα μόρια αποτελούνται από άλλα μικρότερα σωματίδια, τα άτομα.

Η βράβευση του γενικού αστυνομικού διευθυντή, έγινε κατά τη διάρκεια της κοπής πίτας των αθλητών του συλλόγου και με ομόφωνη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου.

ΕΥΑ ΚΟΤΑΜΑΝΙΔΟΥ

Σύμφωνα με το πρότυπο του Ράδερφορντ, στο κέντρο του ατόμου υπάρχει ένα θετικά φορτισμένο σωματίδιο, ο πυρήνας.

Από την πλευρά του ο υποστράτηγος, Κωνσταντίνος Οικονόμου, ευχαρίστησε τον πρόεδρο του ομίλου για την ευγενική τους χειρονομία, για την οποία δήλωσε ότι αναφέρεται σε όλο το προσωπικό της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης και ευχήθηκε στους αθλητές καλή χρονιά και πολλές διακρίσεις.

Τέλος οι γιορτές, τέρμα κι οι χοροί και τα ξεφαντώματα!

Γύρω από τον πυρήνα περιφέρονται αρνητικά φορτισμένα σωματίδια, τα ηλεκτρόνια.

Μισοτρελαμένα, μισοζαλισμένα, τα κεφάλια όλα μέσα! Σύμφωνα με το πρότυπο του Μπορ, τα ηλεκτρόνια κινούνται σε απολύτως καθορισμένες τροχιές. Ώρα για περισυλλογή! Όταν ένα άτομο απορροφά ή εκπέμπει ενέργεια, τα ηλεκτρόνια του μεταβαίνουν από μια επιτρεπόμενη τροχιά σε μια άλλη. Το τι είδαν τα μάτια μας, το τι άκουσαν τ' αυτιά μας τις άγιες τούτες μέρες ούτε λέγεται, ούτε περιγράφεται. Η ακτινοβολία απορροφάται ή εκπέμπεται με τη μορφή «πακέτων ενέργειας», που ονομάζονται φωτόνια. Τι λέιζερ πλάγια, κάθετα, οριζόντια να σπαθίζουν πίστες και σκηνές, τι "σήκω χόρεψε κουκλί μου", οι κάμερες σε απαθανατίζουν, τι "όλα τα μωρά στην πίστα", τροφαντά, φαλακρά, ξεμωραμένα, να χαστουκίζουν, με χέρια άτσαλα, δεξιά - ζερβά τον αέρα, τι να χοροπηδάνε πανευτυχή σε βαριά ζεϊμπέκικα σαν να χόρευαν μπάλο!

Όταν από ένα άτομο αφαιρεθούν ηλεκτρόνια, μετατρέπεται σε θετικό ιόν.

Ούτε πόνος, ούτε βάσανο, ούτε καημός.

Αν προστεθούν, τότε μετατρέπεται σε αρνητικό ιόν.

"Βαράτε βιολιτζήδες" κι όποιον πάρει ο χάρος!

Το μαγνητικό πεδίο του ατόμου οφείλεται στο σπιν και στην περιστροφή των ηλεκτρονίων γύρω από τον πυρήνα.

Η Ελλάδα αναστενάζει διασκεδάζοντας!

Κάθε σώμα αποτελείται από συνδυασμούς 92 διαφορετικών μεταξύ τους ατόμων.

Τι ο Σταυρός των Φώτων να χάνεται σε υπόγεια κρυφά αυλάκια, σε χειμάρρους, σε μολυσμένα ύδατα, σε βράχια και λασπόνερα…

Τα άτομα συνδέονται μεταξύ τους με κοινά ζεύγη ηλεκτρονίων και σχηματίζουν μόρια.

Εδώ ο Σταυρός εκεί ο Σταυρός πού 'ναι ο Σταυρός!

Τα ιόντα συγκρατούνται αμοιβαία με ηλεκτρικές έλξεις.

Χαμός!

Στα υγρά τα μόρια κινούνται συνεχώς σαν να γλιστρούν το ένα πάνω στο άλλο.

Πέντε ώρες να τον ανασύρουν διαγκωνιζόμενοι ταλαίπωροι βουτηχτάδες με υποβρύχιες μπουνιές, κλωτσιές, σπρωξιές, μαλλιοτραβήγματα κι άλλες ευλαβικές πράξεις.

Οι ιδιότητες των αερίων ερμηνεύονται από την κίνηση των μορίων τους και την αλληλεπίδραση τους με τα τοιχώματα του δοχείου στο οποίο περιέχονται.

Τελική ανταμοιβή, το νικητήριο σήκωμα ψηλά κι ο ασπασμός.

Τα περισσότερα στερεά είναι κρυσταλλικά.

Το τάμα εξεπληρώθη, ο παπάς ανάσανε!

Οι δομικοί τους λίθοι (άτομα ή ιόντα) πάλλονται γύρω από συγκεκριμένες θέσεις που επαναλαμβάνονται με τάξη.

Και με το τέλος του Δωδεκαημέρου ακούσαμε και το πιο αχτύπητο εισαγγελικό ανέκδοτο: "Ο Οτζαλάν δεν μένει πια εδώ"!

Επειδή ο δεσμός μεταξύ ιόντων είναι ισχυρός, σε συνηθισμένες θερμοκρασίες, οι ιοντικές ενώσεις είναι κρυσταλλικά στερεά.

Δηλαδή στη Νέα Μάκρη!

Τα στερεά αυτά δεν είναι αγωγοί του ηλεκτρικού ρεύματος.

Ω θεοί!

Ωστόσο το διάλυμα τους στο νερό, είναι αγωγός και ηλεκτρολύεται.

Μπάχαλο τα κάναμε όλα!

Η ηλεκτρική και η θερμική αγωγιμότητα των μετάλλων οφείλεται στα ελεύθερα ηλεκτρόνια τα οποία υπάρχουν μεταξύ των ιόντων του μεταλλικού πλέγματος.

Ξεφτιλίσαμε τα πάντα.

Η κατασκευή απλοποιημένων αναπαραστάσεων της φυσικής πραγματικότητας, είναι απαραίτητη για την ερμηνεία και τη μελέτη σύνθετων φαινομένων, είτε φαινομένων που είναι απρόσιτα στην άμεση παρατήρηση.

Ήθη, έθιμα, αξίες!

Περιεχόμενα

Κι όσο πάει, η "φθορά" ξεπερνάει και τη "διαφθορά".

Πρόλογος

Γρήγορα στην "εντατική", γιατί χανόμαστε!

Κεφαλαίο 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.1 Γιατί διδάσκεται η Φυσική……………………………………………………………………….5 1.2 Η ιστορία των φυσικών επιστημών………………………………………………………………….6 1.3 Τι μελετά η Φυσική …………………………………………………………………………….11 1.4 Πως ανακρίνουμε τη φύση ………………………………………………………………………..13 1.5 Γνωριμία με το εργαστήριο - Μετρήσεις ……………………………………………………………16 1.6 Οι φυσικές επιστήμες ομιλούν τη γλώσσα των μαθηματικών……………………………………………..26 Περίληψη………………………………………………………………………………………….30 Κεφαλαίο 2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ 2.1 Θερμόμετρα και μέτρηση θερμοκρασίας………………………………………………………………33 2.2 Θερμότητα: μια μορφή ενέργειας…………………………………………………………………..38 2.3 Πώς μετράμε τη θερμότητα ……………………………………………………………………….42 2.4 Θερμοκρασία, θερμότητα και μικρόκοσμος……………………………………………………………46 2.5 Θερμική διαστολή και συστολή…………………………………………………………………….51 2.6 Αλλαγές κατάστασης……………………………………………………………………………..58 2.7 Εξάτμιση και συμπύκνωση…………………………………………………………………………64 2.8 Πώς άγεται η θερμότητα………………………………………………………………………….67 2.9 Θερμότητα και ρεύματα μεταφοράς………………………………………………………………….70 2.10 Θερμότητα και ακτινοβολία………………………………………………………………………73 Περίληψη………………………………………………………………………………………….76 Κεφαλαίο 3 ΟΠΤΙΚΗ 3.1 Φως: όραση και ενέργεια…………………………………………………………………………79 3.2 Πώς διαδίδεται το φως…………………………………………………………………………..83 3.3 Η ταχύτητα του φωτός: Παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας …………………………………………………..86 3.4 To φως επιστρέφει: ανάκλαση …………………………………………………………………….90 3.5 Το φως μέσα στην ύλη: διάθλαση…………………………………………………………………..97 3.6 Φακοί: ένας γυάλινος κόσμος……………………………………………………………………..102 3.7 Το μάτι - Οπτικά όργανα…………………………………………………………………………105 3.8 Χρώματα κρυμμένα στο λευκό φως: Ανάλυση του φωτός………………………………………………….109 3.9 Γιατί ο Κόσμος δεν είναι ασπρόμαυρος; ……………………………………………………………112 3.10 Ένας αόρατος κόσμος …………………………………………………………………………..116 Περίληψη………………………………………………………………………………………….118 Κεφαλαίο 4 ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ Μαγνητισμός 4.1 Γνωριμία με τη μαγνητική δύναμη………………………………………………………………….121 4.2 Πώς περιγράφουμε τη μαγνητική δύναμη; ……………………………………………………………124 4.3 Μαγνήτιση……………………………………………………………………………………..128 Ηλεκτρισμός 4.4 Από το κεχριμπάρι στον ηλεκτρονικό υπολογιστή …………………………………………………….132 4.5 Οι δύο αντίθετες καταστάσεις των ηλεκτρισμένων σωμάτων……………………………………………..135 4.6 Τρόποι ηλέκτρισης………………………………………………………………………………136 4.7 Ένας κόσμος ηλεκτρισμένων σωματιδίων, ο Κόσμος μας!………………………………………………..139 4.8 Ένα χρήσιμο μέγεθος: το ηλεκτρικό φορτίο………………………………………………………….144 4.9 Δύο σημαντικές ιδιότητες του ηλεκτρικού φορτίου …………………………………………………..146 4.10 Περισσότερα στοιχεία για την ηλεκτρική δύναμη…………………………………………………….147 4.11 Πώς περιγράφουμε την ηλεκτρική δύναμη; Το ηλεκτρικό πεδίο……………………………………….149 4.12 Ηλεκτρικό ρεύμα και ηλεκτρικό κύκλωμα……………………………………………………………151 4.13 Ηλεκτρικό ρεύμα και μετατροπές ενέργειας…………………………………………………………156 Ηλεκτρομαγνητισμός 4.14 To πείραμα του Έρστεντ…………………………………………………………………………159 4.15 Ο ηλεκτρομαγνήτης……………………………………………………………………………..161 4.16 Εφαρμογές των ηλεκτρομαγνητικών…………………………………………………………………164 Περίληψη………………………………………………………………………………………….166 Κεφαλαίο 5 Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ 5.1 Μόρια και άτομα………………………………………………………………………………..168 5.2 Άτομο και φως………………………………………………………………………………….172 5.3 Σύνδεση μεταξύ ατόμων και μεταξύ ιόντων…………………………………………………………..176 5.4 Δομή και ιδιότητες των ρευστών…………………………………………………………………..178 5.5 Δομή και ιδιότητες των στερεών…………………………………………………………………..182 5.6 Η ανάγκη δημιουργίας μοντέλων στη Φυσική………………………………………………………….186 Περίληψη …………………………………………………………………………………………190