Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ET1, 12.00

ΔΙΚΤΥΟ

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Μένουμε Ελλάδα

Ντροπή διεθνώς

Το βιβλίο Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής περιλαμβάνει την ύλη των Μαθηματικών που προβλέπεται από το πρόγραμμα σπουδών της Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου, του οποίου η εφαρμογή αρχίζει από το σχολικό έτος 1999-2000.

Η σημερινή εκπομπή μας ταξιδεύει στη Φλώρινα και επισκέπτεται τη λίμνη Ζάζαρη, τη μικρότερη λίμνη του νομού σε μία περιοχή απαράμιλλου φυσικού κάλλους, όπου ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει πλήθος εναλλακτικών δραστηριοτήτων.

Μ.Μ.

Απευθύνεται σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από την κατεύθυνση που ακολουθούν.

Οι ρεπόρτερ της εκπομπής κάνουν βαρκάδα ανάμεσα στους καλαμιώνες, θαυμάζουν ένα μαγευτικό περιβάλλον και γνωρίζουν το οικοσύστημα της λίμνης. Ο κόσμος είναι μικρός και με το Ίντερνετ ακόμη μικρότερος.

Γι' αυτό περιορίσαμε σημαντικά στο βιβλίο τους αυστηρούς ορισμούς και τις αποδείξεις και το εμπλουτίσαμε με πολλές εφαρμογές και παραδείγματα, που ανταποκρίνονται στις δυνατότητες και στα ενδιαφέροντα όλων των μαθητών.

Στην πόλη της Φλώρινας ξεναγούνται στους χώρους του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, το οποίο λειτουργεί από το 1977 και φιλοξενεί πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά και χαρακτικά σημαντικών Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Ένα κλικ στο πληκτρολόγιο φτάνει για να μάθει όλος ο κόσμος ποιοι και πώς καταφέρνουν να μας εκθέτουν διεθνώς.

Επίσης καταβλήθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια, ώστε, να είναι δυνατή η ολοκλήρωση της διδασκαλίας του στο χρόνο που προβλέπεται από το εγκεκριμένο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Λίγο πιο έξω από το χωριό Αγραπιδιές επισκέπτονται το Καταφύγιο του Λύκου που λειτουργεί από το Περιβαλλοντικό Κέντρο Αρκτούρος σε μία ειδικά περιφραγμένη έκταση 70 στρεμμάτων και μαθαίνουν για τις προσπάθειες που γίνονται για την προστασία του λύκου στη χώρα μας. Έτσι λοιπόν μέσα από τις πολυσύχναστες ηλεκτρονικές τους διευθύνσεις και τα email τους, διάσημοι ντιτζέις της αλλοδαπής, όπως ο Ρότζερ Σάντσες και ο Ντέιβ Αλβαράντο, καταγγέλλουν Έλληνες προμότερς που τους «έκλειναν» να παίξουν σε χώρους της Αθήνας και που τους άφηναν στα κρύα του λουτρού την ώρα που έπρεπε να πληρώσουν ή να κανονίσουν τα στοιχειώδη της εμφάνισής τους.

Το βιβλίο αποτελείται από τρία κεφάλαια.

Τέλος, ταξιδεύουν στην Καρδίτσα και επισκέπτονται στις ελατοσκέπαστες πλαγιές του όρους Κυνί, το χωριό Ανθηρό του δήμου Αργιθέας και μαθαίνουν για τις προσπάθειες που γίνονται για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Και είναι κρίμα, όταν η χορευτική σκηνή στα μέρη μας «δουλεύει» για να καθιερωθεί, κάποιοι «πονηροί» να τα τινάζουν όλα στον αέρα.

- Στο πρώτο κεφάλαιο εισάγεται η έννοια της παραγώγου.

TV100, 10.00

Ντροπή…

Για τον ορισμό της λαμβάνεται υπόψη η ιστορική πορεία της εξέλιξης της έννοιας.

Θεσσαλονίκη και κόσμος

Έτσι, προηγείται το πρόβλημα του καθορισμού της εφαπτομένης μιας καμπύλης σε ένα σημείο της και του προσδιορισμού της στιγμιαίας ταχύτητας ενός σώματος.

Ο Σταύρος Καλαφάτης, βουλευτής ΝΔ και ο Μενέλαος Χατζηγεωργίου, πρώην ευρωβουλευτής της ΝΔ συζητούν με τον Άγγελο Κολοκοτρώνη και τη Δέσποινα Μηλιάδου για θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας.

Οι βασικές ιδιότητες της παραγώγου σχετικά με τη μονοτονία και τα ακρότατα μιας συνάρτησης παρουσιάζονται εποπτικά με τη βοήθεια κατάλληλων παραδειγμάτων. - Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται συστηματικότερα τα στοιχεία Περιγραφικής Στατιστικής που γνώρισαν οι μαθητές στο Γυμνάσιο, τα οποία συμπληρώνονται με μερικές χρήσιμες ιδιότητες της μέσης τιμής και της διασποράς καθώς και με την παλινδρόμηση και τη γραμμική συσχέτιση δύο μεταβλητών. Η παρουσίαση των εννοιών και της μεθοδολογίας της Στατιστικής, όπως άλλωστε επιβάλλεται από τη φύση της, είναι πιο αναλυτική από ό,τι στην Άλγεβρα και στη Γεωμετρία. - Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια εισαγωγή στη Θεωρία των Πιθανοτήτων και στις σχετιζόμενες με αυτήν μεθόδους απαρίθμησης. Η απόδειξη των ιδιοτήτων της πιθανότητας ενός ενδεχομένου γίνεται μόνο στην περίπτωση που τα απλά ενδεχόμενα είναι ισοπίθανα. Η Θεωρία των Πιθανοτήτων ασχολείται με καταστάσεις όπου υπάρχει αβεβαιότητα, και αυτό την κάνει ιδιαίτερα σημαντική στις εφαρμογές της καθημερινής ζωής. Τα οποιαδήποτε σχόλια, παρατηρήσεις ή κρίσεις για το βιβλίο από συναδέλφους, από μαθητές και από κάθε πολίτη που ενδιαφέρεται για τα ζητήματα της παιδείας θα είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτα από τη συγγραφική ομάδα. Παρακαλούμε να αποσταλούν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Μεσογείων 396, 15310 Αγία Παρασκευή. Μάρτιος 1999

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Σελίδα ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο : Διαφορικός Λογισμός 1.1 Συναρτήσεις 9 1.2 Η Έννοια της Παραγώγου 19 1.3 Παράγωγος Συνάρτησης 27 1.4 Εφαρμογές των Παραγώγων 39 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο : Στατιστική 2.1 Βασικές Έννοιες 58 2.2 Παρουσίαση Στατιστικών Δεδομένων 62 2.3 Μέτρα Θέσης και Διασποράς 83 2.4 Γραμμική Παλινδρόμηση 104 2.5 Γραμμική Συσχέτιση 117 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο : Πιθανότητες 3.1 Δειγματικός Χώρος - Ενδεχόμενα 138 3.2 Έννοια της Πιθανότητας 146 3.3 Συνδυαστική 157 3.4 Δεσμευμένη Πιθανότητα - Ανεξάρτητα Ενδεχόμενα 165 ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ 179