Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Οικονομική είδηση

( astra ασφαλιστική: "άδικη" η παραπομπή στην επιτροπή ιδιωτικής ασφάλισης :: 3/1/2006 18:31:48) 

Astra Ασφαλιστική: "Άδικη" η παραπομπή στην Επιτροπή Ιδιωτικής Ασφάλισης ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΜΑΛΙΝ

Ανδρέας Καρκαβίτσας

Άδικη χαρακτηρίζει την παραπομπή της στην Επιτροπή Ιδιωτικής Ασφάλισης η ασφαλιστική εταιρεία Astra Ασφαλιστική με χθεσινή ανακοίνωσή της και αναφέρει ότι όλες οι αιτιάσεις ήταν αόριστες, αβάσιμες και αυθαίρετες.

"Είδε" το φωτογενές σύμπαν

Ανάμεσα στους συγγραφείς που καλλιέργησαν το ηθογραφικό διήγημα ήταν ο Ανδρέας Καρκαβίτσας (1866-1922) από τα Λεχαινά της Ηλείας, γιατρός στο επάγγελμα που ίδρυσε μαζί με τον Νικόλαο Πολίτη το 1908 την Λαογραφική Εταιρεία. Από την εξέταση των επίσημων στοιχείων του φακέλου αποδείχθηκε ότι δεν υφίσταται καμία συστηματική καθυστέρηση στην καταβολή των αποζημιώσεων, ότι οι καταγγελίες που αφορούν την εταιρεία είναι ελάχιστες (0,61%), ενώ η ρευστότητά της διατίθεται πρωταρχικά (70%) στην καταβολή των αποζημιώσεων.

Έγινε διάσημος επειδή με τον φακό του κατάφερε να ξετρυπώσει και να απαθανατίσει το "παιγνίδισμα" του ζωογόνου αστρικού αερίου στα βάθη του Σύμπαντος. Η έκθεση των εικόνων του Ντέιβιντ Μάλιν εγκαινιάζεται απόψε στην Αθήνα

Ο Καρκαβίτσας άρχισε να γράφει ηθογραφικά διηγήματα στην καθαρεύουσα, στη συνέχεια όμως επηρεάστηκε από το δημοτικισμό και έγραψε στη δημοτική.

Η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι "η Επιτροπή Ιδιωτικής Ασφάλισης, αγνοώντας προκλητικά όλα τα επίσημα αυτά στοιχεία, γνωμοδότησε εντελώς αυθαίρετα τη 1/12/2005, χωρίς κανένα νομικό έρεισμα, ότι η εταιρεία έπρεπε να καταβάλει μέχρι τις 19/12/2005 το ποσό των 5 εκατ. ευρώ, επιπλέον της αναμόρφωσης των ιδίων κεφαλαίων της, που προσδιορίστηκε από τις διαφορές ελέγχου 2004.

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΡΙΚΚΗΣ

Το 1892 δημοσίευσε τα Διηγήματα, τη Λυγερή (1890) και αργότερα τα Λόγια της Πλώρης(1899).

Ζητήθηκε δηλαδή από την εταιρεία, σε αντίθεση με το σύνολο όλων των υπολοίπων ασφαλιστικών επιχειρήσεων της αγοράς, να καταβάλει επιπρόσθετα, κυριολεκτικά στον αέρα, το χρηματικό ποσό των 5 εκατ. ευρώ, επιπλέον των καταβολών επί των διαφορών ελέγχου που θα πραγματοποιηθούν εντός της 31/1/2006 και 30/6/2006, τη στιγμή που το αποτέλεσμα των διαφορών ελέγχου συμπεριλαμβάνει την όποια υποχρέωση κάθε ελεγχόμενης ασφαλιστικής επιχείρησης".

Ο Ντέιβιντ Μάλιν (στην ένθετη φωτογραφία) χρησιμοποιεί δικές του τεχνικές για να αποτυπώνει τα αληθινά χρώματα των φυσικών φαινομένων του Σύμπαντος. Είναι εικόνες που έχουν αναλάβει να εξιστορήσουν την ανακάλυψη και την εξερεύνηση τόσο του δικού μας γαλαξία όσο και άλλων, καθώς και τη γέννηση και τον θάνατο των αστεριών που τους συγκροτούν

Ο Καρκαβίτσας μέσω του νατουραλισμού κατάφερε να ασκήσει κριτική στην εποχή του.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται επίσης ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε τις ενστάσεις της εταιρείας, διατάσσοντας με την από 19/12/2005 προσωρινή διαταγή του την αναστολή εκτέλεσής της. Ο Ντέιβιντ Μάλιν (David Malin) διαφέρει από τους άλλους φωτογράφους.

Μάλιστα στη Λυγερή διακρίνεται καθαρά η αμφισβήτηση της αγνής κοινωνίας του χωριού.

Και προστίθεται μεταξύ άλλων: Στον σκοτεινό του θάλαμο δεν επεξεργάζεται την ομορφιά της στιγμής σε κάποια εξοχή, ούτε τον πολύχρωμο βυθό μιας τροπικής θάλασσας.

Αυτή η κατάσταση γίνεται φανερότερη στο έργο του Ο Ζητιάνος (1896).

"Στις 28/12/2005, κατά την τρίτη πλέον συνεδρίασή της, η Επιτροπή Ιδιωτικής Ασφάλισης, αντί να συμμορφωθεί, ως όφειλε, με την προσωρινή διαταγή του ΣτΕ, επιφυλάχθηκε για δεύτερη συνεχή φορά να γνωμοδοτήσει, ζητώντας πάλι πίστωση χρόνου, προκειμένου να εξετάσει αν προκύπτουν νέα πλέον, μετά τις 28/11/2005, στοιχεία για την παραπομπή της εταιρείας, αποδεικνύοντας έτσι ότι όλες οι αρχικές αιτιάσεις παραπομπής της, όπως και η από 1/12/2005 γνωμοδότηση και η επ' αυτής απόφαση περί καταβολής 'στον αέρα' ποσού 5.000.000 ευρώ, ήταν αόριστες, αβάσιμες αυθαίρετες και κατά συνέπεια παράνομες". Πολύ περισσότερο δεν αρκείται στην ανάδειξη ενός κορυφαίου συναισθήματος που πηγάζει μέσα απο τις ανθρώπινες σχέσεις.

Υπόθεση του Ζητιάνου: Ο Τζιριτόκωστας, επαγγελματίας ζητιάνος, αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τις προλήψεις των χωρικών, τους εξαπατά και τους εκμεταλλεύεται. Η υποκρισία, το συμφέρον και η κακία αποτελούν τα κύρια στοιχεία που συνθέτουν το ήθος αυτού του ανθρώπου. Με ανατριχιαστικό τρόπο περιγράφεται η διαδικασία με την οποία ο κεντρικός ήρωας στρεβλώνει τα άκρα του παιδιού που έχει ως βοηθό του, έτσι ώστε να γίνει ανάπηρο και να προκαλεί τον οίκτο.

Τη φωτογραφική του μηχανή, τη στρέφει πολύ πιο πέρα από τη Γη. Στη συλλογή του Λόγια της Πλώρης ο Καρκαβίτσας παρουσιάζει είκοσι θαλασσινά διηγήματα, που εκφράζουν την προαιώνια ανάγκη του Έλληνα να ταξιδεύει. Μέσα στο Σύμπαν, γύρω και πέρα απο τους γαλαξίες, θέλοντας να καταγράψει κατά κάποιο τρόπο το ημερολόγιο της ζωής ολόκληρου του κόσμου. Με επική δύναμη και δραματικότητα ο Καρκαβίτσας αναπαριστά τους επικίνδυνους αγώνες των θαλασσινών ζωντανεύοντας το μεγαλείο του αγώνα του ναυτικού με τη θάλασσα. Με τεχνικές που ανέπτυξε στο πέρασμα των χρόνων, αποτυπώνει το αστρικό νέφος, ξεχωρίζει τα υλικά του που δημιούργησαν τους πλανήτες και εμάς τους ίδιους, αναδεικνύει τα εκθαμβωτικά του χρώματα, και μας παρουσιάζει μέσα απο ένα κλικ το παρελθόν και το μέλλον μας. Το τελευταίο του έργο είναι Ο Αρχαιολόγος, που αποτελεί μιαν αλληγορική παρουσίαση της σχέσης της Ελλάδας με το παρελθόν και τους ξένους γείτονες της. Ο Ντέιβιντ Μάλιν είναι ένας επιστήμονας-φωτογράφος. Ο συγγραφέας στα 1916 βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη με την προσωρινή κυβέρνηση του Βενιζέλου, φυλακίστηκε και κλονίστηκε η υγεία του.

Ορισμένες από τις εικόνες του Βρετανού φωτογράφου παρουσιάζονται από σήμερα σε έκθεση που οργανώνουν το Βρετανικό Συμβούλιο και το Φωτογραφικό Κέντρο Αθηνών.

Πέθανε στην Αθήνα από φυματίωση το 1922.

"Είναι φωτογραφίες με τις οποίες συνδέουμε τη γνώριμή μας Γη, που περιστρέφεται χωρίς τέλος κάτω από τα αστέρια, με τα ίδια τα αστέρια και τους μακρινούς γαλαξίες", παρατηρεί ο Ντ. Μάλιν. "Αυτή η σχέση ανάμεσα στον πλανήτη μας και τα άστρα είναι μια ιδέα ρομαντική, πνευματική, προκλητική και αισιόδοξη. Είναι ωστόσο και αληθινή. Η γη κάτω απο τα πόδια μας, οι ωκεανοί που τη χωρίζουν, ο ίδιος ο αέρας που αναπνέουμε αποτελούνται από στοιχεία φτιαγμένα από τα άστρα. Είμαστε φτιαγμένοι απο το ίδιο αστρικό υλικό, δημιουργημένοι από αστέρια που έχουν εδώ και καιρό εξαφανιστεί έπειτα από θεαματικές εκρήξεις".

Ο Μάλιν πιστεύει ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας μάς δίνει την ευκαιρία να αποκαλύψουμε και να καταγράψουμε όλο και περισσότερα στοιχεία από τον κόσμο που μας αποτελεί και μας περιβάλλει. Λέει μάλιστα ότι πολύ συχνά ξαφνιαζόμαστε μπροστά στην ανακάλυψη ότι η φύση μάς επιφυλάσσει νέες εικόνες και εμπειρίες. Κλεμμένες στιγμές από τόπους που κανένας δεν μπορεί να επισκεφθεί. Η φωτογραφία μάς κάνει προσιτές αυτές τις στιγμές, χωρίς να μειώνει τη σημαντικότητα του γεγονότος.

"Καθώς εξερευνούμε αυτές τις φωτογραφίες βλέπουμε τον απόηχο της δικής μας προέλευσης και προβλέπουμε την ίδια τη μοίρα μας. Αυτό είναι και το θέμα που συνδέει αυτές τις εικόνες".

Γαλαξίας πήρε το όνομά του

Ο Ντέιβιντ Μάλιν σπούδασε Χημεία και εργάστηκε σε μεγάλη εταιρεία παρασκευής χημικών στη Βόρειο Αγγλία. Το 1975 στελέχωσε ως επιστημονικός φωτογράφος το Αγγλοαυστραλιανό Παρατηρητήριο όπου είχε στη διάθεσή του ένα τηλεσκόπιο διαμέτρου 3,9 μέτρων. Ο Μάλιν ανακάλυψε νέους τρόπους για να αντλεί πληροφορίες μέσα από τις αστρονομικές φωτογραφίες και αυτό ήταν που του προσέδωσε διεθνή φήμη. Με τις ιδιαίτερες τεχνικές του, ο Άγγλος φωτογράφος κατάφερε να δώσει ώθηση στη μελέτη των ελλειπτικών γαλαξιών. Μέσα από τη λεπτομερή εξέταση των φωτογραφιών του, ανακάλυπτε διάφορα φυσικά φαινόμενα και αντικείμενα που συνδέονταν με τους γαλαξίες. Ο ίδιος μάλιστα εντόπισε το 1987 έναν εξαιρετικά αμυδρό γαλαξία που πήρε το όνομα Malin 1. Οι φωτογραφίες του Μάλιν έχουν γίνει εξώφυλλα σε περισσότερα από 200 βιβλία και περιοδικά, συμπεριλαμβανομένων των National Geographic και LIFE.

INFO

Η έκθεση αστρονομικής φωτογραφίας του David Malin φιλοξενείται στο Φωτογραφικό Κέντρο Αθηνών, Σίνα 52, τηλ. 210-3608.825. Διάρκεια μέχρι 14 Μαρτίου 2003. Απο Τρίτη έως Παρασκευή, ώρες 18.00-21.00