Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΔΕΥΤΕΡΑ 15/3 Ο Μιχαήλ των ελικοπτέρων

Η φωτογραφική μηχανή.

Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ (L' EMPIRE DES SENS)

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΝΟΥΔΑΚΗΣ

Η πιο απλή φωτογραφική μηχανή αποτελείται από ένα κλειστό κουτί, που στο μπροστινό μέρος του έχει μικρό άνοιγμα.

(ΕΤ3, 01.00) Η ώρα τούτη είναι εκτός κειμένου.

Στο εσωτερικό του κουτιού απέναντι από το άνοιγμα σχηματίζεται η εικόνα φωτεινών αντικειμένων που βρίσκονται μπροστά από αυτό.

Το κλασικό έργο του Ναγκίσα Όσιμα, που προκάλεσε ιδιαίτερη αναστάτωση στην εποχή του με την τολμηρότητά του.

Απ' έξω αισθάνομαι τον βόμβο των φλεγόμενων ελικοπτέρων τού πάλαι ποτέ συμφοιτητή μου Μιχαήλ να περνά ωσάν βολίδα το πέρασμα του χώρου.

Αν τοποθετήσουμε στο άνοιγμα έναν συγκλίνοντα φακό η εικόνα γίνεται πολύ πιο φωτεινή.

Μια σεξουαλικότατη, μπερδεμένη υπηρέτρια έχει μια έντονη σχέση με τα αφεντικό της, σε μια περίοδο στρατοκρατίας για την Ιαπωνία.

Στον ενεστώτα χρόνο το πόνημά του "αρτηρίες δίχως αίμα", με φθαρμένα υλικά αδιόρθωτου τυπογραφείου και ένοχος εγώ για το εξαίσιο άλλοθι της πολυαπασχόλησης.

Το άνοιγμα καλύπτεται από ένα διάφραγμα το οποίο μπορούμε να ανοίγουμε και να κλείνουμε με το πάτημα ενός κουμπιού.

Τελικά οδηγούνται σ' ένα ακραίο πάθος, αγνοώντας τις σκληρές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα, με αποκορύφωμα τον ευνουχισμό του άνδρα.

Ήταν απολλώνιο παιδί ο Μιχαήλ, υπέροχος φαρσέρ του τυραννικού Απριλίου, φαρσάρης κατά την αστυνομική δραστηριότητα, ανυψωμένος πιο πάνω από το χώμα, άνθιζε με πολλούς συλλογισμούς στη γέννηση του παράνομου περιοδικού και στις συνάξεις στον Άγιο Στέφανο του Μπογιατίου ενός προσδοκωμένου μέλλοντος "… ξύπνα παπά, ξύπνα λαέ του Θεού" του πρωτοπρεσβύτερου Πυρουνάκη.

Στη θέση που σχηματίζεται η εικόνα υπάρχει το φιλμ.

Αξιολόγηση: (((

Ήσουν αρχαϊκός φωτοσυρμός, Μιχαήλ από τα Πάρτηρα, με τους κυματισμούς της ωραίας κόμης και το αβρό κύτταρο με το διανόημα της λευτεριάς, στο βαθυπράσινο γκαζόν της Εθνικής Βιβλιοθήκης, είδωλο ήσουν στα χρυσάνθεμα μάτια των κοριτσιών.

Το φιλμ είναι μια ταινία καλυμμένη με ουσία η οποία αλλοιώνεται όταν πάνω της πέσει φως.

ΜΑΝΤ ΝΤΟΓΚ ΚΑΙ ΓΚΛΟΡΙΑ (MAD DOG AND GLORY)

Αναθυμήθηκα τις επιδόσεις σου του ματωμένου Νοεμβρίου, ήταν θαρρώ δεκάξι προς δεκαεπτά, εκπυρσοκρότησες, κοκκινοσκούφης, τα ελικόπτερα του στρατού, κάπου εκεί στη χειμαζόμενη καταιγίδα της Κοζάνης, κωφάλαλη η αναπάντητη επιστολή σου, όταν το κακό πουλί ράμφισε τον σταυρό του εγκεφάλου σου στο Δρομοκαΐτειο, τη Σούδα, στα ψηφιδωτά του ιερού Δαφνίου, που ανέδυαν ακόμα το χνώτο της αρχαιολογίας μας.

Πατώντας το κουμπί το διάφραγμα ανοίγει για κλάσμα του δευτερολέπτου και το είδωλο του αντικειμένου σχηματίζεται πάνω στο φιλμ.

(STAR, 23.15)

Τώρα δυϊκός νέος ογδόντα ετών, το σκοτάδι επιδιορθώνει τις πληγές του άγαμου κύκλου του κορμιού σου, καθώς λαμβάνω τα θροΐσματα, σκέψεις γιασεμιά, λέξεις χερουβικά της συλλογής στα διάκενα της διάνοιας:

Για να φωτισθεί επαρκώς το φιλμ έχουμε ρυθμίσει κατάλληλα τόσο τη διάσταση του ανοίγματος όσο και το χρόνο που το διάφραγμα μένει ανοιχτό.

Μια από τις γνωστές αμερικάνικες κωμωδίες των τελευταίων ετών, σκηνοθετημένη από τον Τζον Μακ Νότον ("Χένρι, το πορτρέτο ενός δολοφόνου").

Ένας στρατιώτης ρώτησε: "γιατί να κρατώ το όπλο;"

Για να σχηματιστεί το είδωλο ακριβώς επάνω στο φιλμ μετακινούμε το φακό εμπρός και πίσω.

Ένας συνεσταλμένος μπάτσος μπαίνει σ' ένα σούπερ μάρκετ τη στιγμή μιας ληστείας και σώζει τη ζωή ενός πελάτη.

"μα για να πολεμάς"

Η εμφάνιση του φιλμ και η μορφοποίηση της εικόνας που αποτυπώθηκε πάνω του, γίνεται με χημική επεξεργασία.

Μόνον που αυτός τυχαίνει να είναι ένας εκκεντρικός γκάγκστερ, γνωστός για το χιούμορ του και την εκρηκτικότητά του.

"και γιατί να πολεμώ;"

Έτσι, στέλνει ως δώρο ευχαριστίας στον μπάτσο μια πανέμορφη γυναίκα, την Γκλόρια, η οποία τον ξαφνιάζει και τον αποσυντονίζει.

"Επειδή κρατάς το όπλο"

Αξιολόγηση: ((

Μαφιόζικο κύκλωμα·.

ΧΑΪΛΑΝΤΕΡ 2: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ (HIGHLADER II)

Πόνεσα κατά τον μέλανα όρθρο, ρουφώντας την κατέρυθρη ανεμώνη: "Μέχρι να στομώσει το αίμα της πληγής περίμενε·

(SΚΑΪ, 22.30)

μετά θα το γράψεις με το κόκκινο".

Η συνέχεια της γνωστής πρώτης επιτυχημένης ταινίας, χωρίς ανάλογα αποτελέσματα, δυστυχώς.

Αισθάνομαι στη ζωή σου την ανέραστη απουσία της Μεγάλης Δωρεάς: "Εσύ Έρωτα, έλα προσκυνητάρι στο σώμα·

Στο έτος 1999 (πόσο ειρωνικό φαίνεται, αλήθεια!) οι δύο Αθάνατοι, ο Κόνορ Μακ Λίοντ και ο Ραμίρεζ πρωτοστάτησαν μιας αποτυχημένης επανάστασης στον πλανήτη Ζάιστ, γι' αυτό τιμωρήθηκαν με την ποινή της αιώνιας ζωής στον πλανήτη Γη.

τόσα χρόνια δεν κουράστηκες να μην έρχεσαι;

Την ίδια περίοδο η καταστροφή του όζοντος προκαλεί πανικό και τεράστιες καταστροφές.

Έλα, από τότε σε προσμένω, από τότε που άρχισα να σαπίζω.

Εκεί ο Κόνορ επινοεί μία ειδική ασπίδα, σώζοντας τον πλανήτη.

Κι αν λίγο αργήσεις ακόμα, θρύψαλα θα βρεις, σάπιο το σώμα απ' την καρτερία".

Αξιολόγηση: (

Καλωσορίζεις κάθε σαρανταοκτάωρο της αϋπνίας, κλινήρης, την ευφροσύνη του φωτός: "Μια μορφή ερωτισμού αποτελεί και είναι μια, μόνο, αχτίδα του Ήλιου".

Πρωτοβυζαντινός ναός τούτος εδώ ο άφατος συλλογισμός: "Το αύριο είναι το πιο κοντινό παρελθόν, όταν αγαπάς τη ζωή και το φως". Ήταν δύσκολο κι απόψε της βραδιάς το δεσμωτήριο: "Το ότι ξαγρυπνώ δεν πάει να πει άμεσα αυτοκαταστροφή. Απλά προετοιμάζομαι με τα σύνεργά μου όλα για να δω αυγή". Αποτεφρωμένο το εμβατήριο της διαπίστωσης. "Λίγοι μ' αγαπούν. Εγώ νομίζω πως πολλοί μ' αγαπούν: επειδή έχω ανάγκη αγάπης ή επειδή όλους τους αγαπάω". Μα πάντα αναπάντητο το μεγάλο ερωτηματικό: "Γιατί αναστενάζει η μάνα μου κι όταν κοιμάται; Ύστερα από λίγο· γιατί τώρα πάλι αναστενάζω;".

Την ώρα που ριπιδώνουν τους αιθέρες τα πυρπολημένα ελικόπτερα, στέλνεις φρυκτωρία στους ολιγοφρενείς του κάθε Απριλίου: "Αν πεθάνουν οι εχθροί μου, δεν υπάρχει λόγος να ζω εγώ". Μιχαήλ της αγαθόνοιας, απ' τη θρακιά της μνημοσύνης στέλνεις το μήνυμα στη λογική του υπολογιστή μας. "Δεν ωριμάζω, γιατί ή κάτω σαν άχρηστος καρπός θα πέσω ή όλο και κάποιος θα με φάει".

Μιχαήλ των ελικοπτέρων, είναι αρχαγγελικό συμβάν το κάθε τηλεφώνημά σου.