Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Χρονογράφημα

( "στο μέσο του διαστήματος.... " ) 

"Στο μέσο του διαστήματος…. " Αρχαίες θηριομαχίες στους Φιλίππους

Συνθηκολόγηση

Ένα απογευματινό αστέρι του φέρνει στο νου ο Τάσος Λειβαδίτης.

Θηρία πήραν τη θέση των ηθοποιών στη ρωμαϊκή εποχή και… θηριομαχίες εκείνη του αρχαίου δράματος, στο θέατρο των Φιλίππων

Οι Σπαρτιάτες συγκαλούν συνέδριο στη Σπάρτη για να αποφασιστεί η σύναψη ειρήνης. Το φθινόπωρο με ταξιδεύει στην άνοιξη και το αντίστροφο, σκέφτεται, ενώ γυρίζει στον Λειβαδίτη και διαβάζει σιωπηλά:

ΒΙΚΥ ΧΑΡΙΣΟΠΟΥΛΟΥ

Στο συνέδριο οι Κορίνθιοι και άλλοι σύμμαχοι ζητούν να ισοπεδωθεί η Αθήνα και οι κάτοικοί της να πουληθούν ως δούλοι. "Εμείς και με όλη τούτη τη μεγάλη θάλασσα ανάμεσα μας είμαστε κοντά, έτσι λίγο να κάνω και πάνω απ' όλη τη θάλασσα θα αγγίξω τα μαλλιά σου.

Στην υπόγεια στοά κάτω από τη σκηνή του θεάτρου των Φιλίππων αποκαλύφθηκαν τα "πειστήρια" ότι το θέατρο είχε μετατραπεί σε αρένα, για θηριομαχίες, στα ρωμαϊκά χρόνια

Οι Σπαρτιάτες όμως, αναλογιζόμενοι την προσφορά της Αθήνας κατά τους Περσικούς πολέμους, δεν άκουσαν τη γνώμη των συμμάχων και δέχθηκαν να συνάψουν ειρήνη με τους παρακάτω βαρείς όρους: Θα βρω το στόμα σου".

Υπόγειος χώρος λαξευμένος σε βράχο, που αποκάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη κάτω από το δάπεδο της αρένας του αρχαίου θεάτρου των Φιλίππων, δίνει σαφή στοιχεία για τη μετεξέλιξη της χρήσης του θεάτρου σε αρένα, στα ρωμαϊκά χρόνια: τα άγρια ζώα προσάγονταν από τη νότια στοά στον υπόγειο χώρο της αρένας, μέσα από υπόγειο κτιστό διάδρομο κάτω από το δάπεδο του πρώτου ορόφου του κτιρίου της σκηνής.

α) Οι Αθηναίοι να παραδώσουν όλα τους τα πλοία εκτός από 12. @@@ Ενώ ταξιδεύει με τη θάλασσα, φωνές από δελφίνια του έρχονται στα αυτιά, δεν προλαβαίνει και τα "κάγκελα" του κόβουν την ακοή, μόλις ακούει για τους Κούρδους

Ο διάδρομος ήταν διαμορφωμένος σε ανισοϋψή κλιμακωτά επίπεδα λαξευμένα στον φυσικό βράχο και καλυπτόταν με ξύλινη κατασκευή.

β) Να κατεδαφιστούν τα Μακρά τείχη και τα τείχη του Πειραιά. @@@ Εκεί στο Κουρδιστάν, οι Κούρδοι κρατούμενοι αυτοπυρπολούνται ο ένας μετά τον άλλον, βάζοντας μπουρλότο στο κορμί τους και προσπαθώντας, μέσα από τα κάγκελα, να στείλουν το μήνυμα στην υφήλιο:

Τα άγρια ζώα εμφανίζονταν στην αρένα με τη βοήθεια ξύλινων ικριωμάτων και ανυψωτικών μηχανισμών.

γ) Να επανέλθουν όλοι οι πολιτικοί εξόριστοι. "Εδώ χωριά καίγονται, άνθρωποι φλέγονται και το μέλλον μαύρο διαφαίνεται".

"Η ανακάλυψη αυτού του χώρου υπομνημάτισε με τρόπο εντυπωσιακό τις αρχαιολογικές πληροφορίες που είχαμε για τους μονομαχικούς αγώνες και τις θηριομαχίες στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων", επισημαίνουν η αρχαιολόγος Χάιδω Κουκούλη-Χρυσανθάκη και ο αρχιτέκτονας-αναπληρωτής καθηγητής στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ Γιώργος Καραδέδος, που παρουσίασαν τα ευρήματά τους στη διάρκεια της ΙΣΤ' επιστημονικής συνάντησης για το αρχαιολογικό έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη, που ολοκληρώθηκε χθες στη Θεσσαλονίκη.

δ) Οι Αθηναίοι να ακολουθούν τους Σπαρτιάτες και να έχουν τους ίδιους εχθρούς και φίλους. @@@ Και ποιος τους ακούει, διάολε, μονολογεί οργισμένα.

Από τα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα, αλλά και από επιγραφικές μαρτυρίες, ήταν ήδη γνωστό ότι το ελληνικό θέατρο των Φιλίππων, ακολουθώντας τη μοίρα των περισσότερων θεάτρων του ελληνορωμαϊκού κόσμου, μετατράπηκε σε αρένα.

Ο ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΔΑΣ: ΜΙΑ ΦΩΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΣΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ Επειδή λοιπόν κανείς δεν τόλμησε να πει οτιδήποτε άλλο, εκτός από το ότι πρέπει να υπακούσει στους άρχοντες της πατρίδας και να κάνει εκείνα για τα οποία ήλθε, τούτος πήγε στον Κύρο και του ζήτησε μισθό για τους ναύτες. Εκείνος όμως του είπε να περιμένει δύο μέρες. Ο Καλλικρατίδας τότε, δυσαρεστημένος με την αναβολή και οργισμένος με τις συχνές επισκέψεις στην κατοικία του Κύρου, είπε ότι οι Έλληνες είναι πανάθλιοι, επειδή κολακεύουν τους βαρβάρους λόγω χρημάτων, και ισχυρίστηκε πως, αν γυρίσει σώος στην πατρίδα, θα κάνει ό,τι μπορεί για να συμφιλιώσει τους Αθηναίους και τους Λακεδαιμονίους. Ύστερα απέπλευσε προς τη Μίλητο κι από κει έστειλε στη Λακεδαίμονα τριήρεις, για να ζητήσει χρήματα. Ξενοφών, Ελληνικά, Α, VI, 5-6 (μετ. Α. Παπαγεωργίου)

@@@ Για το δράμα της ελληνικής παιδείας, ακούει από την έκθεση της Eurostat.

Από τον 1ο μ.Χ. αιώνα, με την παρακμή του αρχαίου δράματος, τα νέα θεάματα του ρωμαϊκού κόσμου (παντομίμες, μονομαχίες και κυνήγι άγριων ζώων) εκτόπιζαν σταδιακά και από το θέατρο των Φιλίππων τα θεατρικά δρώμενα.

Η νύμφη Αρέθουσα (Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο). Οι Συρακούσιοι, μετά τη νίκη τους εναντίον των Αθηναίων, έκοψαν νέο νόμισμα.

Περί τα 48 δισ. περικόπηκαν από την κοινοτική χρηματοδότηση για την παιδεία στη χώρα μας…

Στα τέλη του 2ου και στις αρχές του 3ου μ.Χ. αιώνα τα άγρια θεάματα επικράτησαν στον ελληνορωμαϊκό κόσμο και το θέατρο των Φιλίππων λειτούργησε ως αρένα, με κύρια θεάματα τους μονομαχικούς αγώνες και τις θηριομαχίες (κυνηγέσια).

@@@ Ο ανασχηματισμός και η ΟΝΕ, λέγουν οι "ψίθυροι", ενώ ο "εκσυγχρονισμός" προσπαθεί να παριστάνει τον Ανδρέά Παπανδρέου.

Η διονυσιακή θυμέλη έχει επανέλθει σήμερα στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων και η μελέτη επικάλυψής του αποκατέστησε το δάπεδο της ορχήστρας.

@@@ "Αυτό δεν ήταν ανασχηματισμός!

Ο υπόγειος χώρος της αρένας σχεδιάζεται να λειτουργήσει ως επισκέψιμος εκθεσιακός χώρος.

Βιολογική καλλιέργεια ντομάτας ήτανε!", ακούει από τον τρομερό Στάθη.

Και αιγυπτιακό ιερό στο Βαρδάρι

@@@ Το απογευματινό αστέρι επιμένει και συναντάει τον "Λαβύρινθο της μοναξιάς", του Οκτάβιο Πας:

Η Ίσις και ο Όσιρις λατρεύονταν επί έξι σχεδόν αιώνες (από τα ελληνιστικά χρόνια ώς το 300 μ.Χ.) στη σημερινή περιοχή Βαρδάρι της Θεσσαλονίκης.

"Για να πραγματωθεί ο έρωτας, πρέπει να προκαλέσει έκρηξη νόμων του κόσμου.

Ένα από τα σπουδαιότερα ιερά λατρείας των Αιγυπτίων θεών, που λειτούργησε τα προ και μεταχριστιανικά χρόνια στη Θεσσαλονίκη και σήμερα βρίσκεται θαμμένο κάτω από οικοδομές στην οδό Διοικητηρίου υπήρξε - σύμφωνα με τους μελετητές - το δεύτερο σημαντικότερο στον ελλαδικό χώρο, ύστερα από εκείνο της Δήλου.

Στην εποχή μας, ο έρωτας είναι σκάνδαλο και αταξία, είναι παραβίαση των κανόνων: δύο αστέρια, που εγκαταλείπουν τις τροχιές, που τους επιφύλαξε η μοίρα και συναντιούνται στο μέσο του διαστήματος".

Τα νεώτερα στοιχεία για το ιερό των Αιγυπτίων θεών στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε στη διάρκεια του ΙΣΤ' αρχαιολογικού συμποσίου ο Γερμανός αρχαιολόγος Christopher Steimle, ο οποίος εκπονεί διδακτορική διατριβή πάνω στο θέμα.

@@@ Πόλεμος Γιαννόπουλου και Κατριβάνου και να δούμε πού θα βγάλει.

Το ιερό αποκαλύφθηκε αρχικά μετά την πυρκαγιά του 1917, ενώ μετά το 1939 θάφτηκε οριστικά κάτω από τις οικοδομές.

@@@ "Είναι φεμινίστρια και άθεη, μυθιστοριογράφος και ποιήτρια, υμνωδός του έρωτα και αυστηρή κριτής του θρησκευτικού φανατισμού". Ο λόγος για την Τασλίμα Νασρίν από το Μπαγκλαντές, που γράφουν "Τα Νέα". Η Νασρίν ή αλλιώς "ο θηλυκός… Ράσντι" έχει καταδικαστεί σε θάνατο από μουσουλμάνους κληρικούς. "Αγαπώ πολύ την πατρίδα μου. Η πατρίδα μου, όμως, διαρκώς με πληγώνει", αναφωνεί από το άγνωστο κρησφύγετό της. @@@ Καλό Σαββατοκύριακο.