Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Επιστολή αναγνώστου

( η συμπολίτευση και αντιπολίτευση να συνεργάζονται για το καλό της πόλης μας ) 

Οι Θεσσαλονικείς προβληματίζονται και προτείνουν

Περιμένοντας τις συλλήψεις

Μαρία Γαβριηλίδου

Η συμπολίτευση και αντιπολίτευση να συνεργάζονται για το καλό της πόλης μας

Έξι κορυφαία στελέχη του ΕΛΑ στο στόχαστρο της Αντιτρομοκρατικής

Παναγιώτης Εμμανουηλίδης

Κ. Ζόννε,

ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΙΔΗΣ

Έλλη Πετρίδου-Εμμανουηλίδου

Σπεύδω να ανταποκριθώ στο κάλεσμά σας, με το ερώτημα τι περιμένουν οι Θεσσαλονικείς από το νέο δήμαρχο;

Θέμα ημερών ή και ωρών είναι, σύμφωνα με στελέχη του μεγάρου της οδού Κατεχάκη, η έναρξη των επιχειρήσεων για την εξάρθρωση του ΕΛΑ. Όπως ανέφεραν χθες το βράδυ ανώτατοι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., η αντίστροφη μέτρηση για τον εντοπισμό και τη σύλληψη της ηγετικής ομάδας του ΕΛΑ "έχει αρχίσει".

ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ

Το πρώτιστον όπως και σ' όλα τα κράτη του κόσμου είναι η καθαριότης, να μπουν σε ενέργεια καινούργια απορριμματοφόρα και να τοποθετηθούν και άλλοι κάδοι απορριμμάτων.

Κύκνειο άσμα. Το τελευταίο χτύπημα του ΕΛΑ ήταν στις 24-1-1995, με τη βόμβα στην ΑΣΟΕΕ

Μαρία Γαβριηλίδου, Γλωσσολόγος, Ερευνήτρια του Ι.Ε.Λ.

Τα απορριμματοφόρα περνούν σε κατάλληλες ώρες και όχι την ώρα της μεγάλης κυκλοφορίας. Στο στόχαστρο των διωκτικών αρχών είναι έξι κορυφαία στελέχη της ιστορικότερης και μαζικότερης ένοπλης οργάνωσης που έδρασε ποτέ στη χώρα μας.

Παναγιώτης Εμμανουηλίδης, Φιλόλογος

Έξω στην Ευρώπη, περνούν το πρωί πριν τη μεγάλη κυκλοφορία ή βράδυ. Μεταξύ των υπό σύλληψη ατόμων, σύμφωνα πάντα με την Αντιτρομοκρατική, είναι και τα τρία ιδρυτικά στελέχη του ΕΛΑ που ανέλαβαν τα ηνία της οργάνωσης μετά τον θάνατο του Χρήστου Κασσίμη το 1977.

Έλλη Πετρίδου-Εμμανουηλίδου, Φιλόλογος

Να δραστηριοποιηθεί η δημοτική αστυνομία και να περιβληθεί με αρμοδιότητες, έτσι ώστε να προφυλάσσει τα πάρκα, τους πάγκους από τα κακοποιά στοιχεία, που τα καταστρέφουν. Πρόκειται για τα τρία πρόσωπα που είναι γνωστά με τα ψευδώνυμα "Φιλίπ" ή "Τζιάνι", "Άντριου" και "Νίκολας" και απαρτίζουν την ηγετική τρόικα του ΕΛΑ.

ΚΡΙΤΕΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ

Να συλλαμβάνουν τα αδέσποτα σκυλιά, τα οποία ρυπαίνουν το γκαζόν με εκατομμύρια μικρόβια επικίνδυνα για τους ανθρώπους και ίδια τα νήπια.

Τη "λίστα των έξι" συμπληρώνει ο νεοεκλεγείς κοινοτάρχης μικρού κυκλαδίτικου νησιού (Τζορτζ), ο πρώην ηθοποιός με το ψευδώνυμο "Μιχάλης" που φέρεται ότι διετέλεσε επικεφαλής της οργάνωσης ΛΕΑ (υποομάδας του ΕΛΑ) και η γυναίκα της οργάνωσης, που έχει το συνθηματικό όνομα "Μυρτώ" και κατοικεί σε μεγάλο δήμο της Δυτικής Αθήνας.

Σταύρος Καμαρούδης, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας

Προ ημερών η "Μακεδονία" φιλοξένησε δημοσίευμα καθηγητή του ΑΠΘ, ο οποίος έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου, για τους κινδύνους που διατρέχουμε από τα μικρόβια των ασθενειών των αδέσποτων σκυλιών.

Έπειτα από πολύχρονη προετοιμασία, οι διωκτικές αρχές θεωρούν ότι έφτασε η ώρα μηδέν και για τη μαζικότερη οργάνωση που έδρασε για περισσότερα από 20 χρόνια και ευθύνεται για περισσότερες από 300 βομβιστικές επιθέσεις.

Ζαφειρούλα Καγκαλίδου, Σχολική Σύμβουλος

Ως γνωστόν, στα ευρωπαϊκά κράτη δεν κυκλοφορούν αδέσποτα σκυλιά, και εμείς ανήκουμε στην ΕΕ!!!

Η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία και τα επιστημονικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας (ΔΕΕ), όπως διατείνονται στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, διαθέτουν πληθώρα στοιχείων εις βάρος των έξι υπόπτων που τεκμηριώνουν "με αδιαμφισβήτητο τρόπο" την εμπλοκή τους στους κόλπους του ΕΛΑ.

Παναγιώτα Χατζηθεοχάρους, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

Προχθές πρόσεξα πέντε (5) μεγαλόσωμα σκυλιά όλα αδέσποτα να ηλιάζονται ξαπλωμένα κάτω από τις γελοίες καρικατούρες που βρίσκονται στο κέντρο της πλατείας Αγίας Σοφίας…

Βασικό ατού των διωκτικών αρχών αποτελεί η έκθεση των δακτυλοσκοπικών εξετάσεων που βρίσκεται στο συρτάρι του διευθυντή της ΔΕΕ.

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ

Επίσης, ένα από τα μελήματα του νέου δημάρχου είναι η ασφάλεια των πολιτών.

Από τις σχετικές αναλύσεις που έγιναν πρόσφατα, βάσει μιας νέας εργαστηριακής μεθόδου, σε προκηρύξεις του ΕΛΑ, ακόμη και της περιόδου 1975-80, προέκυψαν τα αποτυπώματα πολλών εκ των υπόπτων!

Αικατερίνη Βερούτσου, Εικονογράφος-Σκιτσογράφος

Το 1875 στο Σικάγο των ΗΠΑ, τόσο είχαν αγριέψει τα πράγματα, τότε, ώστε, ο λαός οπλίσθηκε και μαζί με την αστυνομία εντός μικρού χρονικού διαστήματος καθάρισαν την πόλη από τα κακοποιά στοιχεία.

Πέραν αυτού, η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, είναι σε θέση να γνωρίζει τον ρόλο και τη δράση των εμπλεκόμενων προσώπων, ενώ έχει καταφέρει να χαρτογραφήσει λεπτομερώς τις οργανώσεις που έδρασαν υπό τη σκέπη τού ΕΛΑ.

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ

Μη ξεχνάμε ότι στις ΗΠΑ υπάρχει η πολιτοφυλακή, δηλαδή, οι πολίτες κατέχουν στα σπίτια των sprei, κράνος και όπλα και αν τους χρειασθεί π.χ. η πολιτεία σπεύδουν να παρέχουν τις υπηρεσίες των.

Αυτό στάθηκε δυνατό, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, μέσα από τις αποκαλυπτικές ομολογίες δύο προσώπων που γνώριζαν "πρόσωπα και πράγματα" του Επαναστατικού Λαϊκού Αγώνα (ΕΛΑ).

Μαρία Αλιφεροπούλου, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

Να γίνει κάτι παρόμοιο και εδώ και θα προσέλθουν πολλοί εθελοντές για να ξεβρομίσει η πόλις από όλους αυτούς που καθημερινά κλέβουν, ληστεύουν, σκοτώνουν, διακινούν ναρκωτικά κλπ.

Ένα από τα δύο πρόσωπα, μάλιστα, το οποίο φέρεται να έχει διατελέσει μέλος της οργάνωσης, φέρεται να έχει προβεί σε λεπτομερείς αποκαλύψεις, οι οποίες θα αποτελέσουν ένα επιπλέον επιβαρυντικό στοιχείο εις βάρος των προαναφερομένων ατόμων.

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ Διότι, το μαχαίρι έχει φτάσει στο κόκαλο. Χριστίνα Αργυροπούλου, Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Για το συγκοινωνιακό θα πρότεινα σαν λύση έστω προσωρινή, να καθιερωθεί θαλάσσια συγκοινωνία από Αρετσού και Ν. Κρήνη, ακόμα και από το Καραμπουρνάκι μέχρι την πλατεία Ελευθερίας όπου και θα αποβιβάζονται.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΕΡΓΟΥ

Θα πρότεινα να φυτευτούν στα πάρκα και στους δρόμους ακακίες.

Μιχαήλ Κατσιμπάρδης, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

Είναι ένα δένδρο πολύ σκληρό σαν ξύλο, δεν καίγεται εύκολα, δεν πέφτει εύκολα, μεγαλώνει πολύ γρήγορα και πολλαπλασιάζεται πολύ γρήγορα.

ΕΞΩΦΥΛΛΟ

Μάλιστα, το 1954 φυτεύτηκαν χιλιάδες ακακίες στην τότε νότια Γιουγκοσλαβία.

Γεώργιος Χαρβαλιάς, Ζωγράφος

Σε μερικά χρόνια γίνανε αδιαπέραστα δάση…

Γ' Κ.Π.Σ. / ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ / Ενέργεια 2.2.1 / Κατηγορία Πράξεων 2.2.1.α: "Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και συγγραφή νέων εκπαιδευτικών πακέτων"

Παρακολούθησα την εξέλιξη αυτή ταξιδεύοντας μέσω Γιουγκοσλαβίας τότε, σιδηροδρομικώς, για το εξωτερικό κάθε χρόνο.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

Να περατωθεί γρήγορα ο βιολογικός καθαρισμός του Θερμαϊκού, διότι αυτή η κοροϊδία κρατεί καλά πάνω από 20 χρόνια από τους ψεύτες αποικιοκράτες των Αθηνών.

Μιχάλης Αγ. Παπαδόπουλος

Να προωθηθεί η γρήγορη κατασκευή του Κρατικού Θεάτρου και του Μεγάρου της Μουσικής και να μη καταντήσουν "γιοφύρια της Άρτας" όπως συνηθίζεται για τα έργα της Θεσσαλονίκης.

Ομότιμος Καθηγητής του Α.Π.Θ.

Να ανοίξει το νοσοκομείο "Παπαγεωργίου" το οποίο κρατά κλειστό κάποιος επιχειρηματίας εξ Αθηνών.

Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Να δοθούν τα 750 κρεβάτια στο λαό που κοιμάται πάνω σε ράντζα στα νοσοκομεία.

Πράξη με τίτλο: "Συγγραφή νέων βιβλίων και παραγωγή υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού με βάση το ΔΕΠΠΣ και τα ΑΠΣ για το Γυμνάσιο"

Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτά τα αίσχη.

Επιστημονικός Υπεύθυνος Έργου

Και ακόμα να επισπευθεί η διάνοιξη της δυτικής εισόδου της πόλεως, διότι καρκινοβατεί και αυτή όπως όλα τα έργα της περιφερείας ή της Θεσσαλονίκης ίδια μια τα πάντα εξαρτώνται από το σκληρό γραφειοκρατικό και συγκεντρωτικό κράτος των Αθηνών της κάτω της Λαμίας Ελλάδος του Όθωνος.

Αντώνιος Σ. Μπομπέτσης

Τέλος, συμπολίτευση και αντιπολίτευση να αφήσουν κατά μέρος κάθε κομματική εξάρτηση και κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου να συνεργάζονται ειλικρινά για το καλό της πόλεως, διότι έτσι θα λαμβάνονται γρήγορα οι αποφάσεις.

Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Να μη ξεχνούν ότι μετά την εκλογή των ανήκουν στην τοπική αυτοδιοίκηση πλέον και όχι στο κόμμα.

Αναπληρωτές Επιστημονικοί Υπεύθυνοι Έργου

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Γεώργιος Κ. Παληός

ΕΛΕΥΘ. ΓΙΟΥΛΑΝΤΑΣ

Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Ιγνάτιος Ε. Χατζηευστρατίου Μόνιμος Πάρεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Έργο συγχρηματοδοτούμενο 75% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και 25% από εθνικούς πόρους.

Περιεχόμενα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ ………………………………………………………….. 7

1η ΕΝΟΤΗΤΑ Από τον τόπο μου σ' όλη την Ελλάδα (Ταξίδια, περιηγήσεις, γνωριμία με ανθρώπους, έθιμα-πολιτισμό) ………………………………………………………. 9 Α. Εισαγωγικά κείμενα ……………………………………………………………………………………… 10 Β. Το υποκείμενο …………………………………………………… 15 B1. Οι μορφές του υποκειμένου ……………………………………….. 15 Β2. Συμφωνία υποκειμένου - ρήματος …………………………………… 16 Γ. Παραγωγή με αχώριστα μόρια ……………………………………….. 17 Δ. Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου ………………………………………. 19 Δ1. Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου ……………………………………… 19 Δ2. Άλλοι τρόποι ανάπτυξης παραγράφου ………………………………… 21 Ε. Λεξιλόγιο ………………………………………………………. 24 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………… 25 Διαθεματική εργασία ………………………………………………… 25 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ……………………………………………. 26

2η ΕΝΟΤΗΤΑ Ζούμε με την οικογένεια …………………………………… 27 Α. Εισαγωγικά κείμενα ………………………………………………. 28 Β. Εγκλίσεις - Χρόνοι ………………………………………………. 32 B1. Εγκλίσεις στις ανεξάρτητες προτάσεις ……………………………… 32 Β2. Οι χρόνοι του ρήματος …………………………………………… 33 Γ. Τα είδη των συνθέτων …………………………………………….. 37 Γ1. Τα είδη των συνθέτων ……………………………………………. 37 Γ2. Η μορφή των συνθέτων: το συνδετικό φωνήεν …………………………. 38 Δ. Περίληψη κειμένου - Πλαγιότιτλοι ………………………………….. 39 Ε. Λεξιλόγιο ………………………………………………………. 40 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………… 41 Διαθεματική εργασία ………………………………………………… 42 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ……………………………………………. 42

3η ΕΝΟΤΗΤΑ Φίλοι για πάντα ………………………………………….. 43 Α. Εισαγωγικά κείμενα ………………………………………………. 44 Β. Ενεργητική και παθητική φωνή - Συζυγίες ……………………………. 48 Β1. Ενεργητική και παθητική φωνή …………………………………….. 48 Β2. Συζυγίες του ρήματος ……………………………………………. 50 Γ. Το α' συνθετικό …………………………………………………. 51 Δ. Λεξιλόγιο ………………………………………………………. 53 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ……………………………………. 55 Διαθεματική εργασία ………………………………………………… 56 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ……………………………………………. 56

4η ΕΝΟΤΗΤΑ Το σχολείο στο χρόνο ……………………………………… 57 Α. Εισαγωγικά κείμενα ………………………………………………. 58 Β. - Διαθέσεις του ρήματος Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα - Αντικείμενο ……………………………. 62 Β1. Οι διαθέσεις του ρήματος ………………………………………… 62 Β2. Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα ………………………………….. 64 Β3. Αντικείμενο - Μονόπτωτα και δίπτωτα ρήματα ………………………….65 Γ. Συνοχή ευρύτερου κειμένου ………………………………………… 69 Δ. Λεξιλόγιο ………………………………………………………. 70 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ……………………………………. 71 Διαθεματική εργασία ………………………………………………… 72 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ……………………………………………. 72

5η ΕΝΟΤΗΤΑ Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα …………………. 73 Α. Εισαγωγικά κείμενα ………………………………………………. 74 Β. Οι βαθμοί των επιθέτων - Η σύγκριση ……………………………….. 77 Β1. Οι βαθμοί των επιθέτων και των επιρρημάτων ………………………… 77 Β2. Η σύγκριση …………………………………………………….. 80 Γ. Το β' συνθετικό …………………………………………………. 81 Δ. Οργάνωση και συνοχή της περιγραφής και της αφήγησης …………………. 83 Ε. Λεξιλόγιο ………………………………………………………. 85 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………… 86 Διαθεματική εργασία ………………………………………………… 86 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ……………………………………………. 86

6η ΕΝΟΤΗΤΑ Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές (ΜΜΕ, διαδίκτυο κτλ.) …………………………………………………. 87 Α. Εισαγωγικά κείμενα ………………………………………………. 88 Β. Οι αντωνυμίες …………………………………………………… 90 Β1. Οι αντωνυμίες ………………………………………………….. 90 Β2. Οι προσωπικές αντωνυμίες ………………………………………… 91 Β3. Οι άλλες αντωνυμίες …………………………………………….. 92 Γ. Ετυμολογικές οικογένειες λέξεων …………………………………… 94 Δ. Λεξιλόγιο ………………………………………………………. 95 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ……………………………………. 96 Διαθεματική εργασία ………………………………………………… 98 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας ……………………………………………. 98

7η ΕΝΟΤΗΤΑ Βιώνοντας προβλήματα της καθημερινής ζωής …………………… 99 Α. Εισαγωγικά κείμενα ……………………………………………… 100 Β. Τα είδη των επιρρηματικών προσδιορισμών …………………………… 104 Γ. Παράγωγα επιρρήματα …………………………………………….. 107 Δ. Οι συνδετικές λέξεις και φράσεις …………………………………. 109 Ε. Λεξιλόγιο ……………………………………………………… 110 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ………………………………….. 112 Διαθεματική εργασία ……………………………………………….. 113 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας …………………………………………… 114

8η ΕΝΟΤΗΤΑ Συζητώντας για σύγχρονα κοινωνικά θέματα …………………… 115 Α. Εισαγωγικά κείμενα ……………………………………………… 116 Β. Οι μετοχές …………………………………………………….. 120 B1. Οι μετοχές στην ενεργητική και παθητική φωνή ……………………… 120 Β2. Επιθετική και επιρρηματική μετοχή ……………………………….. 121 Γ. Παρασύνθετα και πολυλεκτικά σύνθετα ………………………………. 125 Γ1. Παρασύνθετα …………………………………………………… 125 Γ2. Πολυλεκτικά σύνθετα ……………………………………………. 126 Δ. Αξιολόγηση και διατύπωση επιχειρημάτων ……………………………. 129 Ε. Λεξιλόγιο ……………………………………………………… 131 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ………………………………….. 133 Διαθεματική εργασία ……………………………………………….. 134 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας …………………………………………… 134

9η ΕΝΟΤΗΤΑ Ταξίδι στο μαγικό κόσμο του διαστήματος ……………………. 135 Α. Εισαγωγικά κείμενα ……………………………………………… 136 Β. Ορισμός ……………………………………………………….. 139 Γ. Η επιχειρηματολογία στα άλλα μαθήματα …………………………….. 141 Δ. Χρήση λεξικών ………………………………………………….. 143 Ε. Λεξιλόγιο ……………………………………………………… 146 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ………………………………….. 147 Διαθεματική εργασία ……………………………………………….. 147 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας …………………………………………… 148

ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΟΡΩΝ …………………………………………………….. 149