Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Συνέντευξη-γνώμη

( οχι ξανά το ίδιο λάθος :: 26/1/2006 21:53:51) 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗΣ

δ) Επισημαίνω τις διαρθρωτικές* λέξεις

Οχι ξανά το ίδιο λάθος

Όταν κρατούμε σημειώσεις, καλό είναι να επισημαίνουμε τις λέξεις /φράσεις που συμβάλλουν στην οργάνωση (διάρθρωση - συνοχή) του λόγου.

Γιατί χάθηκε εκείνη η ομάδα;

Με τις λέξεις /φράσεις αυτές, μαζί με την οργάνωση του κειμένου, αντιλαμβανόμαστε και τη συλλογιστική πορεία του συγγραφέα.

Την απάντηση τη δίνει ο Κυριάκος Αλεξανδρίδης (φωτογραφία), που ήταν ο προπονητής της κι αυτός που τη δημιούργησε, μέσα από μια δουλειά αρκετών χρόνων. Με τις διαρθρωτικές λέξεις συνήθως δηλώνεται: "Αυτά τα παιδιά δεν προσέχτηκαν καθόλου. α) το αίτιο - αποτέλεσμα: επειδή, διότι, έτσι, γι' αυτό το λόγο, κτλ. Όταν ήταν 19 χρονών έπρεπε είτε να προωθηθούν στην πρώτη ομάδα και με τον ενθουσιασμό που είχαν από την κατάκτηση του πρωταθλήματος, να δουλέψουν και να διεκδικήσουν θέσεις, είτε να δοθούν δανεικοί σε ομάδες, όπου εργάζονται δικοί μας προπονητές για να τους προσέξουν. β) η αντίθεση - εναντίωση: αλλά, όμως, ωστόσο, από την άλλη πλευρά, όμως κτλ. γ) η χρονική σχέση: ύστερα, προηγουμένως, εντωμεταξύ κτλ. Δεν έγινε τίποτα από τα δύο. δ) ένας όρος, προϋπόθεση: αν, εκτός αν, σε περίπτωση που κτλ. Κι έτσι αυτά τα παιδιά, έφτασαν σήμερα να είναι 22 χρονών και να παλεύουν σε ομάδες χαμηλών κατηγοριών να φτιάξουν από την αρχή την καριέρα τους" είπε ο Αλεξανδρίδης, που πιστεύει ότι με την τακτική που ακολουθήθηκε, μόνο από σύμπτωση, κάποιος απ' αυτούς τους παίκτες θα έκανε καριέρα στον ΠΑΟΚ. ε) η επεξήγηση: με άλλα λόγια, δηλαδή, με όσα είπα προηγουμένως εννοούσα, (για να με καταλάβετε) θα σας το παρουσιάσω με άλλο τρόπο, για να γίνω σαφέστερος κτλ. "Κοιτάξτε το παράδειγμα του Σαλπιγγίδη και του Καρυπίδη. στ) η έμφαση: είναι αξιοσημείωτο ότι…, θα ήθελα να τονίσω το εξής …/ να επιστήσω την προσοχή σας κτλ. Τους είχαν δώσει δανεικούς στην Καβάλα, σε μια ομάδα, που είχε τότε πολλά οικονομικά προβλήματα και η κατάσταση δεν ήταν καλή. ζ) ένα παράδειγμα: π.χ., λ.χ., για παράδειγμα κτλ. Αυτά τα παιδιά, όμως, είχαν τύχη, γιατί είχαν προπονητή τον Κώστα Ιωσηφίδη, ο οποίος επειδή ήταν παιδιά του ΠΑΟΚ, τα πρόσεξε. η) η απαρίθμηση επιχειρημάτων, η εισαγωγή μιας καινούριας ιδέας: πρώτο… δεύτερο, καταρχήν, τελικά, το επόμενο επιχείρημα/θέμα που θα μας απασχολήσει κτλ. Κι έτσι έφτασαν σήμερα να είναι βασικά στελέχη της ομάδας μας. θ) η διάρθρωση του κειμένου: το άρθρο/η μελέτη/ η εισήγηση/ η ομιλία μου χωρίζεται σε τρία μέρη: στο πρώτο κτλ. Αντίθετα, τα παιδιά της ομάδας του 2003, δόθηκαν δανεικοί όπου να 'ναι, οι προπονητές τους εκεί δεν τους έβαζαν να παίξουν κι έτσι δεν είχαν την εξέλιξη που θα μπορούσαν να έχουν" εξήγησε ο Αλεξανδρίδης, ο οποίος σήμερα βρίσκεται πάλι στο πόστο του υπεύθυνου της ομάδας νέων. ι) ένα συμπέρασμα, συγκεφαλαίωση: για να συνοψίσουμε, συγκεφαλαιώνοντας / επιλογικά / συμπερασματικά θα λέγαμε ότι… κτλ. "Το σίγουρο είναι πως δεν πρέπει να κάνουμε το ίδιο λάθος. Και στη σημερινή ομάδα υπάρχουν αξιόλογοι παίκτες και πρέπει να τους προσέξουμε περισσότερο. Η εξέλιξη του Χριστοδουλόπουλου, μας δείχνει τον δρόμο, που πρέπει να ακολουθήσουμε. Όταν κάποιος είναι καλός, τον παίρνεις στην πρώτη ομάδα κι ας είναι 18 χρονών" συμπλήρωσε.