Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( πηλαδάκης επί παντός :: 2/2/2006 20:40:54) 

Πηλαδάκης (αριστερά) και Λυράκης στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου.

Άσκηση

ΛΑΡΙΣΑ

Δοκιμάστε τώρα να ξαναγράψετε την είδηση για τον τυφλό, αξιολογώντας την και ερμηνεύοντάς την με διαφορετικό τρόπο.

Πηλαδάκης επί παντός

Κοιτάξτε την δηλαδή από τη δική σας οπτική γωνία.

Για όλους και για όλα μίλησε ο Κώστας Πηλαδάκης στη χθεσινή έκτακτη συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Λάρισας.

Μπορείτε π.χ. να κάνετε πρωταγωνιστή τον Ψάλτου, οπότε θα υπογραμμίσετε ανάλογα και την πράξη του.

Ο μεγαλομέτοχος της ΑΕΛ οριοθέτησε τους στόχους της ομάδας, ενώ δεν δίστασε να εξηγήσει και το λόγο που η διοίκηση προχώρησε στην έκδοση καυστικών ανακοινώσεων μετά από κακές διαιτησίες.

Είναι δυνατόν μάλιστα να προσθέσετε, αν το κρίνετε απαραίτητο, και άλλα στοιχεία φανταστικά.

"Βγάζουμε ανακοινώσεις για να κεντρίσουμε το φιλότιμο αυτών που πιστεύουν ότι οι αποφάσεις τους μπορούν να κρίνουν τις τύχες ενός αγώνα", δήλωσε αρχικά και συμπλήρωσε:

Ανάλογος, φυσικά, θα είναι και ο τίτλος της είδησης.

"Οι φιλοδοξίες είναι υψηλές. Να επιλέξετε δύο τίτλους και να γράψετε τις αντίστοιχες ειδήσεις. Σε κανέναν δεν αρκεί η παραμονή".

Πρώτα πρώτα να φανταστείτε τα γεγονότα, να καθορίσετε την οπτική γωνία της αφήγησης και να τα εκθέσετε συνοπτικά σε 10-15 στίχους.

Ζήτησε επίσης από τον κόσμο να δώσει πίστωση χρόνου στα νέα μεταγραφικά αποκτήματα και επανέλαβε ότι απομένουν οι τυπικές διαδικασίες για την έναρξη των εργασιών του νέου γηπέδου:

Ύστερα να τα παρουσιάσετε αναλυτικά σε 45-60 στίχους, παρεμβάλλοντας στη διήγησή σας αποσπάσματα από υποθετικές συνεντεύξεις.

"Θα ακολουθηθεί το σχέδιο ανοικτού γηπέδου.

Αν θέλετε να δώσετε έμφαση στις ειδήσεις σας, μπορείτε να τις παρουσιάσετε με την κατάλληλη εικονογράφηση.

Τα κλειστά χρειάζονται αλλαγή χλοοτάπητα σχεδόν 15 φορές τον χρόνο.

Να σχεδιάσετε π.χ. ένα σκίτσο, μια γελοιογραφία ή να κολλήσετε κάποιες φωτογραφίες από τον Τύπο.

Αποφασίσαμε τα χρήματα αυτά να τα επενδύσουμε σε μεταγραφές και να φέρουμε δέκα… Βιαφάρα αν χρειαστεί".

- Βρήκαν πεντακόσιες χιλιάδες δραχμές και τις παρέδωσαν!

Αναφερόμενος στη "Σούπερ λίγκα" είπε:

- Εντυπωσιακή απόδραση κρατουμένου με ελικόπτερο.

"Για πρώτη φορά δέχονται οι μεγάλοι να επιμερίζονται ισομερώς τα έσοδα της λίγκας σε όλες τις ομάδες", ενώ αποκάλυψε πως η ΑΕΛ έχει καταθέσει συμμετοχή στο κύπελλο Ιντερτότο.

- Παρά λίγο τραγωδία από έκρηξη θερμάστρας. - Εξαφανίστηκε πύθωνας 3,5 µ. - Διασκεδαστική "αεροπειρατεία" σε σκάφος της "Ολυμπιακής". - Θεράπευσε την αρθρίτιδα με το γέλιο. - Ηρακλής - ΑΕΚ 4-4 (ημίχρονο 0-2). - Και γάμοι στα σούπερ-μάρκετ. - Βραζιλιάνοι ληστές την έπαθαν από Έλληνα.

Να βασιστείτε στα στοιχεία που σας δίνει το διπλανό απόσπασμα ή στη δική σας εμπειρία και να γράψετε μια είδηση για κάποιο φαινόμενο ρατσισμού.

Να συντάξετε το κείμενό σας ακολουθώντας τη δομή της δημοσιογραφικής είδησης. Συγκεκριμένα πρώτα να εκθέσετε συνοπτικά τα γεγονότα σε 5 στίχους (40-50 λέξεις) και ύστερα να τα παρουσιάσετε αναλυτικά σε 20-30 στίχους (160-200 λέξεις). Φροντίστε να δώσετε έναν κατάλληλο τίτλο στην είδηση.

- Οι κάτοικοι του συνοικισμού δε δέχονται την παραμονή των Τσιγγανόπουλων στο "σχολείο τους", όπως επίσης και την παράταση της παραμονής του καταυλισμού των Τσιγγάνων στην κοινόχρηστη έκταση.

Διαβάστε τα αποσπάσματα της διπλανής στήλης και συζητήστε σχετικά με τους στόχους στους οποίους μπορεί να αποβλέπει ένα μαθητικό έντυπο. Τα αποσπάσματα προέρχονται από τη συζήτηση των αντιπροσώπων πέντε μαθητικών εντύπων, οι οποίοι συνεργάστηκαν και εξέδωσαν από κοινού ένα περιοδικό με τον τίτλο "Μια συνάντηση των μαθητικών περιοδικών "Άθωνος Σκιά", "Μαθητικές σελίδες", "Μαθητική Πένα", "Μεταξύ μας", "Το καρφί".

"Μαθητικές σελίδες" Οι στόχοι του περιοδικού: - να εκφραστούν οι αγωνίες και οι προβληματισμοί των παιδιών, - να καταγραφούν τα προβλήματα του σχολικού χώρου και ευρύτερα της περιοχής της Κρύας Βρύσης, - να γίνει το περιοδικό αφορμή και πυροδότης δημιουργίας, π.χ. μιας μουσικής εκδήλωσης, μιας θεατρικής παράστασης κτλ. "Το καρφί" Μέσα στο "Καρφί" επιδιώκουμε να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας, τους προβληματισμούς μας, τα όνειρά μας. "Μεταξύ μας" Η έκδοση αυτή ξεκίνησε, για να δώσουμε μια απάντηση σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι οι νέοι σήμερα προτιμούν μια γλυκιά ανεδαφική άρνηση, προτιμούν τη διασκέδαση και τον εύκολο δρόμο. "Μαθητική πένα" Ο πρώτος μας στόχος ήταν να δώσουμε μια νεανική δροσιά στην εφημερίδα. Έτσι κυρίως με τη στήλη "Μηνυματάκια" και κάποιες άλλες σελίδες προσπαθήσαμε να μη μεγαλοδείχνει η εφημερίδα μας, να έχει κάτι το μαθητικό και να μην είναι βαρετή.Να μην είναι, όπως οι εφημερίδες των μεγάλων, δηλαδή μια αντιγραφή κειμένων. Είναι κυρίως δημιουργία των ίδιων των μαθητών. "Άθωνος Σκιά" Η εφημερίδα μας ξεκίνησε στο πλαίσιο του μαθήματος "Έκφραση-Έκθεση". Η βράβευσή μας ήταν απρόσμενη. Κάτι που τάραξε τα νερά… Έτσι το σχολείο μας συνδέθηκε περισσότερο με το χωριό και απoτέλεσε μοχλό κίνησης και άλλων δραστηριοτήτων με την υποστήριξη της κοινότητας. Με λίγα λόγια η "Άθωνος Σκιά" βοήθησε να ανοιχτούν τα σύνορα του σχολείου μας και προς τα χωριά της Συκιάς και της Σάρτης, αλλά και προς την υπόλοιπη Ελλάδα. Η "Άθωνος Σκιά" στάλθηκε προς όλα τα λύκεια που πήραν μέρος στο διαγωνισμό μαθητικού εντύπου. Επίσης πολλά σχολεία μας έστειλαν τις εφημερίδες και τα περιοδικά τους και αυτή η αλλαγή ήταν το πιο σημαντικό. Μας έβγαλε από την απομόνωσή μας και μας βοήθησε να συνειδητοποιήσουμε τις δυνατότητές μας. Και το πιο ευχάριστο: ακόμα και οι πιο αδιάφοροι μαθητές, όταν ξεκινήσαμε το δεύτερο φύλλο μας, προθυμοποιήθηκαν να αναλάβουν κάποιο θέμα.