Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

"Η τε ελπίς και ο έρως επί παντί, ο μεν ηγούμενος, η δ' εφεπομένη, και ο μεν την επιβουλήν εκφροντίζων, η δε την ευπορίαν της τύχης υποτιθείσα".

Η Firestone δεν ανήκει στην Goodyear

Εξυπηρέτηση με βάση τη σειρά άφιξης

Με την ενδεικτική ανάγνωση του σχετικού χωρίου από την "Ιστορία" του Θουκυδίδη, ο πολιτειολόγος (νυν και εκδότης) Κώστας Ζουράρις άνοιξε την αυλαία και προσπάθησε να εισαγάγει το φιλόμουσο κοινό απευθείας και ίσως με τον πιο αυθεντικό τρόπο στο νοηματικό περιβάλλον της συναυλίας που θα ακολουθούσε.

Η εταιρεία Firestone και η ομώνυμη μάρκα ελαστικών ανήκει στον Όμιλο επιχειρήσεων της Bridgestone και δεν έχει καμία σχέση με την Goodyear. Ο πιο απλός τρόπος επιλογής του επόμενου πελάτη του ζαχαροπλαστείου που θα εξυπηρετηθεί είναι να επιλέγεται αυτός που περιμένει περισσότερη ώρα.

Μιας συναυλίας εξ αντικειμένου ξεχωριστής, η οποία απέπνεε ήδη από τον τίτλο της, εκτός από τη θεματική, την υφολογική και την αισθητική της διαφοροποίηση, από τις γνωστές, συνήθεις και σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενες συναυλιακές παρουσίες μιας ορχήστρας.

Έτσι, η εταιρεία κατασκευής και διάθεσης ελαστικών Goodyear δεν επλήγη οικονομικά από την ανάκληση των ελαστικών Firestone, όπως εκ παραδρομής αναφέρθηκε σε δημοσίευμα στα «ΝΕΑ» του Σαββατοκύριακου με ημερομηνία 15-16 Μαρτίου του 2003. Όση ώρα το γλυκό του παρασκευάζεται οι υπόλοιποι περιμένουν τη σειρά τους.

Λόγος και μέλος

Η εταιρεία Goodyear Tire & Rubber Company διαχειρίζεται μόνο τις μάρκες ελαστικών Goodyear, Dunlop, Fulda, Debica, Sava, Lee, Pneumant και Falken.

Για να βρίσκεται εύκολα ο επόμενος πελάτης που θα εξυπηρετηθεί, όποιος μπαίνει στο ζαχαροπλαστείο περιμένει στην ουρά για να έρθει η σειρά του.

Με την άρση του αρχικού πέπλου μυστηρίου, η μουσική ποιητική συνάντησε τις πηγές της έμπνευσής της, οι νότες αποκάλυψαν τη διαχρονική δύναμη του ελληνικού λόγου και η παρτιτούρα έσμιξε με την κλασική ομορφιά της αρχαίας γραμματείας, συνθέτοντας το σκηνικό μιας πρωτότυπης για τα ελληνικά δεδομένα συνύπαρξης.

Με βάση δημοσιεύματα του περιοδικού «Φορμπς», η Goodyear - όταν ξεκίνησε η αντικατάσταση των ελαστικών της Firestone - προσπάθησε δυναμικά να κερδίσει μερίδιο στην «πίτα» της νέας αγοράς που δημιουργήθηκε από την αυξημένη ζήτηση για τον συγκεκριμένο τύπο ελαστικών.

Ο αντίστοιχος αλγόριθμος χρονοδρομολόγησης ΚΜΕ ονομάζεται αλγόριθμος με βάση τη σειρά άφιξης (First Come First Served - FCFS). Ήταν μία αξέχαστη και ποιοτική μουσική βραδιά. Η υλοποίησή του γίνεται πολύ εύκολα· η λίστα έτοιμων διεργασιών λειτουργεί όπως μια ουρά αναμονής. Μια βραδιά με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, όπου τα φιλοσοφικά κείμενα, οι τραγωδίες και οι μύθοι, ιστορίες απόμακρες και καθημερινές, σε υποκριτική ανάγνωση από τον Γιάννη Φέρτη και την ιδιαίτερα πειστική Εύα Κοταμανίδου, στην προσιτή νέα ελληνική γλώσσα, παρεμβάλλονταν μεταξύ των καλώς επιλεγμένων μουσικών συνθέσεων από πνευματικά συγγενή μουσικά έργα, θυμίζοντας κάτι το οποίο, εσκεμμένα κάποτε, στην εποχή μας αποσιωπείται.

Κάθε νέα διεργασία που ετοιμάζεται να εκτελέσει την επόμενη έκρηξή της στην ΚΜΕ εισάγεται στο τέλος της λίστας έτοιμων διεργασιών.

Η κληρονομιά του αρχαιοελληνικού πολιτισμού δεν υπήρξε απλά και μόνο ένα σημείο έντονου ενδιαφέροντος για τους Ευρωπαίους διανοούμενους και καλλιτέχνες της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού, αλλά μία πνευματική αφετηρία, ένα σημείο πολιτιστικής εκκίνησης, ένα απαράμιλλο και ιδεατό αισθητικό πρότυπο.

Όταν έρθει η ώρα να εισαχθεί στην ΚΜΕ μια νέα διεργασία, επιλέγεται αυτή που είναι στην αρχή της λίστας, προωθείται στην ΚΜΕ και εκεί εκτελεί ολόκληρη την έκρηξή της στην ΚΜΕ.

Οι μουσικές συνθέσεις, των οποίων η αρχική θεματική έμπνευση αντλείται ακριβώς από αυτό το παρελθόν και οι οποίες ερμηνεύτηκαν με χαρακτηριστική επιμέλεια στη συναυλία που παρακολουθήσαμε, αποτελούν μία αναντίρρητη απόδειξη της παραπάνω πρότασης.

Η επίδοση του αλγορίθμου αυτού αν κριθεί με βάση το χρόνο ανακύκλωσης (turnaround time) είναι χαμηλή, γιατί εξαναγκάζει ακόμα και διεργασίες με πολύ σύντομες εκρήξεις ΚΜΕ να αναμένουν για την εκτέλεση άλλων.

Συναυλιακά

Παρόμοιες επιδόσεις πετυχαίνει και με βάση τα υπόλοιπα κριτήρια αξιολόγησης που αναφέρθηκαν στο μάθημα αυτό· η χρησιμοποίηση π.χ. της ΚΜΕ μπορεί να είναι χαμηλή. Η επιλογή των έργων, η οποία έγινε από ένα ευρύ ιστορικό φάσμα, συνέτεινε στην ερμηνευτική δυσκολία του εγχειρήματος.

Το βασικό πλεονέκτημα της εξυπηρέτησης με βάση τη σειρά άφιξης είναι η απλότητά της.

Από τον κλασικισμό του Γκλουκ στο ρομαντισμό του Μέντελσον και από κει στο σύγχρονο δρόμο του Μπερνστάιν, οι αισθητικές διαφοροποιήσεις και οι στιλιστικές αναζητήσεις των εποχών, όπως αυτές σχηματοποιούνται μέσα από την προσωπική γραφή του συνθέτη δημιουργού, μεταφέρονται στη σύγχρονη ερμηνεία απαιτώντας μία λεπτή, διακριτική αλλά και διακριτή μεταχείριση, που να εντάσσεται, να διευρύνει, όχι όμως και να παραβλέπει το πλαίσιο μιας ζητούμενης ερμηνευτικής ισορροπίας.

Ο αλγόριθμος είναι πάρα πολύ απλός να προγραμματιστεί και καταναλώνει ελάχιστο χρόνο για την εκτέλεσή του.

Η ισορροπία αυτή, όπου συναρμόζεται η στιλιστική επιτήδευση με την καλλιτεχνική ελευθερία, υπήρξε ίσως το χαρακτηριστικότερο τεχνικά σημείο στη συναυλία που παρακολουθήσαμε.

Στο σχήμα φαίνεται το σχεδιάγραμμα εκτέλεσης των τεσσάρων διεργασιών του παραδείγματος.

Σε αυτήν, η Κρατική Ορχήστρα επέδειξε με άνεση την ερμηνευτική και προσαρμοστική της ικανότητα υπό την διεύθυνση της Λίζας Ξανθοπούλου.

Οι χρόνοι αναμονής είναι 0 για την πρώτη διεργασία, 12-6=6 για τη δεύτερη, 12+31-8=35 για την τρίτη και 12+31 +3-14=32 για την τέταρτη.

Οι συντελεστές

Ο μέσος χρόνος αναμονής είναι λοιπόν (0+6+35+32)74 = 18,25. Παρακολουθήσαμε με προσοχή τη Θεσσαλονικιά μαέστρο στο πόντιουμ και δεν μπορούμε παρά να μεταφέρουμε με ενθουσιασμό και χωρίς καμία φειδώ τις θετικότερες των εντυπώσεών μας. Παρατηρούμε επίσης ότι η διεργασία δ3, η οποία είχε διάρκεια μόνο 3, εξαναγκάστηκε να περιμένει για 35 χρονικές μονάδες για να εκτελεστεί, είχε δηλαδή τεράστια αναμονή σε σχέση με τη διάρκειά της. Ιδιαίτερα ακριβής στην καθοδήγηση, λεπτομερής στην ανάγνωσή της και με μία παροιμιώδη όσο και υποδειγματική πλαστικότητα στην κίνησή της, η κ. Ξανθοπούλου υπήρξε απόλυτη στις ερμηνευτικές επιδιώξεις της και θεωρούμε ότι τα κατάφερε θαυμάσια.

Οι χρόνοι απόκρισης (χρόνος αναμονής + χρόνος εκτέλεσης) είναι: 12 για τη δ1, 37 για τη δ2, 38 για τη δ3 και 43 για τη δ4.

Θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από τη σολιστική παρεμβολή του βιολονίστα Γιώργου Κανδυλίδη.

Έτσι ο μέσος χρόνος απόκρισης είναι (12+37+38+43)74 = 32,5.

Υπήρξε εξαιρετικός στις ερμηνευτικές διεξόδους που έδωσε στην απαιτητική "συμποσιακή" σερενάτα του Μπερνστάιν, ενώ από τη μεριά των μονωδών ιδιαίτερα στιβαρός και σίγουρος στα φωνητικά του μονοπάτια υπήρξε ο βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς, φορτισμένη δραματικά η Αντωνία Καλογήρου και πειστικά άνετη η μέτζο Ελένη Λιώνα.