Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Σχόλιο

( υποκλέπτοντας τη λαϊκή κυριαρχία :: 11/2/2006 14:17:26) 

Υποκλέπτοντας τη λαϊκή κυριαρχία

Άσκηση

Του Ν.Ι. ΜΕΡΤΖΟΥ*

Μια μητέρα στέλνει ένα κείμενο σε ραδιοφωνικό σταθμό.

Με αστείρευτη ευρηματικότητα και ορμή, με ακλόνητη επιμονή και με κάθε διαθέσιμη εφεδρεία, αυτή η κυβέρνηση αδράχνει κάθε ευκαιρία για να αυτοδιασυρθεί.

Στο κείμενό της υποστηρίζει πως η εκμάθηση και δεύτερης ξένης γλώσσας στο σχολείο ουσιαστικά επιβαρύνει τους γονείς, επειδή αναγκάζονται να στέλνουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών και για δεύτερη γλώσσα.

Και, όταν δεν βρίσκει ευκαιρία, τη δημιουργεί! Να υποθέσεις ότι στέλνεις και εσύ με τη σειρά σου ένα κείμενο στο ραδιοφωνικό σταθμό, στο οποίο εκθέτεις τη δική σου άποψη για το θέμα που έθιξε η μητέρα (250-300 λέξεις).

Κάθε αρνί από το ποδάρι του κρέμεται. Να υποθέσετε ότι το Υπουργείο Παιδείας οργανώνει μια καμπάνια -εκστρατεία για τη γλωσσομάθεια. Αλλά αυτός δεν είναι λόγος και για να κρεμαστεί η χώρα. Μέσα στο πλαίσιο αυτό να γράψετε μια εκτεταμένη ενημερωτική ανακοίνωση, με σκοπό να πειστούν οι νέοι και οι γονείς τους για την αξία της γλωσσομάθειας, με βασική προϋπόθεση την καλή γνώση της Νεοελληνικής γλώσσας.

Όταν, λοιπόν, εξακριβώνεται ότι κάποια άγνωστη αλλά προδήλως ισχυρότατη δύναμη συνακροάται ανεμπόδιστη επί ένα ολόκληρο έτος όλη την ανυποψίαστη θεσμική ηγεσία της χώρας (κυβέρνηση, εθνική άμυνα, κρατική ασφάλεια και γνώση), δεν συγκροτείται τηλεοπτική συνέντευξη υπουργών, εφόσον η υπεύθυνη κυβέρνηση κρίνει αναγκαία τη δημοσιοποίηση αυτού του άκρως επικινδύνου όσο και πολυπλόκου γεγονότος. Ποιο μήνυμα σχετικά με τη γλωσσομάθεια προσπαθεί να περάσει η διαφήμιση που ακολουθεί στη σελ. 84; Ενημερώνει προηγουμένως την ηγεσία των κοινοβουλευτικών κομμάτων και, μετά, προχωρεί συντεταγμένα στην ενημέρωση της Βουλής.

Αναλύστε τον τρόπο με τον οποίο προσπαθεί να πείσει η διαφήμιση: Ποιες από τις φράσεις αποτελούν τα στηρίγματά της και γιατί.

Διότι στο κοινοβούλιο εδρεύει, μεταξύ δύο εκλογών, η λαϊκή κυριαρχία και συναρθρώνεται μέσω των θεσμών από τους 300 αντιπροσώπους του έθνους.

Πώς προβάλλονται αυτές οι φράσεις και γιατί.

Και διότι στο κοινοβούλιο διεξάγεται οργανωμένη, κατά το δυνατόν εξονυχιστική, συζήτηση με αίσθημα ευθύνης, ώστε να μη τρωθεί περαιτέρω η χώρα και η εν εξελίξει δικαστική έρευνα.

Συζητήστε επίσης αν υπάρχει αμεσότητα επικοινωνίας στη διαφήμιση και πού οφείλεται αυτή.

Στο κοινοβούλιο αναφέρει, λογοδοτεί, επεξηγεί και στηρίζεται η κυβέρνηση, όχι στην τηλεόραση.

Πώς λειτουργούν οι προστακτικές του κειμένου;

Στους αντιπροσώπους του έθνους απαντά η κυβέρνηση, όχι στους δημοσιογράφους.

Αναπτύξτε τα επιχειρήματα που λανθάνουν στη διαφήμιση, ώστε να φαίνεται καθαρότερα η οργάνωσή τους, σε ένα κείμενο 50-60 λέξεων.

Από το κοινοβούλιο και από τη συζήτηση των αντιπροσώπων του ενημερώνεται έγκυρα και έγκαιρα ο ελληνικός λαός, όχι από ιδιώτες.

Τα περί "διαφάνειας" και "άμεσης ενημέρωσης του λαού" από την τηλεόραση και τους γνωστούς μηχανισμούς της είναι φληναφήματα του… μεταμοντέρνου "επικοινωνιακού", δηλαδή προπαγανδιστικού, λαϊκισμού. Διότι, σύμφωνα με το Σύνταγμα, το πολίτευμα της Ελλάδας είναι προεδρευομένη κοινοβουλευτική δημοκρατία. Δεν είναι τηλεοπτική. Διαφορετικά, η λαϊκή κυριαρχία εκχωρείται στη δημοσιογραφία και το αποτέλεσμα είναι ορατό στους δέκτες μας από πολύ καιρό.

Αν τυχόν κάποιοι "επικοινωνιολόγοι" πέταξαν επίτηδες την μπάλα στην κερκίδα, για να χαθεί μέσα στο πλήθος των φωνασκιών, των δοτών "πληροφοριών", των υπονοιών και των παρανοιών, δεν ευνόησαν ή, θεός φυλάξοι, αδιαφόρησαν ότι έπαιξαν εν ου παικτοίς. Μαζί με την εθνική ασφάλεια και υπερηφάνεια εξώθησαν την πολιτεία και την πολιτική στην έσχατη κιβδηλεία και στην αυτοαιχμαλωσία.