Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( δεκαήμερη παράταση για τους άστεγους στο λιμάνι :: 8/3/2006 19:58:09) 

Μετά το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας "Θεσσαλονίκη" (με τίτλο "Οι "Άθλιοι" της Θεσσαλονίκης") και το χθεσινό κύριο άρθρο-παρέμβαση της "Μακεδονίας" ("Να παραταθεί η κίνηση ανθρωπιάς από τον ΟΛΘ"), οι περίπου σαράντα άστεγοι που φιλοξενούνται στην τέταρτη αίθουσα του κεντρικού κτιρίου του λιμανιού, δεν θα επιστρέψουν στο δρόμο την Παρασκευή, όπως τους είχε ανακοινωθεί.

6.3 Εφαρμογές της κεντρομόλου δύναμης

Θα παραμείνουν στο χώρο του ΟΛΘ μέχρι και τις 20 Μαρτίου

Πολλές είναι οι εφαρμογές της κεντρομόλου δύναμης και με μεγάλη πρακτική αξία.

Δεκαήμερη παράταση για τους άστεγους στο λιμάνι

Εικόνα 6.5: Κεντρομόλος δύναμη σε ποδηλάτη

Παράταση δέκα ημερών στην παραμονή των άστεγων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης δόθηκε χθες από τον ΟΛΘ. Μετά το προχθεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας "Θεσσαλονίκη" (με τίτλο "Οι "Άθλιοι" της Θεσσαλονίκης") και το χθεσινό κύριο άρθρο-παρέμβαση της "Μακεδονίας" ("Να παραταθεί η κίνηση ανθρωπιάς από τον ΟΛΘ"), οι περίπου σαράντα άστεγοι που φιλοξενούνται, με πρωτοβουλία της νομαρχίας, στην τέταρτη αίθουσα του κεντρικού κτιρίου του λιμανιού, δεν θα επιστρέψουν στο δρόμο την Παρασκευή, όπως τους είχε ανακοινωθεί.

1. Ο ποδηλάτης (εικόνα 6.5):

Χθες το μεσημέρι η σύζυγος του υπουργού Μακεδονίας- Θράκης Ντόρα Καλαντζή επισκέφτηκε μαζί με τον ειδικό σύμβουλο του νομάρχη και επικεφαλής της πρωτοβουλίας, γιατρό Αλέξανδρο Σταυράκη, το χώρο όπου μένουν από τα τέλη Ιανουαρίου οι άστεγοι.

Όταν ο ποδηλάτης βρίσκεται στη στροφή του σταδίου, περιφέρεται κυκλικά.

Η κ. Καλαντζή έμεινε και συζήτησε μαζί τους για δύο ώρες, ενώ στη συνέχεια είχε συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ Γιάννη Τσάρα.

Η απαραίτητη για την κυκλική κίνηση κεντρομόλος Fκ δημιουργείται από τις υπαρκτές δυνάμεις.

Ο τελευταίος αποφάσισε τελικά να δοθεί παράταση στην παραμονή των άστεγων μέχρι τις 20 Μαρτίου, ενώ υποσχέθηκε ότι σε αυτό το διάστημα θα καταβληθούν προσπάθειες για την εξεύρεση μόνιμου χώρου.

Όπως έχουμε αναφέρει, αυτές είναι για κάθε σώμα που στηρίζεται στο έδαφος: το βάρος Β και η αντίδραση Ν. Η τελευταία είναι πάντα κάθετη στην επιφάνεια επαφής.

Οι άστεγοι εξέφρασαν την ικανοποίησή τους γι' αυτήν την απόφαση.

Αν ο ποδηλάτης τρέχει στη στροφή σε κατακόρυφη "στάση", (εικόνα 6.5.1) η συνισταμένη των Β, Ν θα είναι μηδέν.

Υπενθυμίζεται ότι στις 24 του περασμένου Ιανουαρίου η νομαρχία Θεσσαλονίκης ηγήθηκε προσπάθειας συγκέντρωσης των άστεγων της πόλης με σκοπό να μην παγώσει κανείς από το κρύο.

Η δημιουργία της κεντρομόλου απαιτεί την πλάγια θέση του ποδηλάτη.

Παραχωρήθηκε χώρος του ΟΛΘ, ενώ τα νοσοκομεία της Α' ΔΥΠΕ Κεντρικής Μακεδονίας προσφέρθηκαν να παρέχουν γεύματα τρεις φορές τη μέρα.

Τότε το βάρος μπορεί να αναλυθεί σε δυο συνιστώσες: τη Ν', που εξουδετερώνει την αντίδραση Ν, και την οριζόντια, η οποία θα παίξει το ρόλο της κεντρομόλου Fκ.

Ταυτόχρονα δόθηκε φαγητό σε 41 αστέγους που δεν πήγαν στο λιμάνι, αλλά συνέχισαν να μένουν στο δρόμο.

Η κλίση του ποδηλάτου εκφράζεται από τη γωνία α.

Οι άστεγοι του λιμανιού συμμόρφωσαν το κτίριο που τους δόθηκε και περιφρούρησαν το χώρο, δημιουργώντας ομάδα αυτοδιαχείρισης, με στόχο κανείς να μη διαταράξει αυτό που τους παραχωρήθηκε για λίγες μέρες.

Με τις γνώσεις μας από την τριγωνομετρία βρίσκουμε ότι: [pic]

Η φιλοξενία τους, όμως, έπρεπε να σταματήσει στις 28 Φεβρουαρίου.

Τελικά: [pic] (6.17)

Αρχικά δόθηκε παράταση μέχρι τις 10 Μαρτίου, διάστημα που μεγάλωσε εκ νέου χθες.

2. Κλίση στο εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο (εικόνα 6.6):

"Αν έχεις μόνιμη στέγη, τότε κάτι θα βρεις να φας, θα μπορέσεις να βρεις μια οποιαδήποτε δουλειά, θα μπορείς να ξαπλώνεις και να κοιμάσαι ήσυχος το βράδυ", επισημαίνουν οι άστεγοι.

Πολλές φορές έχουμε ακούσει για περιπτώσεις "ντεραπαρίσματος" σε στροφές του εθνικού οδικού δικτύου.

Κ.ΚΟΥΚ.

Εκεί υποτίθεται ότι έχει δοθεί η κατάλληλη κλίση ανάλογα με το όριο ταχύτητας που επιτρέπεται σε αυτό το σημείο και ανάλογα με την καμπυλότητα του δρόμου. Η διαδικασία είναι ίδια με την αντίστοιχη του ποδηλάτη και εκφράζεται με τη σχέση (6.17).

Εικόνα 6.6: Κλίση σε σιδηροτροχιές και όριο ταχύτητας

Παράδειγμα: Ποιο πρέπει να είναι το όριο ταχύτητας του σιδηροδρομικού βαγονιού της εικόνας 6.6 για στροφή δρόμου ακτίνας 400m και κλίση 10%;

Όταν οι μηχανικοί αναφέρουν κλίση 10% (ή 0,1), εννοούν ότι για 100m δρόμου έχουμε ανύψωση 10m. Στη Φυσική, κλίση θεωρούμε την εφαπτομένη (εφα) της γωνίας που σχηματίζει η ανηφόρα με το οριζόντιο επίπεδο. Από τη σχέση (6.17) βρίσκουμε: [pic] Άρα: [pic] ή [pic]. Αν η σιδηροτροχιά δεν έχει την κατάλληλη κλίση ή αν ο οδηγός παραβιάσει το όριο ταχύτητας, το τρένο εκτροχιάζεται.

Εικόνα 6.7: Ρυθμιστής του Watt

3. Ρυθμιστής του Watt και φυγοκεντρικός διαχωριστήρας: Η διάταξη Watt χρησιμεύει για εισαγωγή υγρών ή αερίων σε μηχανές εσωτερικής καύσης, εικόνα 6.7. Πάνω στην ίδια ιδέα στηρίζεται και ο διαχωριστήρας υγρών της εικόνας 6.8. Ίσως να το έχετε δει σε μικροβιολογικό εργαστήριο. Χρησιμοποιείται για διαχωρισμούς των συστατικών διαλύματος που έχουν μεγαλύτερη πυκνότητα από τα υπόλοιπα. Υγρά που χρειάζονται τέτοιο διαχωρισμό είναι το γάλα και το αίμα, οπότε τα άλατα και τα άλλα βαριά συστατικά πέφτουν στον πυθμένα. Προϋποθέτει μεγάλη συχνότητα περιστροφής.

Εικόνα 6.8: Διαχωριστήρας υγρών

4. Το ταχύμετρο (κοντέρ) (εικόνα 6.9): Η αρχή λειτουργίας του ταχυμέτρου είναι η ίδια με την αντίστοιχη του ρυθμιστή Watt. Ο άξονας Α περιστρέφεται και, όσο μεγαλώνει η συχνότητα περιστροφής, οι σφαίρες απομακρύνονται από αυτόν. Τότε, ο δρομέας Δ κατεβαίνει και ο δείκτης στην κλίμακα μετακινείται σε μεγαλύτερες τιμές.

Εικόνα 6.9: Αρχή λειτουργίας του ταχυμέτρου (κοντέρ) στο αυτοκίνητο

5. Ανακυκλώσεις (εικόνα 6.10): Είναι η κατακόρυφη κυκλική κίνηση όπου επιδιώκεται να φτάσει το κινητό στο ανώτατο σημείο χωρίς να πέσει.

Εικόνα 6.10: Ανακύκλωση και αεροπορικοί ελιγμοί