Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Σχόλιο

( σ.φ.η. "παπαφη" :: 20/1/2006 20:08:33) 

Σ.Φ.Η. "ΠΑΠΑΦΗ" ΔΕΙΓΜΑ 7

Τα λόγια τα μεγάλα τα ωραία

ΣΟΥΦΛΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟ

Αυτοί που πριν από λίγες ημέρες έκαναν όλη την ποδοσφαιρική Ελλάδα να γελάει με δηλώσεις τύπου… "τρία εκατομμύρια ευρώ και το δελτίο του Κατσουράνη…", τώρα τα γυρνάνε:

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ

"Τον πουλήσαμε ρε, γουστάρετε τίποτα;".

Στο ερευνητικό πλαίσιο της τοπικής ιστορίας η εξέταση των σχέσεων των εκπαιδευτικών θεσμών ή ιδρυμάτων με την κοινωνία είναι κατά κανόνα εξαιρετικά παραγωγική.

Τι λέτε κ. Παπαζαφειρίου;

Αυτό ισχύει και στην περίπτωση των σχολικών projects τοπικής ιστορίας, στα οποία η συγκριτικά με άλλες πηγές ευχερέστερη πρόσβαση στο σχολικό υλικό έχει αναδείξει την «ιστορία του σχολείου» σε δημοφιλέστατο θέμα για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Έχετε επίγνωση του τι λέτε και το πού βρίσκεστε;

Είναι γεγονός ότι το σχολείο, με το σωζόμενο από το παρελθόν υλικό, φωτογραφίες μαθητικών εκδηλώσεων, τα παλαιά διδακτικά βιβλία, τη βιβλιοθήκη του, κυρίως όμως το αρχείο του, αποτελεί σημαντικότατη πηγή πληροφόρησης, όχι μόνο για το παρελθόν της σχολικής μονάδας ή την ιστορία της εκπαίδευσης, αλλά και για την ιστορία της τοπικής κοινωνίας.

Εσείς που συμμετέχετε στο συμβούλιο του Σπανουδάκη, δε μας λέγατε ότι πήρατε εγγυήσεις ότι δεν θα ξεπουληθεί η ομάδα;

Τα έγγραφα του σχολικού αρχείου περιλαμβάνουν τεράστια ποσότητα πληροφοριών για τη διοίκηση, τα προγράμματα, το διδακτικό προσωπικό, τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και το πλαίσιο εφαρμογής τους, τα αποτελέσματα εξετάσεων, τις αυξομειώσεις του μαθητικού πληθυσμού, καθώς και ειδικότερες πληροφορίες σχετικές με συμβάντα της σχολικής ζωής και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ο κ. Σαρηκεχαγιάς και η υπόλοιπη παρέα στο μπαράκι, δεν έλεγε δημόσια ότι μόλις αναλάβουν θα έμπαιναν την επόμενη μέρα 2.100.000 ευρώ;

Το σχολικό αρχείο περιλαμβάνει, επίσης, και τα εκάστοτε προβλεπόμενα από τη νομοθεσία βιβλία, τα οποία, καθώς είναι ειδολογικά και χρονολογικά ταξινομημένα, επιτρέπουν στο μαθητή-ερευνητή να διαχειριστεί το περιεχόμενο τους με σχετική ευκολία.

Τώρα γιατί ο κ. Παπαζαφειρίου μας τα γυρνάει;

Πέρα όμως από την ιστορία της σχολικής μονάδας, οι σχετικές πληροφορίες είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν για τη διερεύνηση ευρύτερων θεματικών τοπικής ιστορίας, καθώς το σχολικό αρχείο, που αναφέρεται σε πρόσωπα, μέλη της τοπικής κοινωνίας παρέχει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το παρελθόν της κοινωνίας αυτής και της διαλεκτικής που αναπτύσσεται ανάμεσα σ' αυτήν και το σχολείο.

Έχουμε λέει, δύο εκατομμύρια ευρώ ταμείο!

Επιλέγοντας εντούτοις το σχολικό αρχείο ως πηγή για τη μελέτη του παρελθόντος της τοπικής κοινωνίας, είναι αναγκαίο να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η αποτελεσματικότητα της μελέτης του ρόλου των εκπαιδευτικών θεσμών και ιδρυμάτων εξαρτάται από το μέγεθος της «μονάδας τοπικής ιστορίας» που επιδιώκουμε να μελετήσουμε. ΘΑ ΜΑΣ ΤΑ ΒΓΑΛΕΙ λέει σε μανταλάκια στην Αριστοτέλους και θα πληρώνουμε εισιτήριο για να τα βλέπουμε! Πράγματι, στο πλαίσιο ενός σχολικού σχεδίου εργασίας δεν είναι εύκολο να τεκμηριωθεί με ασφάλεια ο ρόλος ενός σχολείου στην κοινωνική διαμόρφωση ενός μείζονος αστικού κέντρου, δεδομένου ότι, πέρα από την εκπαίδευση, πολυάριθμοι άλλοι παράγοντες συντελούν στη διαμόρφωση αυτή. Η ΠΑΕ, λόγω των κ.κ. Μυτιληναίου, Σπανουδάκη, Σαρηκεχαγιά και Αδαμίδη, χρωστάει σε όποιον μιλάει ελληνικά, ιταλικά, πολωνικά κτλ. αλλά η καινούργια διοίκηση προτιμάει να ασχολείται με τα συνθήματά μας και ψάχνει τρόπους να μας διώξει από το γήπεδο και να κλείσει τον σύνδεσμο. Όπως εξάλλου έχει επισημάνει ο A. Rogers, κατά την προσέγγιση εκπαιδευτικών θεσμών στο πλαίσιο της τοπικής ιστορίας τα τεκμήρια για ένα μέσο χωριό είναι σπάνια, ενώ για τη μεγάλη πόλη είναι συχνά πολυάριθμα και δύσκολα διαχειρίσιμα. Να ξέρετε λοιπόν ότι θα δίνουμε το παρών όπου αγωνίζεται ο Ηρακλής. Για το λόγο αυτό και προκειμένου να αναδεικνύονται γλαφυρά οι σχέσεις εκπαίδευσης-κοινωνίας, σκόπιμο είναι το σχολικό project να αναφέρεται σε μια μεσαίου μεγέθους κοινότητα.

ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ εκεί είτε μας δίνετε εισιτήρια, είτε όχι.

Λαμβάνοντας υπόψη την προϋπόθεση αυτή και προκειμένου να παρουσιάσουμε ένα δείγμα προσέγγισης του σχολικού αρχείου, επιλέξαμε το Σουφλί, μια πόλη της οποίας το μέγεθος ανταποκρίνεται στις προαναφερθείσες προδιαγραφές.

Μόνοι μας, χωρίς 'μπράβους', γιατί δεν σας φοβόμαστε.

Κατά την περίοδο της οικονομικής ακμής, όταν η «πόλη του μεταξιού» διαμόρφωνε αστικά χαρακτηριστικά, σημαντική υπήρξε και η ανάπτυξη φορέων παιδείας και πνευματικής ζωής.

Να μας πείτε ποιανού είναι και πώς μπαίνουν στο ταμείο της ΠΑΕ τα λεφτά με τα οποία πληρώσατε κάποιες από τις υποχρεώσεις της ΠΑΕ.

Ήδη από τα μέσα του 19ου αιώνα λειτουργούσε αλληλοδιδακτικό σχολείο, του οποίου οι δάσκαλοι μισθοδοτούνταν από την τοπική Κοινότητα, ενώ λίγο αργότερα, περί το 1860, άρχισε τη λειτουργία της η Αστική Σχολή, που στεγάστηκε στο κτίριο του σημερινού Β' Δημοτικού Σχολείου.

Είναι έσοδα του συλλόγου;

Η Σχολή διέθετε δανειστική βιβλιοθήκη και από το 1900 διδασκόταν εκεί και η μουσική.

Είναι από την τσέπη του μεγαλομετόχου;

Από το 1878 είχε συσταθεί ο Θεατρικός Όμιλος Σουφλίου, τα μέλη του οποίου συμμετείχαν σε παραστάσεις ως ηθοποιοί.

Μας τα δανείζει κανένας και αν ναι, με τόκο;

Παράλληλα, από τις αρχές της δεκαετίας του 1880 λειτούργησε το Παρθεναγωγείον Σουφλίου, το οποίο στεγάστηκε στο κτίριο του σημερινού Α' Δημοτικού Σχολείου.

Και πόσο;

Το 1903 το φιλολογικό περιοδικό Φιλόκαλος Πηνελόπη της Κωνσταντινούπολης είχε στο Σουφλί 34 συνδρομητές, και φυσικά πολύ περισσότερους αναγνώστες, περισσότερους από άλλα αστικά κέντρα της Θράκης, στοιχείο ενδεικτικό ενός υψηλού μορφωτικού επιπέδου στην πόλη και του προοδευτικού χαρακτήρα του τοπικού πληθυσμού.

Τα λεφτά από την πώληση Καπετάνου πού θα πάνε;

Κατά την περίοδο 1905-1922 οι αλλεπάλληλες μεταβολές κυριαρχίας, οι πολεμικές συγκρούσεις και η γενικότερη ανασφάλεια είχαν τον αντίκτυπο τους και στα εκπαιδευτικά πράγματα του Ελληνισμού της Θράκης.

Σοβαρευτείτε λοιπόν κύριοι της διοίκησης και αποχωρήστε όσο είναι καιρός.

Εντούτοις, ακόμα και τότε ο αριθμός των μορφωμένων Σουφλιωτών εξακολουθούσε να είναι αξιόλογος.

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ να 'στρατολογείτε' κόσμο με 'χαρτζιλικάκια'.

Την εποχή μάλιστα αυτή ένας νέος Θεατρικός Όμιλος της πόλης ανεβάζει έργα εθνικού περιεχομένου, ενώ ενδεικτική της φιλομάθειας των Σουφλιωτών είναι και η κατά το 1910 ίδρυση του Λαϊκού Αναγνωστηρίου, το οποίο το επόμενο έτος μετονομάστηκε σε Αναγνωστήριον η Ροδόπη.

Αυτοί που σήμερα σας 'πουλάνε' προστασία στα δύσκολα, θα είναι οι πρώτοι που θα την κοπανήσουν, όπως όλα τα γνήσια λαμόγια!

Όταν με τη Συνθήκη της Κωνσταντινουπόλεως (16/29 Σεπτεμβρίου 1913) η Δυτική Θράκη επιδικάστηκε στη Βουλγαρία, οι απελάσεις των Ελλήνων από την ενδοχώρα της Ανατολικής Θράκης (Βιζύη, Τυρολόη, Σαράντα Εκκλησιές, Αδριανούπολη, Μάλγαρα κτλ.) οδήγησαν τους περισσότερους (115.000, σύμφωνα με στατιστική του Πατριαρχείου του 1914) στην ελεύθερη Ελλάδα, ενώ άλλοι εγκαταστάθηκαν σε περιοχές της Δυτικής Θράκης με ελληνικό πληθυσμό.

Αποχωρήστε και πάρτε μαζί σας τους 'υπαλλήλους' σας και τα 'παπαγαλάκια' σας!

Μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Σουφλίου, 1922

Μην τολμήστε να πουλήσετε άλλο παίκτη και να εφαρμόσετε την 'τακτική Σπανουδάκη' με τις γνωστές αναπροσαρμογές συμβολαίων που οδήγησαν σε φυγή όλους τους πρωτοκλασάτους παίκτες. Μετά τη συνθήκη των Σεβρών, με την οποία η Δυτική Θράκη ενσωματώθηκε στον εθνικό κορμό, συνεχίζεται η παράδοση που ήθελε την πόλη κέντρο εκπαίδευσης της ευρύτερης περιοχής. Τότε λειτούργησε το Γυμνάσιο, το οποίο αρχικά στεγάστηκε στην οικία Δαούλα και λίγο μετά την υπογραφή της συνθήκης της Λωζάνης (Ιούλιος 1923) μεταστεγάστηκε, λόγω μεγάλου αριθμού μαθητών, στο κτίριο που είχαν ανεγείρει το 1906 για τη στέγαση του τελωνείου οι Γάλλοι. Η δημιουργία στη Θράκη ελληνικών δημόσιων σχολείων, όπως του Γυμνασίου Σουφλίου, έδωσε στον τοπικό πληθυσμό τη δυνατότητα να προσδιορίσει το μέλλον των παιδιών του στο πλαίσιο των ευρύτερων προσανατολισμών της ελλαδικής κοινωνίας. Έκτοτε, πολλοί απόφοιτοι του Γυμνασίου του Σουφλίου θα διακριθούν στο χώρο της επιστήμης, της τέχνης, των επιχειρήσεων, αλλά και σε δημόσιες θέσεις, όπως προκύπτει από την εξέταση των μαθητολογίων των επόμενων ετών, όπου συναντούμε πολλά γνωστά ονόματα της δημόσιας ζωής της χώρας.