Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ

Διαβάζω και γράφω

Οι πρωταγωνιστές, τα "μέτωπα", τα επιχειρήματα, οι κερκόπορτες

1. Υποθέστε ότι ο γιατρός του κειμένου 6 γράφει μια επιστολή

Η μάχη των τραπεζών

α. προς τους υπευθύνους του ελληνικού γραφείου των "Γιατρών Χωρίς Σύνορα" για να τους ενημερώσει σχετικά με την αποστολή και β. προς μια ελληνική εφημερίδα για την ενημέρωση των αναγνωστών της.

-Τι επιδιώκουν οι τραπεζίτες, τι ζητούν οι τραπεζικοί.

- Πώς θα ήταν οι επιστολές αυτές;

Το νομοσχέδιο που άνοιξε τον ασκό του Αιόλου

Επιλέξτε ο καθένας έναν από τους δύο τύπους επιστολής και γράψτε ένα σύντομο κείμενο (200-250 λέξεις).

ΣΕΛ/14-15, 32

Διαβάστε τα κείμενά σας στην τάξη.

Η Β. Ελλάδα έχει τα δικά της ηφαίστεια!

Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές παρατηρείτε ανάμεσα στους τρεις τύπους της επιστολής, τους δύο που γράψατε και τον τρίτο του κειμένου 6;

Απίστευτο κι όμως αληθινό!

Εξηγήστε τις διαφοροποιήσεις που επιφέρατε στο αρχικό κείμενο γράφοντας το δικό σας.

Πόσο επικίνδυνα είναι σήμερα και πώς μπορεί να αξιοποιηθούν τουριστικά.

2. Ένα από τα χιλιάδες παιδιά της Λιβερίας που παγιδεύτηκαν και εξαναγκάστηκαν να πάρουν μέρος στην εμφύλια αιματοχυσία που συγκλόνισε αυτή την αφρικανική χώρα στις αρχές της δεκαετίας του 2000 αφηγείται την ιστορία του.

ΣΕΛ/30-51

Παρακάτω σας δίνεται η αφήγησή του, από την οποία έχουν αφαιρεθεί όλες οι ενδείξεις του χρόνου.

ΥΠΟΚΛΟΠΕΣ

Αφού τη διαβάσετε, προσπαθήστε να την αποκαταστήσετε βάζοντας τις χρονικές ενδείξεις που σας δίνονται ανακατεμένες στη β' στήλη, στη σωστή τους θέση.

- Τα γεγονότα που αποκάλυψαν το ελληνικό "Γουότερ-γκέιτ".

ΣΤΗΛΗ Α Αφήγηση: Ένας φίλος μου πρότεινε να πάμε μια βόλτα. Συναντήσαμε ένα φορτηγό φορτωμένο με μια οπλισμένη ομάδα κυβερνητικών στρατιωτών που πήγαιναν στο μέτωπο. Ο φίλος μου πρότεινε να μπούμε στο φορτηγό και μπήκαμε. Νόμιζα πως θα πάμε βόλτα. Κατάλαβα πόσο δύσκολο ήταν να αποδράσω, αφού ήμουν περιτριγυρισμένος από ένοπλους άντρες. Ο διοικητής μάς είπε να σκοτώνουμε όποιον μας φαινόταν ότι κάνει πλιάτσικο. Σκοτώσαμε ή τραυματίσαμε τους περισσότερους φίλους μας. Βγήκα από αυτήν τη φοβερή κατάσταση. Θέλω να πω στους φίλους μου που κρατάνε ακόμη όπλα να τα αφήσουν και να πάνε στο σχολείο. Robert Smith, 14 ετών από τη Λιβερία, περ. ActionAid Ελλάς Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2003 (διασκευή) Χρονικές ενδείξεις: - Σήμερα - Όταν συνάντησα τους ανθρώπους της ActionAid - Ένα πρωί που ήμουν σπίτι μου - Εκεί που περπατούσαμε - Σιγά σιγά - Στην αρχή - Τότε - Όταν φτάσαμε στο μέτωπο του πολέμου - Τις φοβερές εκείνες μέρες

Οι δικαστικές διεκδικήσεις των θυμάτων

- Αξιολογήστε τις δύο εκδοχές της αφήγησης.

ΣΕΛ/12-13

Ποια σας φαίνεται καλύτερη και γιατί;

EXPO 2012 ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ Εκπρόσωποι των κορυφαίων φορέων της Θεσσαλονίκης παίρνουν θέση ΣΕΛ/38-39

ΚΩΣΤΑΣ ΖΟΥΡΑΡΙΣ "………….." ΣΕΛ/4

ΦΟΡΟ-ΣΑΦΑΡΙ ΠΟΙΕΣ 10.000 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΛΕΧΘΟΥΝ Οι παραβάτες, οι υποχρεώσεις των ελεγχόμενων, οι προτεραιότητες της ΥΠΕΕ ΣΕΛ/31

ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΤΥΧΗ ΤΟΥ 424 ΓΣΝΕ Ποιοι ερίζουν για τη χρήση του. Πότε θα μετεγκατασταθεί στο ολοκαίνουριο κτίριο ΣΕΛ/26-17

ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ Ο Ν. ΜΠΑΤΟΣ Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε ενόψει των δημοτικών εκλογών ΣΕΛ/21