Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Πορτρέτο

( ο κομπι μπραϊαντ στα χναρια του κορυφαιου ολων :: 27/1/2006 19:09:59) 

Ο Κόμπι Μπράιαντ δείχνει να είναι ότι πλησιέστερο στον μεγάλο Μάικλ Τζόρνταν.

Ελένη Κατσαρού

Ο ΚΟΜΠΙ ΜΠΡΑΪΑΝΤ ΣΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥ ΟΛΩΝ

Αναστασία Μάγγανα

Baby Jordan

Αικατερίνη Σκιά

Απίστευτο. Κάποια στιγμή θα γινόταν κι αυτό. Οι 81 πόντοι που πέτυχε ο Κόμπι Μπράιντ, την περασμένη Δευτέρα απέναντι στους Μάβερικς, ήταν απλώς το κερασάκι στην τούρτα μια καριέρας γεμάτη από διακρίσεις.

Βασιλική Τσέλιου

Του ΘΟΔΩΡΟΥ ΧΑΣΤΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Από τις γειτονιές της Ιταλίας στηγενέτειρα Φιλαδέλφεια, στους Λέικερς και από εκεί στο πάνθεον των κορυφαίων του ΝΒΑ.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

Κι όμως είναι ακόμα 28 χρονών…

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Γεννημένος στην Φιλαδέλφεια στις 23 Αυγούστου του 1978, ο Μπράιαντ ανήκει σε μια πλήρως αθλητική οικογένεια.

ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΕΑΕΚ

Οι δυο αδερφές του, Σάγια και Σάρια, είναι αθλήτριες ενώ και ο πατέρας του, Τζο Μπράιαντ, ήταν επαγγελματίας μπασκετμπολίστας έχοντας 8,7 πόντους μ.ο σε 606 παιχνίδια στο ΝΒΑ.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ

Το περίεργο όνομά του δεν βγήκε από πουθενά αλλού παρά από μια ονομασία μπριζόλας(!) που είδαν οι γονείς του σε ένα εστιατόριο λίγο πριν από τη γέννησή του.

ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

ΠΕΡΑΣΕ μεγάλος μέρος των παιδικών του χρόνων στη Ιταλία (κατέχει άπταιστα τη γλώσσα) όπου ασχολήθηκε τόσο με το μπάσκετ όσο και με το ποδόσφαιρο.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ

Η ταχεία ανάπτυξή του, που άρχισε από τα 11 χρόνια του, τον βοήθησε να κάνει τη σωστή επιλογή αν και δυσκολευόταν να καταλάβει τις διαφορές στους κανονισμούς μεταξύ αμερικάνικου και ευρωπαϊκού μπάσκετ.

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ

Όπως διηγείται και ο ίδιος χαρακτηριστικά:

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης

"Το μεγάλο μου άλμα έγινε όταν ήμουν μεταξύ 11 και 13 ετών.

ΕΡΓΟ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ 75% ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΚΑΙ 25% ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ

Μπορούσα να παίξω με οποιονδήποτε, ενώ κέρδιζα και τις δυο μεγαλύτερες αδερφές μου.

Νεοελληνική Γλώσσα

Δυσκολευόμουν λίγο με τον πατέρα μου, αλλά γύρω στα 14 τον κέρδισα για πρώτη φορά στο μονό! Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ικανοποίησή μου δεν περιγραφόταν".

ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ του στην Αμερική και η είσοδός του στο γυμνάσιο βοήθησαν ώστε όλα να πάρουν τον δρόμο τους και να πραγματοποιήσει το όνειρο του ΝΒΑ.

Ελένη Κατσαρού, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

Έκανε μια καταπληκτική καριέρα με το κολέγιο Lower Merion, ενώ το 1996 ανακηρύσσεται ως παίκτης της χρονιάς σε κολεγιακό επίπεδο από την εφημερίδα USA Today τελειώνοντας τη σεζόν με 30,8 πόντους, 12 ριμπάουντ, 6,5 ασίστ, 4 κλεψίματα και 3,8 μπλοκ μ.ο!

Αναστασία Μάγγανα, Γλωσσολόγος

Σε ηλικία μόλις 18 ετών μπαίνει στα ντραφτ όπου αρχικά επιλέγεται από τους Σαρλότ Χόρνετς (νούμερο 13).

Αικατερίνη Σκιά, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

Δεν έπαιξε όμως ποτέ εκεί.

Βασιλική Τσέλιου, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

Λίγες βδομάδες αργότερα, στις 11 Ιουλίου 1996, πηγαίνει ως αντάλλαγμα στους Λος Άντζελες Λέικερς που παραχωρούν τον Βλάντε Ντίβατς.

ΚΡΙΤΕΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ

ΤΟ ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ του στο αμερικάνικο πρωτάθλημα ήταν στις 3 Νοεμβρίου του 1996 απέναντι στους Μινεσότα Τίμπεργουλβς, όπου σε ηλικία 18 χρονών, 2 μηνών και 11 ημερών γίνεται ο νεότερος παίκτης στην ιστορία του ΝΒΑ.

Ευαγγελία Θωμαδάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Το παραμύθι είχε ξεκινήσει…

Αριστείδης Δουλαβέρας, Σχολικός Σύμβουλος

Αποκορύφωμα της μέχρι τώρα καριέρας του ήταν φυσικά τα κατορθώματα της περασμένης Δευτέρας, όταν για τους λάτρεις των αριθμών και των συμπτώσεων, ο Κόμπι στο 666ο(!) παιχνίδι κανονικής περιόδου της καριέρας του σκόραρε το 66%(!) των πόντων της ομάδας του.

Βιολέττα Λέκκα, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ

Αντώνιος Νικολόπουλος, Εικονογράφος-Σκιτσογράφος

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ

Φωτεινή Κουκούτση, Φιλόλογος

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΟΕΡΓΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ

Χριστίνα Αργυροπούλου, Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

ΕΞΩΦΥΛΛΟ

Αχιλλέας Δρούγκας, Ζωγράφος

ΠΡΟΕΚΤΥΠΩΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

ΜΕΤαίΧΜΙΟ

Γ Κ.ΠΣ. / ΕΠΕΑΕΚ II / Ενέργεια 2.2.1 / Κατηγορία Πράξεων 2.2.1 .α: "Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και συγγραφή νέων εκπαιδευτικών πακέτων"

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ Μιχάλης Αγ. Παπαδόπουλος Ομότιμος Καθηγητής του Α. Π. Θ. Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Πράξη με τίτλο: "Συγγραφή νέων βιβλίων και παραγωγή υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού με βάση το ΔΕΠΠΣ και τα ΑΠΣ για το Γυμνάσιο"

Επιστημονικός Υπεύθυνος Έργου: Αντώνιος Σ. Μπομπέτσης, Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναπληρωτές Επιστημονικοί Υπεύθυνοι Έργου: Γεώργιος Κ. Παληός, Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Ιγνάτιος Ε. Χατζηευστρατίου, Μόνιμος Πάρεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Έργο συγχρηματοδοτούμενο 75% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και 25% από εθνικούς πόρους.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

Ελένη Κατσαρού Αναστασία Μαγγανά Αικατερίνη Σκιά Βασιλική Τσέλιου

ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

Νεοελληνική Γλώσσα

Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΘΗΝΑ

Περιεχόμενα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ…………………………………………………………..7

1η ΕΝΟΤΗΤΑ Η Ελλάδα στον κόσμο……………………………………….9 Α. Εισαγωγικά κείμενα……………………………………………….10 Β. Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση των προτάσεων…………………….12 Β1. Οι διάφοροι τρόποι σύνδεσης των προτάσεων …………………………12 Β2. Οι επιλογές στις συνδέσεις των προτάσεων και οι συνέπειές τους στο λόγο 17 Β3. Οι συνδέσεις των προτάσεων στον προφορικό λόγο …………………….20 Γ. Σύνθεση ερευνητικών εργασιών………………………………………21 Δ. Λεξιλόγιο - Η επιλογή της λέξης……………………………………23 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου…………………………………….25 Διαθεματική εργασία…………………………………………………27 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας…………………………………………….28

2η ΕΝΟΤΗΤΑ Γλώσσα - Γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου…………………..29 Α. Εισαγωγικά κείμενα……………………………………………….30 Β. Είδη δευτερευουσών προτάσεων………………………………………32 Β1. Ονοματικές και επιρρηματικές προτάσεις…………………………….32 Β2. Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις: Ειδικές ……………………….34 Β3. Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις: Βουλητικές……………………..35 Β4. Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις: Ενδοιαστικές……………………36 Γ. Λεξιλόγιο - Πολυσημία της λέξης……………………………………37 Δ. Διατύπωση αιτιολογημένων κρίσεων…………………………………..41 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου…………………………………….43 Διαθεματική εργασία…………………………………………………44 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας…………………………………………….44

3η ΕΝΟΤΗΤΑ Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί……………..45 Α. Εισαγωγικά κείμενα……………………………………………….46 Β. Ερωτηματικές προτάσεις - Ευθύς και πλάγιος λόγος…………………….49 Β1. Ερωτηματικές προτάσεις…………………………………………..49 Β2. Οι ερωτήσεις στον πλάγιο λόγο…………………………………….51 Β3. Από τον ευθύ στον πλάγιο λόγο και αντίστροφα……………………….52 Γ. Λεξιλόγιο ………………………………………………………56 Γ1. Ρήματα και εκφράσεις για τον πλάγιο λόγο…………………………..56 Γ2. Λέξεις για την ισότητα και τη διαφορά……………………………..56 Δ. Σχήματα λόγου. Κυριολεξία και μεταφορά…………………………..57 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ……………………………………60 Διαθεματική εργασία…………………………………………………61 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας…………………………………………….62

4η ΕΝΟΤΗΤΑ Ενωμένη Ευρώπη και Ευρωπαίοι πολίτες………………………..63 Α. Εισαγωγικά κείμενα……………………………………………….64 Β. Αναφορικές προτάσεις……………………………………………..67 Β1. Επιθετικές αναφορικές προτάσεις…………………………………..67 Β2. Ελεύθερες αναφορικές προτάσεις……………………………………69 Β3. Γένος, αριθμός και πτώση της αναφορικής αντωνυμίας ο οποίος………….72 Β4. Το που και οι προθετικές φράσεις………………………………….75 Γ. Ελληνικά σε ξένες γλώσσες ………………………………………..77 Δ. Συνώνυμα - Αντίθετα………………………………………………81 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ……………………………………84 Διαθεματική εργασία…………………………………………………85 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας…………………………………………….86

5η ΕΝΟΤΗΤΑ Ειρήνη - Πόλεμος …………………………………………87 Α. Εισαγωγικά κείμενα……………………………………………….88 Β. Τελικές και αιτιολογικές προτάσεις…………………………………92 Β1. Τελικές προτάσεις……………………………………………….92 Β2. Αιτιολογικές προτάσεις…………………………………………..94 Γ. Αναλύοντας το κείμενο στα συστατικά του…………………………….97 Δ. Λεξιλόγιο - Ομόηχες και παρώνυμες λέξεις ………………………….100 Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………..102 Διαθεματική εργασία………………………………………………..103 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας……………………………………………104

6η ΕΝΟΤΗΤΑ Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών ……….105 Α. Εισαγωγικά κείμενα………………………………………………106 Β. Χρονικές και υποθετικές προτάσεις…………………………………109 Β1. Χρονικές προτάσεις……………………………………………..109 Β2. Υποθετικές προτάσεις……………………………………………112 Γ. Υπώνυμα - Ορισμός……………………………………………….115 Π. Υπώνυμα………………………………………………………..115 Γ2. Ορισμός ………………………………………………………115 Δ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………..118 Διαθεματική εργασία………………………………………………..120 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας……………………………………………120

7η ΕΝΟΤΗΤΑ Τέχνη: Μια γλώσσα για όλους, σε όλες τις εποχές…………..121 Α. Εισαγωγικά κείμενα………………………………………………122 Β. Αποτελεσματικές και εναντιωματικές προτάσεις ………………………124 Β1. Αποτελεσματικές προτάσεις……………………………………….124 Β2. Εναντιωματικές προτάσεις………………………………………..125 Γ. Μετωνυμία ……………………………………………………..127 Δ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου …………………………………..129 Διαθεματική εργασία………………………………………………..131 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας……………………………………………132

8η ΕΝΟΤΗΤΑ Μπροστά στο μέλλον……………………………………….133 Α. Εισαγωγικά κείμενα………………………………………………134 Β. Μόρια………………………………………………………….138 Γ. Στίξη………………………………………………………….140 Δ. Σχήματα λόγου ………………………………………………….142 Ε. Περίληψη ………………………………………………………145 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου ………………………………….148 Διαθεματική εργασία………………………………………………..150 Ανακεφαλαιωτικός πίνακας……………………………………………150

ΓΛΩΣΣΑΡΙ …………………………………………………………151