Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΠΕΝΘΟΣ

ΑΚΡΙΒΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ

Αντιμετωπίζουμε το άγχος συνολικά

Την πολυαγαπημένη μας μητέρα και γιαγιά

«Με εντυπωσίασε η ξαφνική σιωπή από το ελικόπτερο»

Ας ανακαλύψουμε ποιες καταστάσεις στη ζωή μας προκαλούν το μεγαλύτερο άγχος και ας προσπαθήσουμε να τις αντιμετωπίσουμε, θετικά. ΑΡΓΥΡΩ ΤΣΑΟΥΣΗ

ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ

Όταν υπολογίζουμε το χρόνο που χρειαζόμαστε για να κάνουμε κάτι, ας φανούμε γενναιόδωροι!

Ευχαριστούμε τους συγγενείς και φίλους που μας συμπαραστάθηκαν στο πένθος μας.

Ακριβός Τσολάκης

Ας δώσουμε λίγο περισσότερο χρόνο στον εαυτό μας, ώστε να μη χρειάζεται να πιεστούμε.

Τα παιδιά Ευάγγελος - Τάνια Τσαούση, Πέτρος - Χρύσα Ιμπριάλου. Μηχανική βλάβη, ανθρώπινο λάθος ή και τα δύο μαζί ήταν τα αίτια της χθεσινής πτώσης του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ στην περιοχή της Ικαρίας;

Ας μάθουμε να λέμε ΟΧΙ σε ό,τι δε θέλουμε ή δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε.

Τα εγγόνια Κώστας, Αργυρώ, Χριστιάνα.

Τα ενδεχόμενα αυτά εξετάζουν ήδη οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, που συλλέγουν στοιχεία για τη μοιραία πτήση και αναμένουν την ανεύρεση και ανέλκυση του ελικοπτέρου προκειμένου να συνεχίσουν το έργο τους.

Καταναλωτικά Βήματα, τεύχ. Απριλίου-Μαΐου 2004 (διασκευή)

29. ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

«Δεν αποκλείουμε τίποτα.

Ερωτήσεις κατανόησης

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ορφανοτροφείου Θηλέων "Η ΜΕΛΙΣΣΑ" ευχαριστεί θερμά τους ευγενείς δωρητές: την οικογένεια Σωτηρίου Μαράτου για 30.000 δρχ. στη μνήμη Μαρίνου Μαράτου, την οικογένεια Γεωργίου Λογοθέτη για 15.000 δρχ. στη μνήμη Μαρίνου Μαράτου, την Μαίρη Παπαδοπούλου για 15.000 δρχ. στη μνήμη Παναγιώτη Παπανδρεοπούλου, τον Βασίλειο Μαχαίρα για 30.000 δρχ. για οικονομική ενίσχυση, την Δήμητρα Κεχαγιόγλου για διάφορα βιβλία και παιχνίδια, τον σύλλογο ΑΡΗΤΗ για διάφορα τρόφιμα κτλ. Όμως, μέχρι να ελεγχθεί το ελικόπτερο δεν μπορούμε να κάνουμε καμιά εκτίμηση για το τρίτο δυστύχημα που είχαμε στο ΕΚΑΒ μέσα στα τελευταία δύο χρόνια», δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της ΕΔΑΑΠ, κυβερνήτης κ. Ακριβός Τσολάκης.

1. Με ποιους τρόπους εκδηλώνεται το άγχος στη ζωή μας;

«Εκείνο που δεν μου άρεσε καθόλου και με εντυπωσίασε στο συγκεκριμένο συμβάν, ήταν η ξαφνική σιωπή του ελικοπτέρου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσολάκης.

Σε ποιες καταστάσεις έχετε νιώσει εσείς έντονο άγχος;

Σύμφωνα με τα ευρήματα που είχαν συγκεντρωθεί μέχρι χθες το βράδυ από την ΕΔΑΑΠ:

2. Πώς μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς το άγχος;

* Ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου είχε καλή επαφή με τον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου της Ικαρίας, ενώ όπως ανέφερε στη συνομιλία του με αυτόν έβλεπε καλά το αεροδρόμιο στο οποίο κατευθυνόταν για προσγείωση.

Φωτ/φία: Αναστασία Μπάρδα

* Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές και οι άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή δεν ξεπερνούσαν τα τέσσερα Μπωφόρ.

* Το ελικόπτερο δεν έπεσε ξαφνικά πάνω σε κάποιο βουνό ή σε άλλο εμπόδιο. Αντίθετα, προσέκρουσε με πολλή μεγάλη δύναμη στη θάλασσα.

* Σημαντικό στοιχείο, σύμφωνα με τον κ. Τσολάκη, είναι επίσης και το γεγονός ότι ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου ήταν από τους πλέον έμπειρους, καθώς είχε στο ενεργητικό του πάνω από 5.000 ώρες πτήσης, ενώ από το 1997 ήταν εκπαιδευτής. Εκτός αυτού, ο κυβερνήτης γνώριζε πολύ καλά το Αιγαίο αφού είχε προϋπηρεσία ως χειριστής ελικοπτέρων στις Ένοπλες Δυνάμεις (Αεροπορία Στρατού).

Όλα αυτά, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, οδηγούν στο συμπέρασμα πως κάποιος «απρόβλεπτος παράγοντας» έριξε το ελικόπτερο. Αυτός μπορεί να είναι και το ανθρώπινο λάθος. Αν όμως λόγω των συνθηκών που επικρατούσαν στη συγκεκριμένη πτήση αποκλειστεί αυτή η περίπτωση, τότε το ενδεχόμενο κάποιου ηλεκτρικού μπλακ άουτ ή της ξαφνικής απώλειας στήριξης (λόγω βλάβης στον κινητήρα, τους έλικες ή τα πηδάλιά του) είναι τα πλέον πιθανά αίτια για την πτώση του ελικοπτέρου, τα οποία θα ερευνηθούν.

Μέλη της επιτροπής βρίσκονται ήδη στην Ικαρία, όπου θα αναμένουν την ανέλκυση της ατράκτου, η οποία ακόμη δεν έχει εντοπιστεί. Το πόρισμα της επιτροπής αναμένεται να εκδοθεί σε περίπου έξι μήνες.

Πάντως, ο κ. Τσολάκης εκτίμησε ότι δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως και τα τρία ελικόπτερα του ΕΚΑΒ που συνετρίβησαν, χάθηκαν στη διάρκεια νυχτερινής πτήσης. Παρά το γεγονός - πρόσθεσε - πως τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ έχουν τη δυνατότητα νυχτερινής πτήσης, οι συνθήκες που επικρατούν τη νύχτα στο Αιγαίο είναι εξαιρετικά δύσκολες και δεν διευκολύνουν τις πτήσεις με ευαίσθητα σκάφη, όπως είναι τα συγκεκριμένα ελικόπτερα.