Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( οι απόψεις του δημάρχου για το κτίριο στο λιμάνι ) 

Οι απόψεις του δημάρχου για το κτίριο στο λιμάνι "Δεν είσαστε… Σούμαχερ"

Μαθαίνω για τα μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα

Δεν συμφωνεί ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ.Βασ. Παπαγεωργόπουλος, με την άποψη που διατυπώθηκε από τη στήλη αυτή και υποστηρίχθηκε με επιχειρήματα, σύμφωνα με τα οποία δεν πρέπει οι δημοτικές υπηρεσίες να μετεγκατασταθούν στο κτίριο που βρίσκεται στο χώρο του Οργανισμού Λιμένος, αλλά, όπως συνέβη στο παρελθόν, θα πρέπει και τώρα ή στο άμεσο μέλλον να διατεθεί για χρήσεις που θα σχετίζονται με το λιμάνι.

Ο πρωταθλητής συμβουλεύει τους Ιταλούς να οδηγούν με ασφάλεια

- Τα ρήματα που δείχνουν ότι η ενέργεια του υποκειμένου δε μεταβαίνει σε κάτι άλλο λέγονται ενεργητικά αμετάβατα (Διαβάζω και γράφω, 1α, β, γ).

Επειδή ο συντάκτης της στήλης σέβεται τη γνώμη και το αξίωμα του δημάρχου Θεσσαλονίκης, παραθέτει αυτούσια την επιστολή του και δεδομένου ότι πρωτίστως το θέμα είναι εθνικό που δεν το αντιλαμβάνονται ορισμένοι ενθουσιώδεις υποστηρικτές της μετακόμισης του δήμου, ας αναλάβει ο ίδιος τις ευθύνες του για το εγγύς και απώτερο μέλλον αυτής της πολύπαθης και αγαπημένης πόλης.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

- Τα ρήματα που δείχνουν ότι η ενέργεια του υποκειμένου μεταβαίνει σε άλλο πρόσωπο ή πράγμα λέγονται ενεργητικά μεταβατικά (1δ, ε). Η επιστολή του δημάρχου Θεσσαλονίκης έχει ως εξής:

Η Ιταλία βρίσκει πρωτότυπους τρόπους για να βελτιώσει τη ζωή των αυτοκινητιστών της: αύξηση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους και λέσχες στο Τορίνο, από τις οποίες παίρνεις ένα αυτοκίνητο, κάνεις τη δουλειά σου και το ξαναφήνεις.

- Πολλά ρήματα της νέας ελληνικής γλώσσας είναι και μεταβατικά και αμετάβατα, σε διαφορετικό όμως κάθε φορά γλωσσικό περιβάλλον (2). "Παίρνω αφορμή γι' αυτή την επιστολή από ορισμένες υπερβολές και ορισμένες ανακρίβειες - που ασφαλώς θα οφείλονται σε ελλιπή πληροφόρηση - που περιέχονται στη στήλη "επίκαιρα" της 9ης Μαρτίου 1999, σχετικά με το θέμα του κτιρίου του τελωνείου μέσα στο χώρο του λιμένος.

Μίκαελ Σούμαχερ: "Η οδήγηση στους δρόμους είναι διαφορετική από τους αγώνες σε πίστες"

Π.χ. Άρχισε να βγάζει λόγο Θα ήθελα λοιπόν να διευκρινίσω ότι:

Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε πως πρόκειται να αυξήσει το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους των τριών λωρίδων από τα 130 στα 150 χλμ/ώρα από την 1η Ιανουαρίου του 2004.

- Η εκδήλωση άρχισε μετά τις εννέα.

1. Το θέμα του "δημαρχείου" έχει ιστορία πολλών δεκαετιών και επιτέλους πρέπει να βρει τη λύση του. Με τον τρόπο αυτό αναμένεται να βελτιωθεί η ροή της κυκλοφορίας, αλλά και να προσέχουν περισσότερο οι αυτοκινητιστές. Είναι ντροπή καθώς βαδίζουμε προς την 3η χιλιετία ο δήμος Θεσσαλονίκης να νοικιάζει το "Καραβάν Σαράι" προς 200 περίπου εκατ. το χρόνο και αυτό να αποτελεί το ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ της Πρωτεύουσας των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης! "Όλοι οι ψυχολόγοι και οι γιατροί λένε πως όσοι πηγαίνουν ταχύτερα, οδηγούν καλύτερα και είναι πιο προσεκτικοί", δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Πιέτρο Λουνάρντι, επισημαίνοντας πως μόνο το 9% των μοιραίων δυστυχημάτων προκαλούνται από την υψηλή ταχύτητα.

2. Στο θέμα του δημαρχείου όλες οι δημοτικές παρατάξεις είναι ενωμένες και αυτό απεδείχθη την περασμένη Δευτέρα στη σύσκεψη των αρχηγών των δημοτικών παρατάξεων με τον αρμόδιο για το θέμα υφυπουργό κ.Γ. Δρυ, ο οποίος πράγματι εντυπωσιάστηκε από την κοινή γραμμή που υπάρχει στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης σχετικά με το θέμα αυτό.

"Όπου είναι ασφαλές να πάει κανείς πιο γρήγορα, αυτό πρέπει να κάνει", τόνισε.

3. Το στρατόπεδο Τσιρογιάννη θα έδινε λύση αν επιθυμούσαμε ένα "δημαρχείο - στρατηγείο" δηλαδή ένα δημαρχείο περιορισμένων διαστάσεων που θα φιλοξενούσε τις υπηρεσίες του δημάρχου, του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου, την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου και ορισμένες συμπληρωματικές υπηρεσίες.

Ένα άρθρο, πάντως, στην επίσημη εφημερίδα των καραμπινιέρων - Ιταλοί χωροφύλακες - αμφισβήτησε το κατά πόσον ένα τέτοιο μέτρο είναι λογικό σε μια χώρα όπου οι περισσότεροι οδηγοί "πιστεύουν πως έχουν στενή σχέση με τον Μίχαελ Σούμαχερ".

Δεν είναι όμως αυτός ο στόχος μας.

Η καμπάνια

Στόχος μας είναι να δώσουμε πραγματική και συνολική λύση στο πρόβλημα "δημαρχείο".

Ο πεντάκις πρωταθλητής της Φόρμουλα 1 και οδηγός της ομάδας της Φεράρι συμμετείχε μάλιστα την περασμένη εβδομάδα σε μια καμπάνια που έχει στόχο να πείσει τους Ιταλούς να οδηγούν καλύτερα και να φορούν ζώνες ασφαλείας. 4. Η δημοτική αρχή ούτε "το έβαλε στο μάτι" ούτε επιθυμεί καμία "υφαρπαγή" του παλαιού κτιρίου του τελωνείου, όπως υποστηρίζεται στο εν λόγω δημοσίευμα, απλώς ακολουθεί τις υποδείξεις της επιστημονικής έρευνας. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η χώρα είναι δεύτερη στην Ε.Ε., μετά τη Γαλλία, σε θανάτους από τροχαία (112 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους), αλλά η κυβέρνηση πιστεύει πως τα στοιχεία αυτά είναι ελλιπή και στην πραγματικότητα η Ιταλία έρχεται πρώτη. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δύο ογκώδεις μελέτες, η πρώτη από την "Πολιτιστική Πρωτεύουσα (μελετικά γραφεία, Ελληνοτεχνική Α. Ε. - Τετράκυς Ε. Ε. Στάδιον Α. Ε. Γεώργιος Σορτίκος - Αρχιτεχ. Ανώνυμος Εταιρία) και η δεύτερη προσφάτως από το ΥΠΕΧΩΔΕ και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η πλέον ιδανική λύση για το θέμα του δημαρχείου είναι ακριβώς το προαναφερθέν κτίριο!

Σοκαρισμένος από το μακελειό αυτό, ο Σούμαχερ κάλεσε τους Ιταλούς να πάψουν να τον μιμούνται.

Οι μελέτες αυτές είναι βεβαίως στη διάθεσή σας.

"Μου αρέσει να οδηγώ, μου αρέσει να αγωνίζομαι τροχό με τροχό και να προσπαθώ να μπω πρώτος στη στροφή", δήλωσε. 5. Η δημοτική αρχή είναι η τελευταία που θα επιθυμούσε να δημιουργήσει προβλήματα στο λιμάνι της πόλεώς μας, το οποίο είναι το καμάρι και η ελπίδα όλων μας. "Αλλά αυτά είναι πράγματα που κάνω σε αγώνες.

"Απλώς και στο θέμα αυτό και οι δύο προαναφερθείσες μελέτες νομίζουν ότι η εγκατάσταση του δημαρχείου στο συγκεκριμένο ημιεγκαταλελειμμένο κτίριο του υπουργείου Οικονομικών, θα αποβεί επ' ωφελεία και των δύο φορέων, του δήμου από τη μία πλευρά και του λιμένος από την άλλη.

Η οδήγηση στους δρόμους είναι διαφορετική - ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις τι θα συμβεί μετά".

"Ποιος λοιπόν μπορεί να σταθεί απέναντι σε αυτή τη λύση που προτείνουν ενυπογράφως οι επιστήμονες μελετητές; Ποιος δεν θέλει το συμφέρον του δήμου; Ποιος δεν θέλει το πραγματικό συμφέρον του λιμένος;

"Ήρθε η ώρα να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους. Και αν μέχρι σήμερα υπήρχε άγνοια για ορισμένα πράγματα, από σήμερα δεν υπάρχει".

Β.