Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-αφήγηση

( βραβεία αν. μπίλλη για τη γνώση της ιστορίας ) 

Βραβεία Αν. Μπίλλη για τη γνώση της ιστορίας Δωρεάν Παιδεία με… 15 εκατ. δρχ.

Μαθαίνω για το θέμα και την αύξηση του ρήματος

Με στόχο τον εμπλουτισμό της ιστορίας της Βόρειας Ελλάδας, το Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης προκηρύσσει δυο διαγωνισμούς με κοινό θέμα την καταγραφή της ιστορίας του κάθε νομού.

Το κόστος για κάθε παιδί από το νηπιαγωγείο μέχρι να τελειώσει το Λύκειο

- Το θέμα του ρήματος είναι ενεστωτικό και αοριστικό (ενεργητικού και παθητικού αορίστου). Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έξοδα και τα έπαθλα για αμφότερους τους διαγωνισμούς έχει αναλάβει εξολοκλήρου να καλύψει ο ίδιος ο Αναστάσιος Μπίλλης.

ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Μ' αυτό δηλώνεται το ποιόν της ενέργειας του ρήματος: το μη συνοπτικό με το ενεστωτικό θέμα, ενώ το συνοπτικό και το συντελεσμένο με το αοριστικό θέμα.

Συγκεκριμένα, το θέμα του πρώτου διαγωνισμού αφορά στη συγγραφή μελέτης με θέμα "Η ιστορία της Έδεσσας και της περιοχής της από των αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι το 1912".

Από την ώρα που ένα παιδί θα πρωτοαντικρύσει την πόρτα του νηπιαγωγείου μέχρι τη στιγμή που οι γονείς του θα ευτυχήσουν να το δουν να ανοίγει την πόρτα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα περάσουν 13-14 χρόνια και θα αλλάξουν τσέπες περίπου… 15 εκατομμύρια δραχμές!

- Όσα ρήματα αρχίζουν από σύμφωνο μπορούν να πάρουν μπροστά από το θέμα, στον παρατατικό και τον αόριστο της οριστικής, ένα ε- που λέγεται αύξηση.

Η μελέτη πρέπει να στηρίζεται σε ιστορικά και επιστημονικά δεδομένα. Αυτό είναι το ποσό που θα κληθεί να καταβάλει μια μέση οικογένεια για κάθε της παιδί στη διάρκεια όλων αυτών των ετών, προκειμένου να αισθάνεται πως έκανε όσα μπορούσε ώστε το παιδί να πάρει τα βασικά εφόδια για την υπόλοιπη ζωή του, δηλαδή ξένες γλώσσες, φροντιστήρια και ιδιαίτερα, μουσική, αθλητισμό, εξωσχολικά βοηθήματα, γραφική ύλη, σχολικές εκδρομές, κ.λπ. - Όσα ρήματα αρχίζουν από φωνήεν ή δίψηφο δεν παίρνουν αύξηση, αλλά κρατούν το φωνήεν ή το δίψηφο σε όλους τους χρόνους. Στο δεύτερο διαγωνισμό, μέχρι 250 σελίδες.

Όμως όλες οι οικογένειες δεν έχουν την ίδια οικονομική δυνατότητα να αντιμετωπίσουν τα έξοδα τής «δωρεάν» Παιδείας. - Μερικά σύνθετα ρήματα με α' συνθετικό επίρρημα ή πρόθεση παίρνουν αύξηση στην αρχή του β' συνθετικού (εσωτερική αύξηση).

Η αξιολόγηση θα γίνει από επιτροπή επιστημόνων, καθηγητών πανεπιστήμιων, ενώ η έρευνα που θα βραβευθεί θα πάρει 1.000.000 δρχ.

Μια οικογένεια που ζει σε μεγάλη πόλη και έχει μέσα προς υψηλά εισοδήματα θα κάνει περισσότερα και μια οικογένεια σε απομακρυσμένο χωριό με στοιχειώδεις δυνατότητες θα προσφέρει αναγκαστικά και τα στοιχειώδη.

- Η αύξηση (και η εσωτερική) μένει όταν τονίζεται, ενώ χάνεται όταν δεν τονίζεται.

Η έρευνα αυτή θα γίνει βιβλίο, θα μεταφραστεί στην αγγλική και σε μια ακόμη ξένη γλώσσα και στη συνέχεια θα σταλεί σε όλα το ερευνητικά κέντρα και τις βιβλιοθήκες.

Έτσι, τα «ΝΕΑ» ζήτησαν από το Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ (ΚΕΜΕΤΕ) να υπολογίσει - εμπειρικά, καθώς δεν υπάρχει κάποια οργανωμένη στατιστική έρευνα για το θέμα - την κατά κεφαλήν δαπάνη ανά μαθητή, για τα διάφορα έξοδα που αφορούν τη δημόσια Παιδεία, δηλαδή τον μέσο όρο του ποσού που αναλογεί σε κάθε παιδί από το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Παράλληλα, θα κυκλοφορήσει δωρεάν και στα πανεπιστήμια και σχολεία της Ελλάδας.

Τα φροντιστήρια

Ο δεύτερος διαγωνισμός απευθύνεται στα γυμνάσια και λύκεια του νομού, στον οποίο θα διεξάγεται, την ίδια στιγμή, ο πρώτος διαγωνισμός.

Σύμφωνα λοιπόν με τον πρόεδρο του ΚΕΜΕΤΕ, μαθηματικό κ. Βασίλη Λουζιώτη, αν υποθέσουμε ότι σε κάθε ένα παιδί επιμερίζονται εξίσου τα εκπαιδευτικά έξοδα, τότε οι ελληνικές οικογένειες πληρώνουν… 14.388 ευρώ για το κάθε παιδί τους, από το νηπιαγωγείο μέχρι να τελειώσει το Λύκειο.

Το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορά στη βράβευση των τριών καλύτερων συλλογών κειμηλίων, τα οποία μπορεί να είναι έγγραφα, βιβλία, ή οτιδήποτε άλλο έχει σχέση με την ιστορία το τόπου.

Στο ποσό αυτό μάλιστα δεν έχουν συνυπολογιστεί τα έξοδα των κυλικείων και το χαρτζιλίκι των μαθητών.

Για τα τρία σχολεία που θα παρουσιάσουν τις καλύτερες συλλογές, θεσπίστηκαν χρηματικά βραβεία ύψους 1.000.000 δρχ., 600.000 δρχ. και το 400.000 δρχ., αντίστοιχα.

Από αυτό το κονδύλι, είναι αξιοσημείωτο ότι ποσοστό 56,2% (8.090 ευρώ) αφορά μόνο τα έξοδα των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων!

Οι τρεις αυτές συλλογές θα εκτεθούν στην αίθουσα εκθέσεων του Κ.Ι.Θ. και ο χρόνος της έκθεσης θα συμπίπτει με το χρόνο απονομής των βραβείων τόσο της ιστορίας όσο και της συλλογής.

Ειδικά στο Λύκειο μάλιστα, όπου απευθύνονται κυρίως τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, το ποσοστό της δαπάνης για αυτά ανέρχεται σε… 69,4% επί της συνολικής δαπάνης του μαθητή Λυκείου. Η υποβολή των υποψηφιοτήτων πρέπει να γίνει μέχρι τις 30 Απριλίου, ενώ για την υποβολή των συλλογών, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να τις υποβάλλουν μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2000. Ο κ. Λουζιώτης παρατηρεί πάντως ότι για μια μέση οικογένεια το κόστος αυτό είναι ελάχιστο και το πραγματικό κόστος θα κυμανθεί ανάμεσα στα 30.000 και τα 40.000 ευρώ. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο Κ.Ι.Θ., πλατεία Ιπποδρομίου 2, τηλέφωνο 274.710 και 264.668. Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς, αλλά και με τον τομεάρχη Παιδείας της Ν.Δ. κ. Γ. Καλό, ο οποίος στο παρελθόν έχει δηλώσει ότι αν συνυπολογίσουμε και τα χρήματα για τις σπουδές στα ΑΕΙ τότε η μέση οικογένεια θα πληρώσει όσα αξίζει ένα… μέσο διαμέρισμα για σπουδές, ένα πραγματικό σημερινό κόστος υπερβαίνει τα 40.000 ευρώ.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Νίκος Τσούλιας δέχεται πως οι Έλληνες γονείς ξοδεύουν πράγματι πάρα πολλά χρήματα για την εκπαίδευση των παιδιών τους, σε συνάρτηση βέβαια με το εισόδημά τους. «Και αυτό ακριβώς δημιουργεί ανισότητες, γιατί εκείνος που έχει περισσότερα ξοδεύει και περισσότερα, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες επιτυχίας στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Βασικό στοιχείο όμως της δημοκρατικής αντίληψης είναι να εκλείψουν οι ανισότητες και προς αυτή την κατεύθυνση είναι κρίσιμη πολιτική η επέκταση της ενισχυτικής διδασκαλίας και του Ολοήμερου Σχολείου.

Τα περισσότερα λεφτά στα φροντιστήρια

Χρυσάνθη Πράσσου. 20 εκατ. έχει στοιχίσει ώς τώρα η εκπαίδευση των 2 παιδιών της

Η κ. Χρυσάνθη Πράσσου, που μένει στο Ν. Ηράκλειο, είναι μητέρα δύο παιδιών και έχει μέτρια εισοδήματα. Ο μεγαλύτερος γιος είναι σήμερα σπουδαστής Πληροφορικής στο ΤΕΙ Λαμίας και ο μικρότερος ακόμα μαθητής στη Β' Λυκείου.

Από τη στιγμή που το πρώτο παιδί της μπήκε στην εκπαίδευση μέχρι σήμερα, η κ. Πράσσου ούτε λίγο, ούτε πολύ, έχει ξοδέψει «ζεστά 20 εκατομμύρια δραχμές» για τα διάφορα έξοδα, που περιλαμβάνουν φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα, ξένες γλώσσες, αθλητισμό, εξωσχολικά βοηθήματα και βιβλία και μία μόνο χρονιά σε ιδιωτικό σχολείο, για το ένα μόνο παιδί!

Από τα χρήματα αυτά, η κ. Πράσσου υπολογίζει ότι τα 15 εκατομμύρια περίπου της «κόστισε» μόνο ο μεγάλος γιος, χωρίς να συνυπολογίζει σε αυτά τα έξοδα εγκατάστασής του στη Λαμία.

Ο μικρότερος γιος ώς τώρα έχει στοιχίσει σχεδόν 5 εκατομμύρια δραχμές, όμως η κρίσιμη τάξη, η Γ' Λυκείου, είναι ακόμα μπροστά. Και ο μεγαλύτερος όγκος αυτών των εξόδων πήγαινε και συνεχίζει να διοχετεύεται στα φροντιστήρια.