Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Αστυνομικό ρεπορτάζ

( στα ίχνη του δεύτερου δράστη :: 17/1/2006 22:23:01) 

ΑΙΜΑΤΗΡΗ ΛΗΣΤΕΙΑ

Έλεν Φίλντιγκ

Γ. Ερμηνεία κειμένου Παραγωγή λόγου

Στα ίχνη του δεύτερου δράστη

Οι γυναίκες έχουν ξεχάσει το χιούμορ τους…

1. "Ο έρωτας που βάσανα μοιράζει", "Ο έρωτας που παραμύθια πλάθει": Σε δύο παραγράφους, μία για την κάθε φράση, να αιτιολογήσεις τη σημασία των παραπάνω φράσεων και μετά σε μία άλλη παράγραφο να γράψεις τους δικούς σου χαρακτηρισμούς για τον έρωτα.

Αισιόδοξοι ότι σύντομα θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις στις έρευνες για τον εντοπισμό των δραστών της αιματηρής ληστείας σε κατάστημα της Εθνικής, στο κέντρο της Αθήνας, εμφανίζονται οι επικεφαλής της ΕΛ.ΑΣ.

Η Μπρίτζετ Τζόουνς της Ηelen Fielding είναι Αγγλίδα. Και έγινε διάσημη σ' όλο τον κόσμο για τις νευρώσεις της. Σε ποιο βαθμό όμως κατάφερε να αγγίξει την καρδιά των Ελληνίδων και των άλλων μη Αγγλοαμερικανίδων γυναικών;

2. Αφού διαβάσεις προσεκτικά τους ορισμούς που δίνονται για τον έρωτα και τη φιλία στο λεύκωμα, να δώσεις τις δικές σου απαντήσεις στα ερωτήματα "Τι εστί έρως; Τι εστί φιλία;".

Οι διωκτικές αρχές φέρονται να γνωρίζουν ήδη τα στοιχεία ταυτότητας τουλάχιστον ενός από τους τέσσερις δράστες που διαφεύγουν.

ΜΑΙΡΗ ΣΙΑΝΗ-DAVIES

Να υποθέσεις ότι γράφεις τις απαντήσεις σου σε ένα λεύκωμα που κυκλοφορεί στην τάξη σου.

Το συγκεκριμένο άτομο φέρεται να τραυματίστηκε ελαφρά στη διάρκεια της συμπλοκής μετά τη ληστεία, ενώ πρέπει να χρησιμοποίησε μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσει από το κέντρο της Αθήνας μέχρι τον σταθμό του ηλεκτρικού στην Κηφισιά, όπου εντοπίστηκαν κηλίδες αίματος.

Έλεν Φίλντινγκ: "Έγραψα "Το Ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζοουνς" για να γελάσει ο κόσμος!" δηλώνει η μεταφεμινίστρια συγγραφέας που… μπορεί και να γιορτάζει σήμερα, Ημέρα της Γυναίκας

"Λεύκωμα" Τι εστί έρως; Με τον έρωτα περνά ο καιρός, αλλά με τον καιρό… περνάει ο έρωτας! ΑΚΑΚΙΟΣ Ασυνήθιστα ανθεκτικός ιός, ενίοτε και μοιραίος. Λεν συνιστάται αντιβίωση - μπορεί να επιφέρει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αφήστε τον να κάνει τον κύκλο του. ΠΑΣΤΕΡ "Λεύκωμα" Τι εστί φιλία; Το ξέρω πως υπάρχεις και ψάχνω να σε βρω. SCORPIONS Η ωραιότερη σχέση που μπορεί να ζήσει ένας άντρας… ΑΚΑΚΙΟΣ Σπάνιο τροπικό είδος. Συναντάται σε απομονωμένες περιοχές και τείνει προς εξαφάνιση. Απεναντίας, οι απομιμήσεις πληθαίνουν. Περάστε την από τη δοκιμασία του χρόνου. Αν δεν είναι γνήσια, θα θαμπώσει. ΠΑΣΤΕΡ Το ξέρω πως υπάρχεις και ίσως να μην σε βρω. SCORPIONS

Αστυνομικοί αναζήτησαν το συγκεκριμένο πρόσωπο στο σπίτι του, αλλά δεν το εντόπισαν. Έχει περάσει τα τριάντα και την έχει πιάσει πανικός. Ερευνες έγιναν σε νοσοκομεία, κλινικές και ιατρεία. Θα στεριώσει με κανέναν ή θα μείνει γεροντοκόρη; Ο φυγάς, ηλικίας 30 ετών, φέρεται να είχε προσαχθεί παλιότερα σε τμήμα ως ύποπτος συμμετοχής σε επεισόδια έξω από το Πολυτεχνείο, μαζί με τον 28χρονο Γιάννη Δημητράκη, που συνελήφθη και εξακολουθεί να νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση. Νευρωτική, ζυγίζεται καθημερινά.

Η ΕΛ.ΑΣ. εκτιμά ότι η ομάδα των ληστών (που φέρεται να διέπραξε τα τελευταία 2,5 χρόνια άλλες έξι ληστείες με λεία 500.000 ευρώ) έχει διασυνδέσεις με ένοπλες πολιτικές οργανώσεις.

Μετράει τις θερμίδες.

Χθες το πρωί, για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο γραφείο του προϊσταμένου της εισαγγελίας πρωτοδικών Αθηνών, παρουσία του νυν, αλλά και του πρώην εποπτεύοντος της αντιτρομοκρατικής, εισαγγελέων Δ. Ασπρογέρακα και Ι. Διώτη.

Και με το τσιγάρο στο ένα χέρι και το μπουκάλι του Chardonnay στο άλλο ορκίζεται και ξαναορκίζεται στον εαυτό της ότι δεν θα ξανακαπνίσει, δεν θα ξαναπιεί.

Θα ρίξουν φως

Την έχουν κουράσει οι εφήμερες σχέσεις και την εκνευρίζουν τα παντρεμένα ζευγάρια που κοκορεύονται.

Σημαντικά στοιχεία αναμένεται να προκύψουν και από την κατάθεση του 28χρονου δράστη, ο οποίος εξακολουθεί να νοσηλεύεται.

Ξενυχτά.

Η κατάσταση της υγείας του έχει σταθεροποιηθεί, χωρίς ωστόσο να είναι ακόμη σε θέση να μιλήσει στους αστυνομικούς.

Αποφεύγει την πολλή δουλειά.

Στο πλαίσιο της έρευνας, η αστυνομία δημοσιοποίησε φωτογραφίες του 28χρονου, ζητώντας πληροφορίες από οποιοδήποτε πολίτη γνωρίζει κάτι.

Και το βιολογικό της ρολόι χτυπά αδυσώπητα.

Παράλληλα, λήφθηκαν αντίγραφα από όλες τις κάμερες που είναι τοποθετημένες στους δρόμους και στα σημεία από τα οποία πέρασαν οι δράστες μετά τη ληστεία για να διαφύγουν.

Ο πρίγκιπας του παραμυθιού της, άφαντος.

"Η Ελληνική Αστυνομία διερευνά την υπόθεση, αξιολογώντας όλα τα στοιχεία και αξιοποιώντας τις δυνατότητες των εγκληματολογικών της εργαστηρίων.

Η Μπρίτζετ Τζόουνς της Έλεν Φίλντιγνκ κάπου βρήκε φλέβα.

Οι έρευνες συνεχίζονται με μεθοδικότητα και επιμονή για να συλληφθούν οι υπόλοιποι δράστες και να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη", δήλωσε χθες ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, Γ. Βουλγαράκης, έπειτα από συνάντηση που είχε με τους δύο αστυνομικούς που ενεπλάκησαν πρώτοι στην καταδίωξη.

10 εκατομμύρια αντίτυπα του βιβλίου "Μπρος γκρεμός και πίσω ράφι" στα ελληνικά πουλήθηκαν ανά τον κόσμο - χώρια αυτούς που είδαν το φιλμ.

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Μα δεν είναι μόνη της την συντροφεύουν:

ΣΤ. ΓΙΑΚΟΥΒΗΣ

Η "ανδροφάγος" αλλά κατά τα άλλα ανορεκτική δικηγόρος Άλι Μακμπίλ που συγχέει την πραγματικότητα με τον κόσμο των φαντασιώσεών της για τον άνδρα που θα την απελευθερώσει απ' τα "δεσμά του γεροντοκορισμού". Η δημοφιλής δημοσιογράφος Κάρι Μπράντσο στο Sex and the City και οι φιλενάδες της. Οι οποίες, παρ' όλο που κυνηγούν ξέφρενα το σεξ στη Ν. Υόρκη, τελικά αυτό που ψάχνουν είναι να βάλουν έναν άνδρα μόνιμα στη ζωή τους. Ο κατάλογος αυτών των ξενόφερτων σίριαλ ή βιβλίων - "γκομενολογοτεχνημάτων" (chick lit, όπως τα αποκαλούν οι Άγγλοι) είναι ατέλειωτος.

Ανύπαντρες, τριαντάρες και βάλε, Αγγλοαμερικανίδες, που δεν μπορούν να στεριώσουν με άντρα - μερικές τα καταφέρνουν και η Μπρίτζετ Τζόουνς στο δεύτερο βιβλίο της Φίλντινγκ, "Προς γνώση και συμμόρφωση", βρίσκει σύντροφο - κατάντησαν κλισέ.

Και ποιο το όφελος; "Αν η Μπρίτζετ Τζόουνς άφησε μια παρακαταθήκη αυτή είναι ότι πια δεν με ρωτούν αν είμαι παντρεμένη. Που είναι φανταστικό και για μένα και για τις άλλες γυναίκες. Πριν οι γυναίκες λογοδοτούσαν γιατί ήταν αδέσμευτες. Πράγμα τελείως παράλογο. Αλλά και παντρεμένη να ήμουν ποτέ δεν θα είχα αυτή την έπαρση που έχουν μερικά ζευγάρια. Ποτέ δεν ξέρεις τι σου φυλάει η μοίρα σου", είχε δηλώσει η συγγραφέας.

Ναι, αλλά γυναίκες σαν την Μπρίτζετ Τζόουνς που καρφώνονται στο τηλέφωνο και περιμένουν να ακούσουν τη φωνή του καλού τους. Που φρίττουν μπροστά στην κυτταρίτιδα. Που τους γίνεται έμμονη ιδέα το μέγεθος των γλουτών τους. Που… σίγουρα δεν αναδίδουν μια δυνατή φεμινιστική μυρωδιά. Γι' αυτό και πολλές φεμινίστριες αντέδρασαν. Βέβαια και η φράση της Μπρίτζετ Τζόουνς στο βιβλίο ότι "δεν υπάρχει πιο απωθητικό για έναν άντρα από μια φεμινίστρια με διαπεραστική φωνή" δεν βοήθησε. "Για να γελάσει ο κόσμος το έγραψα", είχε απολογηθεί η Φίλντινγκ, "αν τώρα αναμοχλεύει ζητήματα που είναι καυτά ακόμα καλύτερα".

Η Μπρίτζετ Τζόουνς ζει και δουλεύει στο Λονδίνο. Ανήκει στη μεταφεμινιστική εποχή της Αγγλίας όπου οι μάχες για οικονομική ανεξαρτησία και ισότητα στο χώρο εργασίας έχουν δοθεί. Και κατακτηθεί - σε κάποιο βαθμό. Το ανδρικό άδυτο έχει καταπατηθεί. Οι γυναίκες μπορούν να είναι ανεξάρτητες, να κυβερνούν χώρες, να εκδίδουν εφημερίδες, να ρίχνουν βόμβες και να διοικούν τράπεζες. Αλλά μέσα στο κυνηγητό της επιτυχίας και της τελειότητας η Φίλντινγκ πιστεύει ότι οι γυναίκες ξέχασαν το χιούμορ τους. Την καλή τους καρδιά. Τη γενναιοδωρία ψυχής. Κι όλα εκείνα που τις κάνουν συμπαθητικές στους άλλους.

Απαιτώντας παντελή ευτυχία, οι γυναίκες σήμερα θέλουν να συνδυάσουν καριέρα, οικονομική ανεξαρτησία και προσωπική ζωή. Αλλά το κόστος φαίνεται να είναι υψηλό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της στατιστικής έρευνας που έγινε πρόσφατα στη Βρετανία ("Guardian", 22/02/2003) ένα 20% των γυναικών της ηλικίας της Μπρίτζετ Τζόουνς υποφέρει από κατάθλιψη κι άλλα ψυχολογικά νοσήματα σε σύγκριση με ένα 12% από αυτές που γεννήθηκαν στο τέλος της δεκαετίας του '50. Οι γυναίκες της μεταφεμινιστικής γενιάς φαίνεται, παρ' όλες τις τρομερές κατακτήσεις, να είναι πιο δυστυχισμένες από τις γυναίκες των προηγούμενων γενιών.

Στην Ελλάδα

Τα chick lit βιβλία περιμένουν στα ράφια, μεταφρασμένα. Τα chick-σίριαλ προβάλλονται στην τηλεόραση. Και τα chick-φιλμ τα βλέπουμε στη μεγάλη οθόνη. Αλλά αναρωτιέμαι ποια απήχηση έχουν στις μη Αγγλοαμερικανίδες γυναίκες; Στις Ελληνίδες; Και παρ' όλο που φαντάζομαι ότι υπάρχουν γυναίκες σαν την Μπρίτζετ Τζόουνς στην Ελλάδα, η πλειονότητα των Ελληνίδων δεν ανήκει σ' αυτή την κατηγορία (σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης μελέτης του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών το 64,5% των Ελληνίδων παντρεύεται μεταξύ των 20 και 27 τους χρόνων). Βγαίνοντας προς τα έξω αυτά τα βιβλία και τα προγράμματα χάνουν κάτι από τα συμφραζόμενά τους. Παύουν να αποτελούν μια καυστική και σαρκαστική κριτική σε καίρια κοινωνικά θέματα όπως το πρόβλημα ανορεξίας ή αλκοολισμού στις νέες γυναίκες. Και καταντούν κωμωδία. Μια απλή κωμωδία που ενισχύει διάφορα στερεότυπα. Όχι μόνο ότι οι Αγγλοαμερικανίδες γυναίκες είναι γεμάτες νευρώσεις αλλά ότι οι γυναίκες είναι κούφιες και επιπόλαιες.

"Είμαι συγχυσμένη, Μίκι. Ο λαός μου δεν λιμοκτονεί!"

Όταν είχαν ρωτήσει την Φίλντινγκ, δημοφιλή Βρετανίδα δημοσιογράφο και συγγραφέα, αν η Μπρίτζετ Τζόουνς της έμοιαζε εκείνη είχε απαντήσει "Ι don't drink, Ι don't smoke and Ι am a virgin, obviously". Τις ίδιες αυτοβιογραφικές πινελιές φέρει και το πρώτο της μυθιστόρημα "Ω, τι υπέροχος κόσμος" (Cause Celeb στα αγγλικά) που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά. Όταν τελείωσε τις σπουδές της στην Αγγλική Φιλολογία στην Οξφόρδη, η Φίλντινγκ έπιασε δουλειά στο BBC ως ερευνήτρια στο γύρισμα ντοκιμαντέρ στην Αφρική για την Comic Relief, μια φιλανθρωπική εκδήλωση. Στο "Ω, τι υπέροχος κόσμος" η Λονδρέζα Ρόζι, η ηρωίδα, που δουλεύει στα μίντια είναι τρελά ερωτευμένη μ' έναν τηλεπαρουσιαστή που την εκθειάζει και την ταπεινώνει ταυτόχρονα. Τα κοκτέιλ πάρτι, οι διασημότητες, ο άδειος κόσμος γύρω της αρχίζουν να την σαστίζουν. Σε σημείο που να μην αναγνωρίζει τον εαυτό της. Καταπονημένη, αφήνει το Λονδίνο για την Αφρική, εθελόντρια σ' ένα καταυλισμό προσφύγων.

Με μαεστρία

Σε αντίθεση με την Μπρίτζετ Τζόουνς η Ρόζι είναι προσγειωμένη, δυναμική και διατεθειμένη να τα παίξει όλα κορόνα-γράμματα. Όταν οι πρόσφυγες αρχίζουν να πεθαίνουν γιατί τα τρόφιμα έχουν εξαντληθεί η Ρόζι ξαναμπαίνει στο χώρο των σταρ του Λονδίνου που είχε αφήσει εδώ και 2 χρόνια. Ποντάροντας στον εγωκεντρισμό τους καλεί τις διασημότητες να υποστηρίξουν τον ανθρωπιστικό σκοπό της. Μαέστρος γλώσσας και δομής η Φίλντινγκ περνάει τη σοβαρότητα της αγωνίας των λιμοκτονούντων και το χιούμορ της κενοδοξίας των σταρ με τον ίδιο ζεστό, διαβολεμένο, ιδιόρρυθμο και στοχαστικό τρόπο. Πάρ'τε μια ιδέα: ο διάλογος (σελ. 430-431) είναι μεταξύ του μαύρου μοντέλου και του ατζέντη της που την έπεισε να πάει στην Αφρική για να φωτογραφηθεί με τα σκελετωμένα παιδιά.

"Δεν πεθαίνουν της πείνας, Μίκι. Εσύ μου είπες: ''Νάντια, ο λαός σου λιμοκτονεί'', κι εγώ ήρθα να συμπαρασταθώ στο λαό μου, να δω το λαό μου να πεινάει, αλλά ο λαός μου δεν πεινάει".

"Οι άνθρωποι είναι αδύνατοι, Νάντια. Πολύ αδύνατοι".

"Τι μου λες τώρα πως είναι αδύνατοι. Κοιτάζω τον εαυτό μου και σκέφτομαι: ''Νάντια, είσαι αδύνατη. Πολύ αδύνατη. Και δεν πεινάς''. Αυτοί οι άνθρωποι δεν πεθαίνουν της πείνας, Μίκι".

"Εντάξει, μη συγχύζεσαι, γλύκα μου".

"Είμαι συγχυσμένη, Μίκι. Είμαι. Ο λαός μου δεν λιμοκτονεί. Είμαι συγχυσμένη".

info

"Ω, τι υπέροχος κόσμος" (2003, Ωκεανίδα), "Προς γνώση και συμμόρφωση" (2000, Ωκεανίδα), "Μπρος γκρεμός και πίσω ράφι" (1998, Ωκεανίδα)