Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διεθνή :: Παρουσίαση θεατρικής παράστασης

( μία παγκόσμια-οικογενειακή ιστορία :: 1/3/2006 20:51:23) 

Μία παγκόσμια-οικογενειακή ιστορία

7.6.6 Συντήρηση

Το έργο του Άρθουρ Μίλερ "Ήταν όλοι τους παιδιά μου", ανεβάζει το ΚΘΒΕ

Ο όρος συντήρηση κατ’ αρχάς είναι παράξενος, όταν αναφέρεται σε κάτι άυλο όπως είναι ένα πρόγραμμα.

Μία οικογένεια, ένα μυστικό από το παρελθόν, οι επιπτώσεις στα μέλη της, όταν αρχίζει να ξετυλίγεται το κουβάρι των αποκαλύψεων.

Το πρόγραμμα δεν χαλάει, δεν σκουριάζει, δεν φθείρεται και όμως χρειάζεται συντήρηση.

Αυτή είναι σε πρώτη ανάγνωση η πλοκή του έργου του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ "Ήταν όλοι τους παιδιά μου", που ανεβάζει από τις 3 Μαρτίου το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Δύο είναι οι βασικοί λόγοι: - για να διορθωθούν λάθη τα οποία εντοπίστηκαν, αφού το πρόγραμμα παραδόθηκε για χρήση, κατά τη διάρκεια δηλαδή χρήσης του προγράμματος - για να γίνουν αλλαγές που προέκυψαν με την πάροδο του χρόνου, λόγω αλλαγών στο περιβάλλον χρήσης του προγράμματος.

Όμως, όπως ανέφερε ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης στην παρουσίαση της νέας παραγωγής του ΚΘΒΕ, το έργο έχει αφενός τέλεια θεατρική δομή και αφετέρου ο Μίλερ πετυχαίνει κάτι πολύ σημαντικό, δηλαδή "πώς μία σύγχρονη ιστορία μπορεί να πλησιάσει το μέγεθος της αρχαίας τραγωδίας".

Για παράδειγμα, επειδή άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού του Φ.Π.Α. για ένα πρόγραμμα τιμολόγησης.

Το έργο μεταφέρει μηνύματα ιδιαίτερα επίκαιρα, αφού στην εποχή μας "στο όνομα του κέρδους ξεχνάμε τον άνθρωπο", όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Νικήτας Τσακίρογλου.

Συναφής με το θέμα της συντήρησης του προγράμματος είναι η έννοια του αριθμού έκδοσης ή απλώς έκδοσης (version number, version).

"Επέστρεψα στο θέατρο, γιατί με ενέπνευσε η ουσιαστική σοβαρότητα και το ήθος πάνω στη δουλειά του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη", δήλωσε η μεγάλη κυρία του ελληνικού θεάτρου Μαρία Σκούντζου, που κρατά το βασικό ρόλο της μητέρας και επανεμφανίζεται στη σκηνή έπειτα από χρόνια σιωπής.

Ας υποτεθεί ότι ένα πρόγραμμα με όνομα "ΤΟ!πρόγραμμα" παραδόθηκε για χρήση την 1/1/2000.

Δίπλα της ο Κώστας Τριανταφυλλόπουλος ως πατέρας, που έχει διαπράξει την ύβρι με την αρχαιοελληνική έννοια.

Τους πρώτους μήνες της χρήσης του εντοπίστηκαν κάποια λάθη και την 1/8/2000 δόθηκε για χρήση το πρόγραμμα διορθωμένο.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Θα πρέπει το διορθωμένο πρόγραμμα με κάποιο τρόπο να έχει διαφορετική ονομασία για να ξεχωρίζει από την αρχική έκδοση αλλά και συγχρόνως να φαίνεται ότι πρόκειται για το ίδιο πρόγραμμα.

Μετάφραση-σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης

Κατά πάγια πρακτική στο χώρο του λογισμικού, αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση αρίθμησης για τον καθορισμό των εκδόσεων.

Σκηνικά-κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Έτσι το αρχικό πρόγραμμα, ή για την ακρίβεια η αρχική έκδοση, πρέπει να λέγεται όχι απλώς "ΤΟ!πρόγραμμα", αλλά

Παίζουν: Μαρία Σκούντζου, Κώστας Τριανταφυλλόπουλος, Θάλεια Προκοπίου, Κώστας Καζανάς, Τάσος Γιαννόπουλος, Δημήτρης Σταμούλης, Θάλεια Σκαρλάτου και άλλοι ηθοποιοί.

"ΤΟ!πρόγραμμα έκδοση 1.0".

Πρεμιέρα Παρασκευή 3 Μαρτίου.

Η διορθωμένη τότε έκδοση μπορεί να λέγεται "ΤΟ!πρόγραμμα έκδοση 1.1".

Παραστάσεις Τετάρτη και Σάββατο στις 6 μ.μ. (λαϊκή) και 9 μ.μ., Πέμπτη 9 μ.μ. (λαϊκή), Παρασκευή 9 μ.μ., Κυριακή 7 μ.μ.

Μια επόμενη έκδοση, με πολλές αλλαγές, μπορεί να λέγεται "ΤΟ!πρόγραμμα έκδοση 2.7".

Τιμές εισιτηρίων: 20 ευρώ πλατεία-θεωρεία, 14 ευρώ εξώστης.

Η αρίθμηση γίνεται με παραπάνω από έναν αριθμούς, χωρισμένους με τελεία, και συνηθίζεται να είναι αύξουσα.

Φοιτητικά 10 ευρώ πλατεία και 8 ευρώ εξώστης.

Όταν αγοράζουμε λογισμικό θα πρέπει να προσέχουμε ο αριθμός έκδοσης του προγράμματος να είναι ο πιο πρόσφατος.

Λαϊκές: 10 ευρώ και φοιτητικό 8.

ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΙΝΟΣ