Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Καλλιτεχνική είδηση

( μοναδικό χειρόγραφο του λόρδου βύρωνα σε βιβλίο του ρότζερς :: 3/1/2006 20:48:25) 

Ο λόρδος Βύρωνας.

ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Εργασία στην τάξη

Μοναδικό χειρόγραφο του λόρδου Βύρωνα σε βιβλίο του Ρότζερς

Τραγούδια κόντρα στον ρατσισμό

1. Ποιοι φόβοι του Κριτή Σαμουήλ (βλ. μάθημα 12) βλέπετε να επιβεβαιώνονται στις διηγήσεις του μαθήματος;

Βρέθηκε τυχαία, κατά τη διάρκεια αρχειοθέτησης, σε πανεπιστήμιο του Λονδίνου

Ελευθερία Αρβανιτάκη

2. Η εποχή χαρακτηρίζεται ως εποχή ανομίας.

Το αυθεντικό χειρόγραφο ενός ποιήματος του λόρδου Βύρωνα ανακαλύφθηκε σε πανεπιστήμιο του Λονδίνου.

Το Γυμνάσιο του Κολλεγίου Ψυχικού και η Εθελοντική Εργασία Αθήνας, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, διοργανώνουν από κοινού εκδήλωση με τίτλο «Μουσική χωρίς σύνορα» που θα πραγματοποιηθεί στο Θέατρο του Κολλεγίου την Παρασκευή 28 Μαρτίου στις 8.30 το βράδυ.

Σε συνεργασία με το διπλανό σας και συμβουλευόμενοι το μάθημα 13 συζητήστε:

Κατά τη διάρκεια αρχειοθέτησης η βιβλιοθηκάριος Σούζαν Στεντ βρήκε τυχαία το κείμενο, το οποίο οι ειδήμονες θεωρούσαν χαμένο, μέσα σε μία έκδοση του 1810 του βιβλίου του Σάμιουελ Ρότζερς "The Pleasures of Memory" (Οι απολαύσεις της μνήμης).

Στην εκδήλωση - συναυλία θα τραγουδήσουν αφιλοκερδώς οι καλλιτέχνες και σχήματα με αλφαβητική σειρά: Ελευθερία Αρβανιτάκη και Θανάσης Παπακωνσταντίνου, Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Μαγνησίας, με τη διεύθυνση του Ανδρέα Κατσιγιάννη με τη χορωδία του Κολλεγίου που διευθύνει η Μαρία Κομισοπούλου.

Τι καταργείται και τι διαστρέφεται;

Όπως αναφέρει η Στεντ, "ήξερα ότι ο Μπάιρον και ο Ρότζερς ήταν γνωστοί και έτσι σκέφτηκα ότι πρόκειται για το αυθεντικό χειρόγραφο".

Συμμετέχουν οι Παντελής Θαλασσινός και η σοπράνο της Λυρικής Σκηνής Ειρήνη Καραγιάννη, η Μάρθα Μορελεόν και οι Apurimac.

Ποιες συνέπειες είχαν όλα αυτά για τη σχέση των ανθρώπων με το Θεό;

Το ποίημα μιλά για τη φιλία και τη μνήμη και χρονολογείται στις 12 Απριλίου του 1812. Το εισιτήριο κοστίζει 1 ευρώ και τα έσοδα από τη συναυλία θα διατεθούν για την υποστήριξη του προγράμματος υποστήριξης προσφύγων της εθελοντικής εργασίας Αθήνας και συγκεκριμένα για τη λειτουργία ξενώνα χωρητικότητας 30 ατόμων στα Κάτω Πατήσια.

Τι είδους θρησκευτικές συμπεριφορές επανέρχονται;

Ο Ρότζερς ήταν "προστάτης" των τεχνών και των ποιητών και το έργο του "The Pleasures" ήταν το πιο σημαντικό που έγραψε.

Ο ξενώνας αυτός θα καλύπτει τις ανάγκες στέγασης και κοινωνικής στήριξης αστέγων που ζητούν άσυλο.

3. Μπείτε στη θέση ενός πιστού Ισραηλίτη που ζούσε στα χρόνια της κρίσης.

Η αποδοχή του από το κοινό ήταν θετική, όταν εκδόθηκε το 1792, και ακολούθησαν 15 εκδόσεις πριν από το 1806.

Η συναυλία εντάσσεται στο ανοιχτό πολυπολιτισμικό πρόγραμμα του Γυμνασίου «Ένας κόσμος χωρίς σύνορα».

Ποιες από τις Επαγγελίες του Θεού θα φοβόταν ότι κινδύνευαν να ματαιωθούν;

Μάλιστα η κ. Στεντ θεωρεί ότι ο Βύρων εμπνεύστηκε το ποίημά του διαβάζοντας το βιβλίο του Ρότζερς, ο οποίος το 1793 δημιούργησε ένα λογοτεχνικό σαλόνι στο Λονδίνο, όπου φιλοξενούσε συγγραφείς, καλλιτέχνες, πολιτικούς και ηθοποιούς.

INFO

4. Μπορείτε να αναγνωρίσετε στην εποχή μας φαινόμενα παρόμοιων κρίσεων;

Του άρεσε να παρουσιάζει υπογεγραμμένα αντίγραφα της δουλειάς του σε φίλους.

Προπώληση εισιτηρίων:

Βλαντιμίρ Βελίσκοβιτς (1992). Σύγχρονος σέρβος ζωγράφος που με το έργο του καταγγέλλει την καταστροφή της πατρίδας του.

Το αντίγραφο που βρέθηκε στο πανεπιστήμιο είναι αφιερωμένο στο λόρδο Βύρωνα "από τον πιστό φίλο του". Θέατρο Κολλεγίου Αθηνών, καθημερινά 10.00 - 14.00 (τηλ. 210-6798.169), Εθελοντική Εργασία Αθήνας, 11.00 - 15.00 (τηλ. 210-3302.182), Metropolis (Πανεπιστημίου 64). Ακριβώς κάτω από την υπογραφή όμως υπάρχει μία άλλη σημείωση διαφορετικού γραφικού χαρακτήρα, που αναφέρει ότι το βιβλίο επεστράφη "από το λόρδο Βύρωνα στον κ. Ρότζερς". Φαίνεται λοιπόν ότι η δεύτερη σημείωση ανήκει στο λόρδο, ο οποίος έβαλε στο βιβλίο το ποίημα των 12 γραμμών, που ξεκινά "απών ή παρών σε σένα".

Το παράδοξο είναι ότι ο Βύρων ύμνησε το βιβλίο του φίλου του σε ένα γράμμα του προς τον Τόμας Μουρ το Σεπτέμβριο του 1813, λέγοντας ότι "η κομψότητά του είναι πραγματικά υπέροχη. Δεν υπάρχει ούτε μία αγενής λέξη σε αυτό το βιβλίο". Ωστόσο το 1818 με ένα λιβελογράφημά του στράφηκε εναντίον του Ρότζερς.