Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Καλλιτεχνική είδηση

( πάντρεμα ποίησης, φιλοσοφίας και μουσικής από την κοθ :: 6/3/2006 21:21:15) 

Στη συναυλία συμμετείχε ο εκδότης της "Θ", πολιτειολόγος Κώστας Ζουράρις, που διάβασε κείμενα στα αρχαία ελληνικά.

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Εισαγωγικά στοιχεία

Πάντρεμα ποίησης, φιλοσοφίας και μουσικής από την ΚΟΘ

Ανησυχία για λαθρομετανάστες

Στην τάξη που βρίσκεσαι, ένα από τα καίρια ερωτήματα που σε απασχολούν είναι:

Μια ιδιαίτερη συναυλία παρουσίασε πριν από λίγες μέρες η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στο Μέγαρο Μουσικής, καθώς ήταν πολύπλευρη.

Το κύμα των λαθρομεταναστών από το Ιράκ που θα φθάσει στην Ελλάδα σε περίπτωση πολέμου, απασχολεί την Αθήνα και τα συναρμόδια υπουργεία. Τι να κάνω μετά το Γυμνάσιο;

Ήταν μια βραδιά που "πάντρεψε" την ποίηση με τη φιλοσοφία και τη μουσική. Το θέμα συζητήθηκε χθες και στη συνάντηση που είχαν στο «Πεντάγωνο» ο υπουργός Άμυνας κ. Γ. Παπαντωνίου και ο πρώην πρόεδρος της Ν.Δ. κ. Μ. Έβερτ.

Ποιον εκπαιδευτικό ή επαγγελματικό δρόμο να διαλέξω;

Την ορχήστρα διηύθυνε η Λίζα Ξανθοπούλου και ερμηνεύτηκαν έργα συνθετών όλων των εποχών, από μπαρόκ έως τον 20ο αιώνα. «Είναι μια πάρα πολύ σημαντική και κρίσιμη διάσταση», είπε ο κ. Παπαντωνίου, ενώ ο κ. Έβερτ εξέφρασε την εκτίμηση ότι ο πόλεμος θα δημιουργήσει πάνω από 250.000 πρόσφυγες, πολλοί εκ των οποίων θα επιδιώξουν να φθάσουν στην Ελλάδα.

Η επιλογή αυτή είναι μια σημαντική απόφαση και θα σου χαράξει μια εκπαιδευτική και επαγγελματική πορεία.

Παρουσιάστηκαν έργα των Μέντελσον, Γκλουκ, Μπέρνσταϊν, Μασενέ, Γκουνό, Κερουμπίνι και Λεονκαβάλο, όλα εμπνευσμένα από τη μυθολογία της αρχαίας Ελλάδας, από τα έργα των τραγικών, από τον Πλάτωνα και τη Σαπφώ. «Πρέπει να δούμε πώς οι Ένοπλες Δυνάμεις μαζί με το Λιμενικό και την Αστυνομία θα μπορέσουν να συγκρατήσουν όλον αυτό τον κόσμο», τόνισε.

Γι' αυτό είναι σκόπιμο να εξαντλήσεις όλες τις πληροφορίες που σου χρειάζονται, πριν πάρεις κάποια απόφαση για σπουδές μετά το Γυμνάσιο.

Η σοπράνο Αντωνία Καλογήρου, η μέτζο σοπράνο Ελένη Λιώνα, ο βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς και ο σολίστ του βιολιού Γιώργος Κανδυλίδης ερμήνευσαν άριες από ελάχιστα γνωστές όπερες, από έργα που σπάνια ακούγονται στην Ελλάδα.

Και πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για αλλοδαπούς».

Υπάρχουν, βέβαια, και περιπτώσεις νέων που επιθυμούν να βγουν αμέσως μετά το Γυμνάσιο στην αγορά εργασίας.

Επιπλέον δύο σημαντικοί Έλληνες ηθοποιοί, η Εύα Κοταμανίδου και ο Γιάννης Φέρτης, διάβασαν τα κείμενα, ενώ ο πολιτειολόγος και εκδότης της "Μ" Κώστας Ζουράρις διάβασε κείμενα στα αρχαία ελληνικά.

Ακόμα όμως και σ' αυτή την περίπτωση, θα πρέπει σίγουρα να σκεφτεί κανείς να αποκτήσει επαγγελματική κατάρτιση, ανάλογα βέβαια με την ειδικότητα που τον ενδιαφέρει. Στις σύγχρονες συνθήκες εργασίας το απολυτήριο του Γυμνασίου δεν προσφέρει καμία επαγγελματική διέξοδο ή εξασφάλιση. Ο υποψήφιος εργαζόμενος χρειάζεται οπωσδήποτε εξειδίκευση και πιστοποίηση των επαγγελματικών του γνώσεων, που μόνο μια επίσημη και αναγνωρισμένη μεταγυμνασιακή Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση ή Κατάρτιση μπορεί να του προσφέρει. Φυσικά στις επιλογές σου περιλαμβάνονται όχι μόνο τα δημόσια, αλλά και τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Πρέπει, όμως, κάποιος να συλλέξει πληροφορίες, προκειμένου να επιλέξει τον πιο αξιόπιστο και αξιόλογο εκπαιδευτικό φορέα, σύμφωνα πάντα με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του. Υπάρχουν μαθητές που ζουν και σπουδάζουν στην Ελλάδα, αλλά δεν γνωρίζουν για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, τις διάφορες δυνατότητες που έχουν για σπουδές μετά το Γυμνάσιο. Έτσι καταλήγουν να διαλέγουν «σπουδές στα τυφλά». Με τις πληροφορίες το τοπίο γίνεται πιο καθαρό, φωτίζονται και επιλογές που δεν τις είχες σκεφτεί ή τις είχες απορρίψει. Έχει, όμως, σημασία να ασκηθείς ο ίδιος στην ενεργό έρευνα, στη συλλογή και κριτική ανάγνωση των πληροφοριών, εάν δεν επιθυμείς να σου δίνονται έτοιμες λύσεις και να είσαι παθητικός δέκτης των πληροφοριών που σου προσφέρονται από διάφορες πηγές. Από την άλλη, στο βαθμό που οι πληροφορίες συνεχώς αλλάζουν (π.χ. συνεχείς μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα), είναι αναγκαίο για σένα να ασκηθείς στην ενεργό αναζήτηση των πληροφοριών που σε ενδιαφέρουν, ώστε αυτές να είναι επίκαιρες και έγκυρες. Στη συνέχεια αυτού του κεφαλαίου, καθώς και στην ενότητα της πληροφόρησης, θα βρεις βοήθεια για το πώς να συλλέξεις πληροφορίες για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τις διάφορες εκπαιδευτικές επιλογές μετά το Γυμνάσιο Ένας τρόπος διερεύνησης του παραπάνω θέματος είναι Η μέθοδος του Σχεδίου Εργασίας με βάση την Ενεργό Έρευνα.

Η μέθοδος του Σχεδίου Εργασίας (project) είναι η συστηματική διερεύνηση σε βάθος ενός θέματος που είναι σημαντικό για μας και μας απασχολεί. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός Σχεδίου Εργασίας μπορεί να γίνει στο πλαίσιο εφαρμογής μιας ενότητας Σ.Ε.Π., στο πλαίσιο ενός προγράμματος «Αγωγής Σταδιοδρομίας» ή ενός προγράμματος «Ευέλικτης Ζώνης» κ.ά.