Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Παρουσίαση θεατρικής παράστασης

( με μαγικά κόλπα στις αποσκευές τους :: 18/1/2006 19:54:43) 

Το Νέο Τσίρκο της Σαγκάης αποτελείται από 36 ακροβάτες της Κίνας, ισορροπιστές, ζογκλέρ και περφόρμερ.

Άνω κάτω νεολαία και οικογένεια

Γ. Η ΤΡΑΓΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ

Με μαγικά κόλπα στις αποσκευές τους

Άνω κάτω η ελληνική οικογένεια και η νεολαία μέσα από τη νέα σάτιρα του Νίκου Περάκη «Η Λίζα και όλοι οι άλλοι» και «Το σπιρτόκουτο» του Γιάννη Οικονομίδη

"Αυτό που δεν θέλω, αυτό κάνω" τονίζει εδώ και δύο χιλιετίες ο Απόστολος Παύλος.

Το Νέο Τσίρκο της Σαγκάης θα δώσει σειρά παραστάσεων από σήμερα μέχρι και την Κυριακή 22 Ιανουαρίου στο "Principal Club Theatre"

ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΓΙΟΣ

Η κατάχρηση της ελευθερίας και του αυτεξούσιου που έδωσε ο θεός στον άνθρωπο έφεραν την πτώση, το θάνατο.

Μία από τις ιστορικές ομάδες ακροβατών της Κίνας, αφού μάγεψε χιλιάδες θεατές από το Μπρόντγουεϊ ως την Αυστραλία, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με μια παράσταση που υπόσχεται να σας κόψει την ανάσα!

«Οικονομικά και κοινωνικά στριμώγματα, στάθηκαν οι κύριοι λόγοι για να έχουμε σήμερα αυτή την έκρηξη τυφλής βίας στην κοινωνία και στην οικογένεια», υποστηρίζει ο σκηνοθέτης Γιάννης Οικονομίδης, που «μεταφέρει» τούτη τη βία στο δικό του «Σπιρτόκουτο»

Είναι τραγικό: αυτό που δεν θέλεις, αυτό να κάνεις.

Ένα θέαμα πρωτότυπο όσο και εντυπωσιακό θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν όσοι παρακολουθήσουν τις παραστάσεις που πρόκειται να δώσει από σήμερα Πέμπτη 19 ως και την Κυριακή 22 Ιανουαρίου το Νέο Τσίρκο της Σαγκάης στο "Principal Club Theatre".

Το ελληνικό σινεμά ανοίγεται στην κοινωνία και δύο νέα φιλμ μας καλούν από τις κινηματογραφικές αίθουσες να δούμε τον εαυτό μας -και την οικογένειά μας.

Να μη θέλεις να είσαι τεμπέλης, ψεύτης, κλέφτης, ζηλόφθονος, σαρκολάτρης, συκοφάντης, φιλοχρήματος, εγωιστής και όμως καθημερινά να το δείχνεις με τις πράξεις σου.

Τριάντα έξι από τους καλύτερους ακροβάτες της Κίνας, ισορροπιστές, ζογκλέρ και περφόρμερ, θα μαγέψουν μεγάλους και μικρούς σε ένα θέαμα που διαρκεί πάνω από δύο ώρες!

Από τη μια η Λίζα, ηρωίδα της κωμωδίας του Νίκου Περάκη, που ψάχνει για να στεφανωθεί άνδρα ωραίο, πετυχημένο, έστω και ολίγον… γκέι και από την άλλη η οικογένεια του «Σπιρτόκουτου» που τρώει τις σάρκες της.

Πρώτα λοιπόν γεννιέται η επιθυμία και μετά γίνεται η πράξη.

Στην πλούσια και μακρά ιστορία των ακροβατών της Κίνας, οι σπουδαστές της σχολής "Hai" κατέχουν την πιο λαμπρή θέση.

Άλλη εικόνα είχαμε για την ελληνική οικογένεια.

Πρώτα φωλιάζουν στη ψυχή τα πάθη και μετά εξωτερικεύονται στην καθημερινή πρακτική.

Τα τελευταία σαράντα χρόνια οι καλύτεροι απόφοιτοι της σχολής μελετούν και διαδίδουν ανά τον κόσμο τη μοναδική αυτή λαϊκή τέχνη.

Και ξαφνικά μέσα από τις ταινίες τους τα δεδομένα ανατρέπονται…

Όπως γράφει κάποιος μεγάλος ποιητής: "το ντουφέκι είναι συνέχεια των χεριών και τα χέρια είναι συνέχεια της ψυχής".

Έτσι δημιουργήθηκε η Μαγική Ομάδα της Σαγκάης (Shanghai Magic Troupe) και το νεότερο μέλος της, το περιοδεύον ανά τον κόσμο τσίρκο το Νέο Τσίρκο της Σαγκάης (New Shanghai Circus).

«Η οικογένεια στα μεσαία κοινωνικά στρώματα περνάει μια μεγάλη κρίση», υποστηρίζει ο 36χρονος σκηνοθέτης του «Σπιρτόκουτου» Γιάννης Οικονομίδης, «Στο μέλλον η έκρηξη βίας ανάμεσα στα μέλη της θα είναι καθολική!».

Κατά τον αδελφόθεο Ιάκωβο "Καθένας μπαίνει σε πειρασμό από τη δική του επιθυμία.

Έχοντας στις αποσκευές τους μια ευρεία γκάμα μαγικών κόλπων μαζί με μερικά από τα πιο απαιτητικά ακροβατικά, το Νέο Τσίρκο της Σαγκάης διασχίζει τον κόσμο, αφήνοντας άναυδους όλο και περισσότερους θεατές.

Στο «Σπιρτόκουτο», ένα διαμέρισμα μιας μικροαστικής οικογένειας στον Κορυδαλλό μετατρέπεται σε πεδίο μάχης, με αντιπάλους τα ίδια τα μέλη της.

Αυτή τον παρασύρει και τον εξαπατάει, έπειτα η επιθυμία αυτή συλλαμβάνει το κακό και γεννάει την αμαρτία, κι η αμαρτία, όταν ολοκληρωθεί, φέρνει το θάνατο" (Ιακ. 1,14-15).

Πρόσφατα δημιούργησαν μια σειρά από εκπληκτικές παραγωγές, ενώ έχουν ενταχθεί σε αυτήν νέοι ταλαντούχοι καλλιτέχνες, που έχουν τιμηθεί με χρυσά μετάλλια και βραβεία σε μεγάλους διεθνείς διαγωνισμούς.

Και καθώς έρχεται η νύχτα, «η αγία ελληνική οικογένεια πάει στον διάολο», κατά τον σκηνοθέτη!

Το να θέλεις να μοιάσεις στον αγαθό Δημιουργό σου είναι ένα κριτήριο για να αξιολογήσεις και τις υπόλοιπες επιθυμίες σου.

* Τιμή εισιτηρίου 25 ευρώ, παιδικό/φοιτητικό 15 ευρώ.

Όλα αυτά οφείλονται «στην οικονομική φρίκη - και όλη την πίεση που απορρέει από αυτήν - και τρώει τη μεσαία τάξη από παντού:

Αυτό σε κάνει να αποφεύγεις τη μίμηση ή την ταύτιση με οποιοδήποτε ον ή ανθρώπινο μοντέλο εξωτερικά, που προβάλλεται από την οθόνη.

Ώρες παραστάσεων: Πέμπτη 19/1 στις 22.00, Παρασκευή 20/1 στις 22.00, Σάββατο 21/1 στις 18.00, 22.00 (2 παραστάσεις), Κυριακή 22/1 στις 17.00, 21.00 (2 παραστάσεις)

Οικονομική ανέχεια, φόβος για το μέλλον, έκπτωση και προδοσία αξιών που κάποτε πίστεψε και τώρα είναι στον αέρα.

Ο Χριστός με την παρουσία του στον κόσμο δίδαξε ότι το "καθ' ομοίωσιν" αναφέρεται στο εσωτερικό κάλλος του ανθρώπου και επιτυγχάνεται με την προσωπική του ένωση με το Θεό.

Πληροφορίες: "Principal Club Theatre", στο 17ο χιλιόμετρο Θεσ/νίκης - Μουδανιών, Νέο Ρύσιο, τηλ. 2310 428088 www.principalclub.com

Κύριος παράγοντας που συρρικνώνεται και δεν ανανεώνεται, γενετικά, η ελληνική οικογένεια είναι ότι όλη αυτή η πίεση δεν διοχετεύεται πουθενά αλλού, με αποτέλεσμα να ξεσκίζουν μεταξύ τους τις σάρκες τους και να ξεσπούν στους διπλανούς τους.

Οι σύγχρονοι ψυχολόγοι ισχυρίζονται ότι η τηλεοπληξία θα είναι το νέο ναρκωτικό του ανθρώπου, για το οποίο θα χρειαστεί θεραπεία απεξάρτησης.

Γι' αυτό βλέπουμε αυτή την έκρηξη της βίας σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία».

Όταν είσαι δέσμιος, χωρίς έλεγχο της τηλεόρασης, σκλαβώνεις την καλή σου επιθυμία και τις δυνάμεις σου.

«Τα σημερινά παιδιά είναι… νέας τεχνολογίας! Κι ας είναι γέννημα της δικής μας γενιάς που μοιάζουμε με δεινόσαυρους», λέει ο Νίκος Περάκης με αφορμή την κωμωδία του «Η Λίζα και όλοι οι άλλοι»

Δεν μπορείς να δεις τον εαυτό σου, να χαρείς την παρουσία των άλλων, να αποκτήσεις οικολογική συνείδηση.

«Τα σημερινά κορίτσια είναι πιο πηγαία και βίαια. Τρέχουν πίσω από τα αγόρια, αλλά δεν διστάζουν να τα κριτικάρουν, να βγουν από πάνω τους, μέχρι και να τα… τσακίσουν, αν το παίζουν εξουσιαστές», λέει ο Νίκος Περάκης.

Στη «Λίζα» του, η ηρωίδα του έχει στήλη σε γυναικείο περιοδικό όπου δίνει ερωτικές συμβουλές. Παρ' όλα αυτά φοβάται η ίδια μην καταντήσει «σαν κάτι πικραμένες σαραντάρες με καμένα μαλλιά από το κομμωτήριο και βαμμένα κόκκινα νύχια που πίνουν καφέ και βρίζουν τους άντρες πως δεν… υπάρχουν άντρες», λέει ο σκηνοθέτης που εδώ κάνει για πρώτη φορά μία ταινία που δεν ειναι σε δικό του σενάριο (το έχει γράψει η Κατερίνα Μπέη).

«Τα σημερινά κορίτσια», επιμένει, «επενδύουν συνέχεια στην εμφάνισή τους, τα βιοποριστικά είναι λυμένα από τους γονείς και ανάγουν τα συναισθηματικά τους σε υπαρξιακά. Κι αυτά τα κορίτσια είναι παιδιά των βορείων προαστίων. Προέρχονται από αστικές και μικροαστικές οικογένειες, είναι η πλειοψηφία. Ψάχνουν τον ιδανικό και κανονικό άντρα. Όπου πριν απ' όλα, ο "κανονικός" πρέπει να είναι ωραίος - μη ωραίος δεν είναι κανονικός - δυναμικός και πετυχημένος. Αντιμετωπίζουν το σεξ σαν στατιστική και τους άντρες περίπου όπως τις αντιμετωπίζουν και αυτοί: σαν σύμβολα αυτοεπιβεβαίωσης».

Παιδοκεντρικότητα και βάρος

«Στο τέλος του 20ού αιώνα έχουν επέλθει καθοριστικές αλλαγές στη μορφή της ελληνικής οικογένειας», εξηγεί στα «ΝΕΑ» η κοινωνιολόγος Αφροδίτη Τεπέρογλου. «Οικονομικοί και κοινωνικοί παράγοντες έπαιξαν σε αυτό σημαντικό ρόλο. Στη χώρα μας εμφανίζεται με έμφαση το φαινόμενο της ''παιδοκεντρικότητας''. Το παιδί, δηλαδή, αποτελεί το κέντρο του ενδιαφέροντος - οικονομικά, συναισθηματικά, ψυχολογικά - όλης της οικογένειας, καθώς και των υπόλοιπων μελών, συγγενών και των παππούδων και γιαγιάδων. Η ανεργία αναγκάζει τα παιδιά να αργούν να φύγουν από τα σπίτια τους. Γεγονός που έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ανάληψη των δικών τους ευθυνών και αυξάνει τη ''μετάθεση'' ωριμότητας των νέων ανθρώπων με την αναβολή δημιουργίας δικής τους οικογένειας.

Η ευθύνη για τα παιδιά και τους ηλικιωμένους, δημιουργεί βάρος στην ελληνική οικογένεια και ανασφάλεια, επιφυλάξεις και αμφισβήτηση απέναντι ίσως σε μία ''ανύπαρκτη οικογενειακή πολιτική''. Ιδιαίτερα, τώρα, που γενικά η κοινωνική πολιτική παγκόσμια αλλά και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συρρικνώνεται. Οι επιπτώσεις μιας άνισης κοινωνικής πολιτικής, όσον αφορά την οικογένεια, είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με θέματα κοινωνικού αποκλεισμού».

INFO

Η σάτιρα του Νίκου Περάκη «Η Λίζα και όλοι οι άλλοι» προβάλλεται ήδη στους κινηματογράφους, ενώ «Το σπιρτόκουτο» του Γιάννη Οικονομίδη ξεκινά την προβολή του αύριο.