Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Μυρίζει… Τρικούπη

ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΩ ΚΑΙ ΘΥΜΑΜΑΙ

Το χθεσινό δυστύχημα στη φυλασσόμενη σιδηροδρομική διάβαση στη Σκύδρα, όπου αμαξοστοιχία τύπου ιντερσίτι παρέσυρε Ι.Χ., με αποτέλεσμα να σκοτωθούν ακαριαία τρία άτομα, δεν είναι μόνο ένα ακόμη σιδηροδρομικό δυστύχημα. - Μέλη της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας βρίσκονται σε πολλά μέρη του κόσμου, καθώς και στην Ελλάδα. Είναι ένα επιπλέον τραγικό συμβάν, που όμως δεν ξέρουμε πόσο θα συγκλονίσει τους ιθύνοντες. - Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία επέφερε πολλές αλλαγές στη δομή και στη λειτουργία της με τη Β' Σύνοδο του Βατικανού (1962-1965). Το πιθανότερο είναι να σκεφτούν, "ας περιμένουμε το αποτέλεσμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων και μετά βλέπουμε". - Η φτώχεια και η καταπίεση των λαών της Λατινικής Αμερικής δημιούργησαν μέσα στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ένα κίνημα, που ονομάστηκε "θεολογία της απελευθέρωσης".

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ 2 ------------------------------

ΚΕΙΜΕΝΑ - Με εκείνους, οι οποίοι κοσμούνται μεν με το χριστιανικό όνομα διά του αγίου Βαπτίσματος, δεν ομολογούν όμως ακέραιη την πίστη ή δεν διαφυλάσσουν την ενότητα της κοινωνίας με τον διάδοχο του Πέτρου, η Εκκλησία αισθάνεται συνδεδεμένη για ποικίλους λόγους. Διότι πολλοί απ' αυτούς τιμούν την Αγία Γραφή ως κανόνα πίστεως και ζωής, επιδεικνύουν ζωηρό θρησκευτικό ζήλο, πιστεύουν με αγάπη στο Θεό, τον παντοδύναμο Πατέρα, και στον Χριστό, τον Υιό του Θεού και Σωτήρα, συνδέονται με το Χριστό διά του Βαπτίσματος και αναγνωρίζουν τα Μυστήρια. Πολλοί απ' αυτούς έχουν το επισκοπικό αξίωμα, τελούν τη Θεία Ευχαριστία και καλλιεργούν την λατρεία της Θεοτόκου. Σ' αυτά ας προστεθεί η κοινωνία διά της προσευχής και ένας αληθινός σύνδεσμος εν Αγίω Πνεύματι, το Οποίο δρα σ' αυτούς με δώρα και χάριτας και με την αγιαστική του δύναμη, και μάλιστα έχει ενισχύσει κάποιους απ' αυτούς στο μαρτύριο. Έτσι, το Πνεύμα αφυπνίζει σ' όλους τους μαθητές του Χριστού τη νοσταλγία και τη δράση, ώστε αυτοί κάποτε να ενωθούν ειρηνικά -όπως το ζήτησε ο Χριστός- σε μία ποίμνη υπό ένα Ποιμένα. Για την επιτυχία του σκοπού αυτού, η Μητέρα Εκκλησία προσεύχεται, ελπίζει και δρα αδιαλείπτως, προτρέποντας τα τέκνα της σε καθαρμό και ανακαίνιση, ώστε να λάμψει λαμπρότερα το σημείο του Χριστού στο πρόσωπο της Εκκλησίας (Από το κείμενο-απόφαση της Β' Συνόδου του Βατικανού με τίτλο «Δογματική απόφαση περί Εκκλησίας "Φως εθνών"», κεφάλαιο 15, στο Στ. Χαρκιανάκι, Το περί Εκκλησίας σύνταγμα της Β' Βατικανής Συνόδου, Θεσσαλονίκη, 1969, σ. 137). - Πώς μπορούμε να μιλήσουμε για το Θεό που αποκαλύπτεται ως αγάπη, όταν ζούμε μια πραγματικότητα που τη χαρακτηρίζει η αθλιότητα και η καταπίεση; Πώς μπορούμε να κηρύξουμε το Θεό μπροστά σε άνδρες και γυναίκες που πεθαίνουν άδικα πριν την ώρα τους; Πώς να δεχθούμε ότι ο Θεός μας χαρίζει τη δωρεά της αγάπης και της δικαιοσύνης, όταν βλέπουμε τους ανθρώπους να υποφέρουν; Tί λόγια να πούμε σ' αυτούς που δε θεωρούνται άνθρωποι (πρόσωπα), για να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι είναι παιδιά του Θεού; (κείμενο του Gustavo Guti?rrez, από το οπισθόφυλλο του βιβλίου του Αρχιμ. Κύριλλου Κατερέλου, Η θεολογία της απελευθέρωσης. Εισαγωγή στην λατινοαμερικανική θεολογία, Θεσσαλονίκη, 2001). - Χαίρομαι, αδελφοί μου, που η Εκκλησία μας καταδιώκεται ακριβώς για τη συστράτευσή της με τους φτωχούς και γιατί προσπαθεί να ενσαρκωθεί μέσα από το συμφέρον των φτωχών. Θα ήταν λυπηρό σε μια χώρα που γίνονται φρικιαστικές δολοφονίες, να μη μετρούσαμε ανάμεσα στα θύματα κληρικούς. Είναι η μαρτυρία μιας Εκκλησίας ενσαρκωμένης στα προβλήματα του λαού (κείμενο του Oscar Romero, από το οπισθόφυλλο του βιβλίου του Αρχιμ. Κύριλλου Κατερέλου, Η αγωνία της απελευθέρωσης. Σύγχρονοι λατινοαμερικανοί θεολόγοι, Θεσσαλονίκη, 2001).

Μυρίζει… Τρικούπη

Οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ το έχουν φωνάξει πολλές φορές στους ιθύνοντες: "Κύριοι, αν θέλετε ταχύτητα, πρέπει να ξαναδούμε το δίκτυο".

Παρότι είναι δύσκολο να μετατρέπεις τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται σε ψυχρούς αριθμούς, εντούτοις οι αριθμοί σε αυτές τις περιπτώσεις έχουν ιδιαίτερη δυναμική. Τους τελευταίους έξι μήνες ένδεκα άτομα έχασαν τη ζωή τους σε κάποιο σημείο του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρέπει να πούμε πως παρ' όλο που σε ένα μέρος του δικτύου έγιναν κάποιες βελτιώσεις το υπόλοιπο ακόμη μυρίζει… Τρικούπη!

Οι αμαξοστοιχίες τύπου ιντερσίτι εξπρές μπορεί να έκαναν τον ΟΣΕ να καμαρώνει και εμάς τους ταξιδιώτες να απολαμβάνουμε το ταξίδι μας, από την άλλη όμως έκαναν τους μηχανοδηγούς τους να ιδρώνουν. Γιατί αυτοί γνωρίζουν καλά ότι οι χρόνοι που τους έχουν επιβάλει να πιάσουν οδηγούν μοιραία στα δυστυχήματα.

Είναι κοινό μυστικό ότι οι χρόνοι που υπόσχονται στο επιβατικό κοινό επιτυγχάνονται μόνο χάρη στα… "μαγικά" των μηχανοδηγών. Κι αυτό γιατί οι αμαξοστοιχίες δεν τρέχουν σε κάποιο δυτικοευρωπαϊκό, ασφαλές και αναπτυγμένο δίκτυο, αλλά σε ένα δίκτυο που πρέπει να περάσει μέσα από πολλές κατοικημένες περιοχές, όπου συνήθως δεν υπάρχουν οι υποδομές, για να προστατευθούν οι πολίτες. Δυστυχώς σε αρκετές περιπτώσεις το κακό δεν αργεί να έρθει. Όταν ένα τρένο πιάνει τα 160 χιλιόμετρα και ξαφνικά πρέπει να περάσει από παρακαμπτήριο ελαττώνοντας την ταχύτητά του στα 60 χιλιόμετρα, τότε πολλά μπορούν να συμβούν. Από το να μη μειωθεί όσο πρέπει η ταχύτητα μέχρι το να ξεχαστεί κάποιος και να μην κλειδώσει τα σωστά ψαλίδια.

Οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ το έχουν φωνάξει πολλές φορές στους ιθύνοντες: "Κύριοι, αν θέλετε ταχύτητα, πρέπει να ξαναδούμε το δίκτυο". Αυτή η σημαντική… λεπτομέρεια, δηλαδή από πού περνάει το δίκτυο, πού κάνει στάσεις και κυρίως από πότε χρονολογείται το δίκτυο, είναι η άκρη του νήματος, για να λυθεί το πρόβλημα. Διότι φαίνεται πως οι ανισόπεδες διαβάσεις μάλλον είναι άγνωστες λέξεις για αυτούς που σχεδιάζουν τα έργα για τον ΟΣΕ.

Κατά άλλα, ο ΟΣΕ, μετά και το δυστύχημα στο σταθμό των Αχαρνών στις 8 Μαρτίου, αποφάσισε να συγκροτήσει ανεξάρτητη επιτροπή από Έλληνες και ξένους εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα διερευνήσουν τις αιτίες των ατυχημάτων και θα προτείνουν πρόσθετα μέτρα για την ασφαλή κίνηση των αμαξοστοιχιών.