Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Σχόλιο

( το είπε ο γιούρι :: 7/3/2006 18:47:23) 

Το είπε ο Γιούρι

β. Εξισλαμισμός και νεομάρτυρες

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΛΑΧΟΣ

Οι Οθωμανοί, λόγω θρησκευτικού φανατισμού αλλά και για λόγους κυριαρχίας συχνά εξισλάμιζαν βίαια τους υπόδουλους.

Μετά την "αυτοκτονία" του Σαββάτου κόντρα στην Πάτρα, ο Ηρακλής είναι το πρώτο φαβορί για να ακολουθήσει τον Κολοσσό στην Α2.

Αλλά και κάποιοι χριστιανοί στις ορθόδοξες κοινότητες της Βαλκανικής και της Μικράς Ασίας άλλαζαν πίστη, προκειμένου να ανέλθουν κοινωνικά και οικονομικά.

Μόνο στη… γρήγορη διάλυση του Μακεδονικού μπορούν να ελπίζουν πλέον στην Αγίου Δημητρίου, όσο υποτιμητικό και αν είναι αυτό για μία ομάδα, που ανέδειξε την τελευταία τετραετία τους παίκτες που αποτελούν τον κορμό της πρωταθλήτριας Ευρώπης.

Άλλοι ασπάζονταν επιφανειακά το Ισλάμ, ενώ κρυφά συνέχιζαν την ορθόδοξη πίστη και ζωή ως κρυπτοχριστιανοί.

Ο Γιούρι Ζντοβτς είπε μία μεγάλη αλήθεια, λέγοντας, ότι ορισμένοι χαίρονται που ο Ηρακλής οδεύει προς την Α2.

Η θέση τους ήταν εξαιρετικά δύσκολη, γι' αυτό και η Εκκλησία τους αντιμετώπισε με κατανόηση.

Κάποιοι, ίσως να ενοχλήθηκαν με τα λεγόμενα του Σλοβένου, αλλά με τη στάση τους οι περισσότεροι δείχνουν ότι δεν τους καίγεται καρφί αν η ομάδα υποβιβαστεί.

Όταν όμως η κρυφή τους πίστη γινόταν φανερή, κατέληγαν στο μαρτύριο και στο θάνατο.

1. Οι "παραδοσιακοί" παράγοντές του, που διαφημίζονται στις πλάτες του Ηρακλή.

Έτσι εμφανίστηκαν οι νεομάρτυρες (μάρτυρες των νεότερων χρόνων), οι οποίοι προέρχονταν από τους κρυπτοχριστιανούς αλλά και από όσους άντρες και γυναίκες φανερά ομολογούσαν την πίστη τους.

Αυτοί που μπορούν με λίγα -σχετικά- χρήματα να δώσουν πολύτιμες ανάσες, αλλά δεν το κάνουν για διάφορους λόγους.

Η στάση τους απέναντι στο θάνατο θυμίζει τη στάση των πρώτων μαρτύρων και είχε μεγάλη απήχηση στη λαϊκή συνείδηση.

Και όχι μόνο δεν βοηθούν οικονομικά, αλλά έχουν ξεχάσει πότε ήταν η τελευταία φορά που εμφανίστηκαν στο Ιβανώφειο.

Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης συγκέντρωσε και διέσωσε τους βίους και το μαρτύριό τους στο βιβλίο του "Νέον Μαρτυρολόγιον" .

2. Οι σημερινοί διοικούντες, οι οποίοι σε μία εποχή που και ο τελευταίος άνθρωπος είναι χρήσιμος, διώχνουν ανθρώπους που προσφέρονται να βοηθήσουν αφιλοκερδώς (χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Κάντας), ενώ για να μη χαλάσουν τις προσωπικές τους σχέσεις, δεν πιέζουν τους (πολυδιαφημιζόμενους) χορηγούς να υλοποιήσουν τις συμφωνίες που έχουν υπογράψει με την ΚΑΕ.

Από τις τάξεις του κλήρου προέρχονται και πολλοί εθνομάρτυρες.

3. Η πλειοψηφία του κόσμου.

Ονομάζονται έτσι, εκτός από τους λαϊκούς αγωνιστές, και όσοι κληρικοί πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά από την επανάσταση του 1821, θυσίασαν τη ζωή τους για την πατρίδα, συμμετέχοντας σε πολεμικές συγκρούσεις (Αθανάσιος Διάκος, Παπαφλέσσας, Ησαΐας Σαλώνων κ.ά.).

Αν εξαιρεθούν οι 800-1.000 "πιστοί" που θα βρεθούν στο Ιβανώφειο ανεξαρτήτως ονόματος αντιπάλου και τρεις-τέσσερις συνδεσμίτες που προσπαθούν να σώσουν την ομάδα από την καταστροφή, οι υπόλοιποι σφυρίζουν αδιάφορα.

Η απόφασή τους να χρησιμοποιήσουν όπλα κατά συνανθρώπων τους ήταν εξαιρετικά δύσκολη, γιατί ως χριστιανοί και μάλιστα κληρικοί δεν επιτρεπόταν να διαπράξουν φόνο.

Είναι ντροπή σε μία χρονιά που ο Ηρακλής παίζει την ύπαρξή του, το Ιβανώφειο να έχει γεμίσει μόνο στο παιχνίδι με τον Άρη.

Η Εκκλησία αντιμετώπισε με συγκατάβαση και ανοχή την συμπεριφορά τους, γιατί διακινδύνευσαν να χάσουν την ψυχή τους προκειμένου να υπερασπιστούν τα ιερά και τα όσια του λαού τους και να υπηρετήσουν αξίες όπως η αυτοδιάθεση των λαών και ελευθερία.

Υ.Γ. Όσο δίκιο και αν έχουν οι παίκτες, το χάνουν όταν αποφασίζουν να απέχουν από προπονήσεις και αγώνες την επομένη της ήττας από την Πάτρα. Δίνουν το δικαίωμα στον καθένα να υποθέσει ότι προσπαθούν να μεταθέσουν τις ευθύνες που τους αναλογούν για μία ήττα που ίσως ισοδυναμεί με μία κατηγορία.