Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( χαρταετός με σεντόνι :: 3/3/2006 18:49:53) 

Η ρεβάνς της Μπαρτσελόνα με την Τσέλσι κυριαρχεί στη θεματολογία του "Champions NET" της Δευτέρας.

α. Η απομάκρυνση Ανατολικής και Δυτικής Εκκλησίας. Τα αίτια του Σχίσματος

Χαρταετός με σεντόνι

Τον 5ο και τον 6ο μ.Χ. αιώνα ο Πάπας αντιδρά έντονα στα ίσα "πρεσβεία τιμής", (ισοτιμία) των δύο Εκκλησιών (Ανατολικής και Δυτικής), που είχαν αναγνωριστεί από τις Β' και Δ' Οικουμενικές Συνόδους.

Εβδομάδα Τσάμπιονς λιγκ η ερχόμενη και η Καθαρή Δευτέρα εκτός από χαρταετό έχει και "Champions ΝΕΤ".

Στους αιώνες αυτούς η Ανατολική Εκκλησία αναπτυσσόταν και άκμαζε, ενώ η Δυτική παρακολουθούσε τις διαρκείς πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές που συντελούνταν στη Δυτική Ευρώπη και προσπαθούσε να διατηρήσει το κύρος και τη δύναμη που είχε τους πρώτους μετά Χριστόν αιώνες.

Στις 7 το απόγευμα ο Κώστας Βερνίκος θα μεταφέρει από τη Βαρκελόνη όλα τα τελευταία νέα της Μπαρτσελόνα και της Τσέλσι μία μέρα πριν από τη μεταξύ τους ρεβάνς στο Καμπ Νου. Στις αρχές του 9ου αι. οι Εκκλησίες Ανατολής και Δύσης βρίσκονται σε διένεξη με αφορμή τη χειροτονία του Φωτίου και την εκλογή του, σε ελάχιστο χρόνο, ως Πατριάρχη. Εξάλλου, η ατζέντα της εκπομπής περιλαμβάνει αφιέρωμα στον προπονητή των Άγγλων, Ζοσέ Μουρίνιο και τον σταρ των Καταλανών, Ροναλντίνιο, όπως και συνέντευξη του Αργεντινού επιθετικού της Τσέλσι, Ερνάν Κρέσπο. Η διαδικασία αυτή δεν προβλέπεται από τους κανόνες της Εκκλησίας και γι' αυτό το λόγο δε γίνεται αποδεκτή από τη Δυτική Εκκλησία. Επίσης, το "Champions NET" φιλοξενεί τον Πατρίκ Βιεϊρά με τον Γάλλο να μιλάει για την παρουσία του στη Γιουβέντους, τον Στίβεν Τζέραρντ, με τον αρχηγός της Λίβερπουλ να θυμάται τον περσινό τελικό του Τσάμπιονς λιγκ, αλλά και τον Γιόχαν Κρόιφ να μιλάει αποκλειστικά στην εκπομπή για τον τελικό του 1972 και το λεγόμενο "ολοκληρωτικό" ποδόσφαιρο που επέβαλλε ο Άγιαξ τη δεκαετία του ΄70. Το 879 αναγνωρίζεται τελικά ο Φώτιος ως νόμιμος Πατριάρχης και από τη Δυτική Εκκλησία, και η κρίση μεταξύ των Εκκλησιών εκτονώνεται. Στη σύγκρουση, όμως, είχαν αναδειχθεί δογματικές και εκκλησιαστικές διαφορές:

α. Στο "Σύμβολο της Πίστεως" η Δυτική Εκκλησία προσέθεσε τη λέξη filioque (Το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και εκ του Υιού). Όμως, αυτή η διπλή εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος και από τον Πατέρα και από τον Υιό καταλύει το δόγμα της Αγίας Τριάδας, γιατί κάθε πρόσωπό της είναι μοναδικό, ανεπανάληπτο και έχει τα δικά του αποκλειστικά χαρακτηριστικά (ο Πατέρας είναι αγέννητος-άναρχος, ο Υιός γεννάται από τον Πατέρα και το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα). Η ανάμειξη των αποκλειστικών αυτών ιδιοτήτων των προσώπων της Αγίας Τριάδας δημιουργεί σύγχυση και ακυρώνει την κοινωνία τους στη βάση της ισότητας και της διαφοράς. Με την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος και από τον Πατέρα και από τον Υιό δεν έχουμε μόνο διαρχία στην Αγία Τριάδα αλλά και μία σαφή υποτίμηση του Αγίου Πνεύματος.

Άγ. Μάρκος ο Ευγενικός Υπέρμαχος της Ορθοδοξίας στη Σύνοδο Φεράρας-Φλωρεντίας. Εικόνα του 18ου αι.

β. Η Δυτική Εκκλησία άρχισε να περιβάλλει το θεσμό του επισκόπου Ρώμης με εξουσία ασυνήθιστη για την υπόλοιπη Εκκλησία. Αναγνωρίζεται, δηλαδή, το ιδιαίτερο πρωτείο του Πάπα σε θέματα διοίκησης και πίστης στην Εκκλησία, ο οποίος έτσι τείνει να αντικαταστήσει το συνοδικό σύστημα της Εκκλησίας.

Αν και οι κύριες αιτίες του Σχίσματος ήταν δογματικές, η οριστική ρήξη μεταξύ των Εκκλησιών επήλθε εξαιτίας κρίσης στην Ιταλία, στα μέσα του 11ου μ.Χ. αι.

Οι κάτοικοι της νότιας Ιταλίας και της Σικελίας θαύμαζαν τις παραδόσεις και τη λαμπρότητα της Ανατολικής Εκκλησίας και Αυτοκρατορίας. Ο Πάπας Λέων Θ' (1049-1054) προσπάθησε να εισαγάγει τα λατινικά έθιμα στη λατρεία, στην εκκλησιαστική και στην κοινωνική ζωή των περιοχών αυτών. Ο Πατριάρχης Μιχαήλ Κηρουλάριος (1043-1069) αντέδρασε σθεναρά και έδωσε εντολή να κλείσουν όλα τα λατινικά μοναστήρια και ναοί στην Κωνσταντινούπολη. Η αφορμή για το Σχίσμα δόθηκε.