Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( ου γαρ έρχεται μόνο... :: 19/1/2006 17:41:22) 

Ου γαρ έρχεται μόνο… ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΑΤΖΟΥΡΑΚΗΣ

Παλαιά Διαθήκη - Η προϊστορία του Χριστιανισμού

Το νέο έτος δεν έφερε καλά μαντάτα στην πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρηματιών. Τα αποτελέσματα ερευνών του ICAP σχετικά με την ασυνέπεια και την πτώχευση των τελευταίων χρόνων δείχνουν μία αναμφίβολη χειροτέρευση της κατάστασης.

«Και στη ζωγραφική σκηνοθετείς»

Όλγα Γριζοπούλου

Την περίοδο 2004-2005 οι περιπτώσεις ασυνέπειας αλλά και πτώχευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων αυξήθηκαν.

«Η μανία της Δύσης να τα κάνει όλα ομοιόμορφα, να ισοπεδώσει κάθε διαφορετικό εθνικό χαρακτηριστικό, γέννησε το κίνημα κατά της παγκοσμιοποίησης», αλλά έκανε και τον ζωγράφο Κυριάκο Κατζουράκη να ασχοληθεί με το θέατρο, τη σκηνογραφία και τώρα με το σινεμά!

Πηγή Καζλάρη

Οι πρωταθλητές αποτυχίας σε αυτήν την πάλη επιβίωσης ήταν οι ατομικές επιχειρήσεις.

ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΓΙΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ Δυστυχώς οι ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες ήταν σε καλύτερη κατάσταση.

«Η μανία της Δύσης να ισοπεδώσει όλα τα διαφορετικά εθνικά χαρακτηριστικά των άλλων λαών οδηγεί τα πράγματα στα άκρα, καθώς αυτοί που δεν συμμορφώνονται βομβαρδίζονται, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εκατομμύρια μετανάστες στις ημέρες μας», λέει ο ζωγράφος Κυριάκος Κατζουράκης, που τώρα πέρασε και στην κινηματογραφική σκηνοθεσία με το ντοκιμαντέρ «Ο δρόμος προς τη Δύση»

Όλγα Γριζοπούλου Τα περισσότερα κρούσματα ασυνέπειας παρουσίασαν οι επιχειρήσεις "παιδικής" ηλικίας, μεταξύ 3 και 7 ετών.

Καλλιτέχνης του καιρού του - το αντίθετο του απομονωμένου δημιουργού στον γυάλινο… πύργο του - ο Κυριάκος Κατζουράκης τρέχει αγχωμένος «με τη διαδικασία του επείγοντος, για να μη με προλάβει ο πόλεμος», όπως εύστοχα τονίζει ο ίδιος!

Θεολόγος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης Στις δε πτωχεύσεις ήταν οι "ενήλικοι", για τους οποίους "χτύπησε το καμπανάκι."

Γιατί τρέχει;

Πηγή Καζλάρη

Βιβλιογραφία των οικογενειακών επιχειρήσεων (Ο.Ε.) προσφέρει πολλούς λόγους αποτυχίας.

«Η δική μου πνευματική πληρότητα εξαρτάται από την πληρότητα του διπλανού μου.

Θεολόγος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

Πρωτοπόροι ανάμεσα στις αιτίες αποτυχίας των Ο.Ε. είναι φυσικά η έλλειψη κεφαλαίων, που οδηγεί αρχικά στην αδυναμία ανταπόκρισης στις άμεσες απαιτήσεις και τελικά στην πτώχευση.

Και η ανησυχία του μυαλού μου με κάνει να δουλεύω ατέλειωτες ώρες, καθώς νιώθω τη θύελλα μιας καταστροφής να σκοτεινιάζει τον κόσμο», λέει με ζηλευτή ωριμότητα και βαθιά κριτική ματιά για τις γύρω μας αδικίες που βασανίζουν στις ημέρες μας τους λαούς.

ΚΡΙΤΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Αυτή η διαπίστωση είναι λογική, απλή, πρακτική και δυστυχώς λανθασμένη.

Αποτέλεσμα αυτής της αγωνίας του, «Ο δρόμος προς τη Δύση», ένα από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ που σκηνοθέτησε και προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού πριν από λίγες ημέρες στο 5ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης και κέρδισε το βραβείο FIPRESCI, της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών.

Μιλτιάδης Κωνσταντίνου Αυτή είναι η απάντηση που δίνει ο ιατροδικαστής, όταν αναγράφει στο πιστοποιητικό θανάτου "αιτία θανάτου μαζική καρδιακή προσβολή".

Και είναι αλήθεια πως μετά την «Αγέλαστο πέτρα» του Φίλιππου Κουτσάφτη, το ντοκιμαντέρ του Κυριάκου Κατζουράκη σού μεταδίδει συγκίνηση.

Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Οι στατιστικές που αναφέραμε παραπάνω είναι τα αποτελέσματα ερευνών των εγγράφων διακοπής της επιχείρησης.

Και σε βυθίζει στη σκοτεινή πλευρά της Αθήνας: των μεταναστών και των προβλημάτων τους.

Γεώργιος Τσακαλίδης Εκείνο που δεν μας λένε είναι τα αίτια που οδήγησαν την επιχείρηση στην αδυναμία ικανοποίησης των χρηματοοικονομικών υποχρεώσεών της.

Μια όψη της πόλης που όλο και πιο πολύ δεν θέλουμε να βλέπουμε, για να μη μας… ψυχοπλακώνει.

Σχολικός Σύμβουλος

Τα αίτια αποτυχίας που ανακοινώνονται είναι φυσικά αυτά που φαίνονται και που μπορούν να γίνουν αντιληπτά από τον καθένα μας.

Ένα φιλμ που συνδυάζει το φιξιόν με το ντοκιμαντέρ.

Παύλος Σαββίδης

Όταν ρωτήσουμε κάποιον "γιατί κόβεις αυτό το δέντρο;", θα μας απαντήσει "γιατί είναι ξηρό".

Με την Κάτια Γέρου, υποδειγματική ως Ρωσίδα εκπορνευόμενη στην Αθήνα που ψάχνει μια συμπατριώτισσά της.

Θεολόγος, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης

Δεν θα μας πει ότι το δέντρο ξεράθηκε, επειδή αυτός δεν το πότιζε και ατρόφησαν οι ρίζες ή επειδή το έριχνε πολύ νερό και σάπισαν οι ρίζες του.

Παράλληλα, ακούμε ιστορίες μεταναστών, βλέπουμε σκηνές από πολιτικά επίκαιρα ή τον Μπους να ετοιμάζει τις πολεμικές μηχανές του, ενώ έργα ζωγραφικής του Κατζουράκη «σχολιάζουν» το χάος και τη διάλυση του κόσμου.

ΕΞΩΦΥΛΛΟ-ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ Αυτές οι "έρευνες προς ανακάλυψη των ριζικών αιτιών" πρέπει να γίνουν από έναν τρίτο.

Πηγή έμπνευσης του φιλμ, το κείμενο της Μάρως Δούκα «Σας αρέσει ο Μπραμς;» που είχε ανεβάσει ο Κατζουράκης στο θεατρο.

Ζέφη Αλκαλάι Ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του δένδρου δεν θα μας πει εθελοντικά τις ριζικές αιτίες, γιατί έτσι θα ομολογήσει ότι δεν ήταν καλός μάνατζερ ή διαχειριστής της ζωής του δένδρου.

Τι σας έκανε να στραφείτε στο σινεμά και στη σκηνοθεσία;

Σκιτσογράφος-Εικονογράφος

Έτσι και με τις επιχειρήσεις.

«Η ζωγραφική είναι μια μορφή σκηνοθεσίας.

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Αδυνατεί να είναι συνεπής ο επιχειρηματίας, είτε επειδή δεν έκανε κάτι που θα έπρεπε να γίνει είτε επειδή έκανε κάτι υπερβολικά, που δεν θα έπρεπε να κάνει.

Κι αυτό, όχι με την έννοια του εικαστικού σινεμά, αλλά με το νόημα του μοντάζ ως παράθεση-παράσταση επιλεγμένων εικόνων.

Δήμητρα Μήττα Μία εκδοχή είναι ότι δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του ο επιχειρηματίας, επειδή δεν επένδυε αρκετά κεφάλαια, για να δημιουργήσει τις ταμειακές ροές από τις πωλήσεις του, που θα τον επέτρεπαν να είναι ταμειακά συνεπής.

Σε όλη την κλασική ζωγραφική υπάρχει σκηνοθεσία, στη "Σταύρωση του Ματθαίου" του Καραβάτζιο, στη "Νυχτερινή περίπολο" του Ρέμπραντ και σε τόσα άλλα έργα.

Φιλόλογος Το άλλο σενάριο μπορεί να είναι ότι ξόδευε πολλά από τα μετρητά που προέρχονταν από τις πωλήσεις για πράγματα τα οποία δεν δημιουργούσαν επιπρόσθετες πωλήσεις.

Με εμπνέει η σύνθεση μέσα από τη σκηνοθετική "αφαίρεση" εικόνων».

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ

Ανεξάρτητα από το ποιο σενάριο "παίζεται" το αποτέλεσμα είναι το ίδιο:

Η ευαισθησία του γύρω από την πορνεία και την εκμετάλλευση στις μετανάστριες που ζουν στην Αθήνα, στάθηκε αφορμή για τον Κυριάκο Κατζουράκη να ολοκληρώσει το ντοκιμαντέρ «Ο δρόμος προς τη Δύση».

Σταύρος Γιαγκάζογλου

Το δένδρο, δηλαδή οι ταμειακές εισροές ή οι ρίζες, σταματούν και το δένδρο ή η επιχείρηση ξεδένεται.

Ο ίδιος, πάντως, ξεκαθαρίζει:

Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Φυσικά η ίδια λογική πρέπει να εκταθεί, για να καλύψει την αναζήτηση των ριζικών αιτιών που δημιούργησαν τις θανατηφόρες αιτίες.

«Δεν με ενδιέφερε να κάνω μια εικαστική ταινία.

Γεώργιος Ν. Στάθης Γιατί δεν επένδυε για παράδειγμα ο επιχειρηματίας αρκετά κεφάλαια που θα δημιουργούσαν τις απαραίτητες ταμειακές ροές;

Σέβομαι την κινηματογραφική γλώσσα και δεν ήθελα ένα υποκατάστατο της ζωγραφικής μέσα από το σινεμά.

Μόνιμος Πάρεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Μία πιθανή απάντηση είναι γιατί "δεν μ' άφηνε ο πατέρας, λέει ο γιος ή η κόρη".

Τα πάντα διαλύονται γύρω μας και με τον επερχόμενο πόλεμο στο Ιράκ θα προστεθούν και άλλα εκατομμύρια μεταναστών.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΥΠΟΕΡΓΟΥ

Ο δε πατέρας δικαιολογεί τη θέση του λέγοντας "…γιατί δεν μ' άφηνε ο παππούς…".

Δεν υπάρχει μετανάστης που να μην προέρχεται από πόλεμο ή καταστροφή.

Γεώργιος Ν. Στάθης

Το αποτέλεσμα "Μπλόκαραν τη μεταφορά της 'Χωναίος'", γράφει ο ημερήσιος Τύπος.

Όλοι τρέχουν να σωθούν από τις βόμβες που τους κυνηγούν και τους ξεριζώνουν από τα σπίτια τους».

Μόνιμος Πάρεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Μαύρο, το χρώμα των μεταναστών

ΠΡΟΕΚΤΥΠΩΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

«Μεγάλες, μαύρες κηλίδες, σαν σκιές που ζωντάνεψαν και τρέχουν ανάμεσά μας είναι το χρώμα που αποπνέει ο κόσμος των μεταναστών» για τον Κυριάκο Κατζουράκη.

«ΕΛΛΗΝΙΚΑ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ-MULTIMEDIA Α.Ε.»

Γι' αυτό και μεγάλα έργα του - 3 και 4 μέτρων - «γίνονται ζωντανοί πίνακες που προβάλλονται στην οθόνη και εκφράζουν τα συναισθήματά τους».

Γ΄ Κ.Π.Σ./ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ/Ενέργεια 2.2.1/Κατηγορία Πράξεων 2.2.1.α: «Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και συγγραφή νέων εκπαιδευτικών πακέτων»

Και «Ο δρόμος προς τη Δύση» είναι ο δρόμος προς τη Γη της Επαγγελίας ή ο δρόμος προς την απώλεια;

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

«Είχα στείλει ένα γράμμα στον Πέτερ Χάντκε για τη δράση του υπέρ των κατατρεγμένων και μου απάντησε:

Μιχάλης Αγ. Παπαδόπουλος

"Δεν πιστεύω ότι υπάρχει μέλλον στη Δύση.

Ομότιμος Καθηγητής του Α.Π.Θ.

Ελπίζω να συναντηθούν τα βήματά μας στον δρόμο προς την Ανατολή".

Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Παρ' όλα αυτά, τη μάχη σου για την αίσθηση του δικαίου θα την δώσεις στη Δύση, εδώ που ανήκεις.

Πράξη με τίτλο: «Συγγραφή νέων βιβλίων και παραγωγή υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού με βάση το ΔΕΠΠΣ και τα ΑΠΣ για το Γυμνάσιο»

Πρέπει να πάψει η Δύση να προσπαθεί να ενσωματώσει όλο τον κόσμο στη δική της λογική και στον βαθμό που οι άλλοι αντιδρούν, να τους βομβαρδίζει»!

Επιστημονικός Υπεύθυνος Έργου

INFO

Αντώνιος Σ. Μπομπέτσης

Έργα των τελευταίων ετών του Κυριάκου Κατζουράκη, με θέμα τους μετανάστες, παρουσιάζονται στην γκαλερί «Χριστίνα Λέντζου» (Ελαιών 15, Νέα Κηφισιά, τηλ. 210-8072.608), έως 30 Μαρτίου.

Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναπληρωτές Επιστημονικοί Υπεύθυνοι Έργου Γεώργιος Κ. Παληός Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Ιγνάτιος Ε. Χατζηευστρατίου Μόνιμος Πάρεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Έργο συγχρηματοδοτούμενο 75% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και 25% από εθνικούς πόρους

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΘΗΝΑ

Περιεχόμενα

Πρόλογος ……………………………………………………………………………….

Εισαγωγή Κρατώντας στα χέρια μας το πρώτο τμήμα της Αγίας Γραφής, την Παλαιά Διαθήκη 1. Γιατί μελετούμε την Αγία Γραφή; ……………………………………………………….. 2. Η Παλαιά Διαθήκη: μια ολόκληρη βιβλιοθήκη! ……………………………………………… 3. Οι συγγραφείς της Παλαιάς Διαθήκης: άνθρωποι εμπνευσμένοι από το Θεό ………………………. 4. Ο κόσμος της Παλαιάς Διαθήκης …………………………………………………………. Χάρτης της εποχής των Πατριαρχών ………………………………………………………….

Κεφάλαιο Α΄ Η εποχή των Πατριαρχών. Από τον πολυθεϊσμό στην πίστη στον ένα Θεό Χάρτης και χρονολογικό πλαίσιο του Α΄ κεφαλαίου …………………………………………… Οι βιβλικές διηγήσεις για τους Πατριάρχες ………………………………………………… 5. Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλήση, το μεγάλο «ναι» …………………………………… 6. Οι ιστορίες του Ισαάκ και του Ιακώβ: σε κάθε γενιά η Διαθήκη ανανεώνεται ………………….. 7. Η ιστορία του Ιωσήφ: «Εσείς σκεφτήκατε να μου κάνετε κακό, ο Θεός όμως το μετέτρεψε σε καλό» … Χάρτης της Παλαιστίνης …………………………………………………………………. Ξανακοιτώντας τα μαθήματα του Α΄ κεφαλαίου ………………………………………………..

Κεφάλαιο Β΄ Η Έξοδος. Ο Θεός ελευθερώνει το λαό και τον καθοδηγεί Χάρτης και χρονολογικό πλαίσιο του Β΄ κεφαλαίου …………………………………………… Οι βιβλικές διηγήσεις για την Έξοδο ……………………………………………………… 8. Ο λαός ζει σκλαβωμένος στην Αίγυπτο. Ο Θεός αποκαλύπτεται στο Μωυσή ……………………. 9. Οι Ισραηλίτες ελευθερώνονται: η Έξοδος ………………………………………………… 10. Ο λαός της Διαθήκης γεννιέται, καθώς πορεύεται στην έρημο ………………………………. 11. Η είσοδος στη Γη της Επαγγελίας: η υπόσχεση του Θεού εκπληρώνεται ……………………….. Ξανακοιτώντας τα μαθήματα του Β΄ κεφαλαίου ………………………………………………..

Κεφάλαιο Γ΄ Ο λαός οργανώνεται έχοντας ως κέντρο της ζωής του το Θεό Χάρτης και χρονολογικό πλαίσιο του Γ΄ κεφαλαίου …………………………………………… Οι βιβλικές διηγήσεις για τους Κριτές και τους βασιλείς ……………………………………. 12. Αγώνες για εγκατάσταση στη Γη της Επαγγελίας: η σχέση με το Θεό δοκιμάζεται ………………. 13. Η ζωή οργανώνεται με βάση το Νόμο του Μωυσή …………………………………………… 14. Δαβίδ, ο δοξασμένος βασιλιάς του Ισραήλ ………………………………………………. 15. Οι Ψαλμοί, ποιήματα και τραγούδια για το Θεό ………………………………………….. 16. Σολομών, ο σοφός βασιλιάς του Ισραήλ …………………………………………………. Ξανακοιτώντας τα μαθήματα του Γ΄ κεφαλαίου ………………………………………………..

Κεφάλαιο Δ΄ Ο λαός σε κρίση. Η φωνή των Προφητών ως κραυγή αφύπνισης Χάρτης και χρονολογικό πλαίσιο του Δ΄ κεφαλαίου …………………………………………… Τα χρόνια από τη διάσπαση του ενιαίου βασιλείου έως τη Βαβυλώνια Αιχμαλωσία ………………….. 17. Η εποχή της κρίσης …………………………………………………………………. Τα βασίλεια του Ισραήλ και του Ιούδα (πίνακας βασιλέων και προφητών) ………………………… 18. Οι Προφήτες: το στόμα του Θεού ………………………………………………………. 19. Ο προφήτης Ωσηέ: η φωνή της αγάπης …………………………………………………… 20. Ο προφήτης Μιχαίας: το όραμα της παγκόσμιας ειρήνης ……………………………………. 21. Ησαΐας: ο προφήτης του Εμμανουήλ …………………………………………………….. 22. Βαβυλώνια Αιχμαλωσία: ο λαός στην εξορία ……………………………………………… Ξανακοιτώντας τα μαθήματα του Δ΄ κεφαλαίου ………………………………………………..

Κεφάλαιο Ε΄ Η ζωή μετά την επιστροφή από τη Βαβυλώνια Αιχμαλωσία έως τις παραμονές του ερχομού του Μεσσία Χρονολογικό πλαίσιο του Ε΄ κεφαλαίου …………………………………………………….. Τα χρόνια από την επιστροφή έως την κατάκτηση της Παλαιστίνης από τους Ρωμαίους ………………. 23. Επιστροφή από την αιχμαλωσία: η ιουδαϊκή κοινότητα ανασυγκροτείται ………………………. 24. Ο Νόμος στο κέντρο της ζωής των Ιουδαίων ……………………………………………… Οι διηγήσεις της Παλαιάς Διαθήκης για τη δημιουργία του κόσμου ……………………………… 25. «Καί είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου ………………………………….. 26. «Ποιήσωμεν άνθρωπον κατ' εικόνα ημετέραν και καθ' ομοίωσιν»: η δημιουργία του ανθρώπου …….. 27. «Αδάμ πού εί;» Ο άνθρωπος απομακρύνεται από το Θεό …………………………………….. 28. Ο δημιουργός Θεός φροντίζει για τους ανθρώπους όλου του κόσμου ………………………….. 29. Ο Ιουδαϊσμός συναντάται με τον Ελληνισμό ……………………………………………… 30. Περιμένοντας το Μεσσία: το «πλήρωμα του χρόνου» ……………………………………….. Ξανακοιτώντας τα μαθήματα του Ε΄ κεφαλαίου ……………………………………………….. Ξανακοιτώντας όσα δουλέψαμε τη φετινή χρονιά ………………………………………………

Επίλογος ………………………………………………………………………………

Λεξιλόγιο ……………………………………………………………………………..