"Institute of Educational Policy" Books

Search

Go
Show

2.2 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

Στατιστικοί Πίνακες

Μετά τη συλλογή των στατιστικών δεδομένων είναι αναγκαία η κατασκευή συνοπτικών πινάκων ή γραφικών παραστάσεων, ώστε να είναι εύκολη η κατανόησή τους και η εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων. Η παρουσίαση των στατιστικών δεδομένων σε πίνακες γίνεται με την κατάλληλη τοποθέτηση των πληροφοριών σε γραμμές και στήλες, με τρόπο που να διευκολύνεται η σύγκριση των στοιχείων και η καλύτερη ενημέρωση του αναγνώστη σχετικά με τη δομή του πληθυσμού που ερευνάμε. Οι πίνακες διακρίνονται στους: α) γενικούς πίνακες, οι οποίοι περιέχουν όλες τις πληροφορίες που προκύπτουν από μία στατιστική έρευνα (συνήθως με αρκετά λεπτομερειακά στοιχεία) και αποτελούν πηγές στατιστικών πληροφοριών στη διάθεση των επιστημόνων-ερευνητών για παραπέρα ανάλυση και εξαγωγή συμπερασμάτων, β) ειδικούς πίνακες, οι οποίοι είναι συνοπτικοί και σαφείς. Τα στοιχεία τους συνήθως έχουν ληφθεί από τους γενικούς πίνακες. Κάθε πίνακας που έχει κατασκευαστεί σωστά πρέπει να περιέχει: α) τον τίτλο, που γράφεται στο επάνω μέρος του πίνακα και δηλώνει με σαφήνεια και συνοπτικά το περιεχόμενο του πίνακα, β) τις επικεφαλίδες των γραμμών και στηλών, που δείχνουν συνοπτικά τη φύση και τις μονάδες μέτρησης των δεδομένων, γ) το κύριο σώμα (κορμό), που περιέχει διαχωρισμένα μέσα στις γραμμές και στις στήλες τα στατιστικά δεδομένα, δ) την πηγή, που γράφεται στο κάτω μέρος του πίνακα και δείχνει την προέλευση των στατιστικών στοιχείων, έτσι ώστε ο αναγνώστης να ανατρέχει σ’ αυτήν, όταν επιθυμεί, για επαλήθευση στοιχείων ή για λήψη περισσότερων πληροφοριών. Παρακάτω δίνονται μερικοί στατιστικοί πίνακες, που διευκρινίζουν την εφαρμογή των προηγούμενων εννοιών.

Πίνακας 1

Πληθυσμός της Ελλάδος (σε εκατομμύρια) κατά μεγάλες ομάδες ηλικιών

|Ηλικία |Απογραφή |Απογραφή |Απογραφή |Εκτίμηση |Εκτίμηση | | | | | | | | |(σε |1971 |1981 |1991 |1993 |1994 | |έτη) | | | | | | |0-14 |2,22 |2,31 |1,97 |1,85 |1,81 | |15-64 |5,58 |6,19 |6,88 |6,99 |7,04 | |(65 |0,96 |1,24 |1,40 |1,54 |1,58 |

Πηγή: ΕΣΥΕ, 1996

Πίνακας 2

Επιφάνεια και πληθυσμός των κατοικημένων νησιών της Ελλάδας με πληθυσμό, κατά την απογραφή του 1991, άνω των 10.000 κατοίκων.

|Κατοικημένες |Επιφάνεια |Πληθυσμός κατά τις | | | |απογραφές | |νήσοι |σε τ.χμ. |1971 |1981 |1991 | |Κρήτη |8.261,183 |456.471 |502.082|539.938| |Εύβοια |3.661,637 |162.986 | | | |Λέσβος |1.635,998 |97.008 |185.626|205.502| |Ρόδος |1.401,459 |66.606 | | | |Χίος |842,796 |52.487 |88.601 |87.151 | |Κεφαλληνία|734,014 |31.787 |87.831 |98.181 | | |585,312 |89.578 |48.700 |51.060 | |Κέρκυρα |477,942 |32.664 |27.649 |29.392 | |Σάμος |476,288 |17.367 |96.533 |104.781| |Λήμνος |406,612 |30.180 |31.629 | | |Ζάκυνθος |389,434 |14.201 |15.721 |33.032 | |Νάξος |383,672 |13.316 |30.011 |17.645 | |Θάσος |301,106 |22.917 |14.037 |32.556 | |Λευκάδα |287,611 |16.650 |13.111 |14.838 | |Κως |110,581 |13.097 |19.947 |13.527 | |Κάλυμνος |91,503 |23.065 |20.350 |19.350 | |Σαλαμίνα |84,069 |18.642 |14.295 |26.379 | |Σύρος |77,014 |9.553 |28.574 |15.706 | |Αίγινα | | |19.668 |34.272 | | | | |11.127 |19.870 | | | | | |11.639 |

Πηγή: ΕΣΥΕ, Απογραφή 1991

Πίνακας 3

Εργατικά ατυχήματα κατά ομάδες ηλικιών

Έτη 1990-94

|Ηλικία | | | | | | | |1990 |1991 |1992 |1993 |1994 | |Κάτω των |18 |9 |10 |16 |5 | |15 |731 |564 |437 |735 |442 | |15-19 |3323 |2785 |2755 |2981 |2696 | |20-24 |4277 |3921 |4246 |3881 |3717 | |25-29 |3952 |3700 |3388 |3348 |3282 | |30-34 |3589 |3146 |3233 |3230 |3000 | |35-39 |3237 |2803 |2911 |2880 |2903 | |40-44 |2839 |2593 |2784 |2608 |2403 | |45-49 |2727 |2564 |2286 |2095 |1877 | |50-54 |2304 |2230 |2185 |1699 |1664 | |55-59 |728 |720 |688 |420 |523 | |60-64 |121 |150 |140 |66 |96 | |65-69 | | | | | | |Σύνολο |27846|25185|25063|23959|22608|

Πηγή: ΙΚΑ, Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας

Πίνακας 4

Χαρακτηριστικά 40 μαθητών Γ΄ τάξης ενός Λυκείου.

| | | | |Βαθμός | | |Ύψος |Ύψος | |α. |Φύλο |Ασχολία *|Αριθμός |μαθηματικών Β΄ |Ύψος |Βάρος |Πατέρα |μητέρας| |α. | | |Αδελφών||(cm)||| | | | | | |λυκείου | |(Kg|(cm)|(cm) | | | | | | | |) | | | |1 |K |4 |1 |15 |170 |60 |172 |168 | |2 |A |1 |0 |17 |180 |68 |185 |165 | |3 |K |4 |2 |12 |178 |62 |181 |160 | |4 |K |5 |1 |18 |165 |47 |180 |162 | |5 |K |5 |0 |15 |170 |54 |180 |168 | |6 |K |4 |3 |16 |168 |56 |185 |168 | |7 |K |4 |2 |15 |175 |58 |193 |162 | |8 |A |4 |1 |15 |175 |72 |174 |174 | |9 |A |2 |3 |13 |173 |67 |182 |160 | |10|K |3 |1 |15 |162 |50 |176 |170 | |11|K |4 |1 |16 |160 |51 |176 |164 | |12|A |2 |1 |11 |170 |58 |182 |165 | |13|K |7 |3 |20 |167 |50 |174 |170 | |14|A |1 |1 |18 |177 |81 |177 |169 | |15|A |1 |0 |17 |180 |70 |170 |165 | |16|K |2 |2 |19 |170 |63 |165 |174 | |17|A |2 |0 |14 |182 |71 |176 |173 | |18|A |7 |2 |17 |178 |73 |182 |170 | |19|K |4 |1 |14 |165 |58 |180 |161 | |20|A |5 |1 |16 |178 |74 |173 |168 | |21|K |5 |1 |12 |156 |44 |170 |158 | |22|K |5 |1 |13 |175 |53 |170 |165 | |23|A |5 |2 |18 |172 |60 |178 |165 | |24|K |6 |1 |16 |173 |64 |182 |162 | |25|K |6 |2 |14 |167 |57 |172 |157 | |26|A |5 |0 |14 |187 |85 |185 |170 | |27|K |6 |1 |17 |170 |62 |180 |165 | |28|A |3 |1 |12 |180 |80 |180 |167 | |29|A |3 |0 |15 |178 |73 |173 |170 | |30|A |2 |1 |10 |191 |86 |180 |170 | |31|A |2 |0 |16 |176 |65 |180 |172 | |32|K |4 |1 |12 |169 |57 |170 |167 | |33|K |4 |2 |14 |167 |61 |179 |158 | |34|K |4 |1 |19 |166 |62 |178 |165 | |35|A |3 |1 |19 |179 |76 |178 |160 | |36|A |3 |1 |16 |178 |68 |180 |160 | |37|A |5 |1 |19 |180 |85 |170 |163 | |38|K |5 |1 |19 |164 |64 |184 |170 | |39|K |3 |0 |15 |170 |63 |165 |167 | |40|K |4 |1 |15 |173 |63 |186 |162 |

1: Υπολογιστές, 2: Αθλητισμός, 3: Διασκέδαση - Ντίσκο, 4: Μουσική, 5: Τηλεόραση -Κινηματογράφος, 6: Διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων, 7: Άλλο

Πηγή: Δειγματοληπτική έρευνα μεταξύ μαθητών 1ου Λυκείου Αμαρουσίου (Σεπτ. '98).