Υψηλή αντίθεση

Μελέτες και μεθοδολογικό πλαίσιο: Αυτισμός- Συνεκτικό πλαίσιο

Περίληψη
Η παρούσα μελέτη αποτελεί μέρος της Πράξης «Πιστοποίηση Ελληνομάθειας: Υποστήριξη και ποιοτική ανάδειξη της διδασκαλίας/εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας σε άτομα με αναπηρίες» που υλοποιεί το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας με ομάδα στόχο, μεταξύ άλλων, τα άτομα με αναπηρία της ακοής. Η παρούσα έρευνα ασχολείται με τη διδασκαλία ξένης γλώσσας και συγκεκριμένα της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας σε ειδική κατηγορία ατόμων που έχουν το σύνδρομο του Αυτισμού. Η εκμάθηση της ελληνικής ως ξένης γλώσσας καθίσταται αναγκαία λόγω του ότι ζούμε σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία και η γλώσσα ως μέσο διευκολύνει την επικοινωνία με άλλους ανθρώπους οι οποίοι διέπονται από τη δική τους κουλτούρα και τον πολιτισμό. Ο Αυτισμός ανήκει στην κατηγορία των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών οι οποίες αφορούν διαταραχές σχετικές με την γλώσσα, την επικοινωνία, τις κοινωνικές σχέσεις και εμποδίζουν την ανάπτυξη του ατόμου. Αφού παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά των ατόμων με Αυτισμό και θεραπευτικές προσεγγίσεις, επιχειρείται μια προσέγγιση της διδασκαλίας ξένης γλώσσας και της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης, καθώς και μέθοδοι αποτελεσματικής διδασκαλίας, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν στην καθημερινότητά τους.
comments powered by Disqus