Υψηλή αντίθεση

Μελέτες και μεθοδολογικό πλαίσιο: Εκμάθηση Γ2

Ορισμός ειδικών μαθησιακών δυσκολιών

Ο όρος «Μαθησιακές Δυσκολίες» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1962 από τον Kirk. Έκτοτε, έχουν γίνει πολλές απόπειρες διαμόρφωσης ενός κοινού ορισμού. Ένας από τους τελευταίους ευρέως αποδεκτούς ορισμούς αναφέρει ότι με τον γενικό όρο «Μαθησιακές Δυσκολίες» εννοούμε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών, οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικών ικανοτήτων. Είναι πολύ σημαντικό να διευκρινιστεί ότι οι Μαθησιακές Δυσκολίες που μας αφορούν αποτελούν ενδογενείς και αναπτυξιακές διαταραχές με νευροβιολογική βάση. Δεν είναι επίκτητες, αποτέλεσμα, δηλαδή, εξωτερικών παραγόντων.

Συνημμένα

Για τον/την συγγραφέα

Κατερίνα Όλκα

Αποφοίτησε από το τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και απέκτησε το Μεταπτυχιακό της Τίτλο από το Πανεπιστήμιο της Τουλούζης Paul Sabatier, όπου ειδικεύθηκε στη Νευροψυχολογία και τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Εκπαιδεύτηκε στην Αποκατάσταση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολίων από την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου και στη Συστημική-Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική από το Συστημικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης.

Είναι επιστημονική συνεργάτιδα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, όπου και ασχολείται με τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας σε άτομα με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Αυτισμό. Εργάζεται ως Ψυχολόγος – Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια ιδιωτικά με περιεχόμενο τη Διάγνωση και Αποκατάσταση ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, όπως οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και ο Αυτισμός καθώς και την Ατομική και Ομαδική Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία παιδιών, ενηλίκων, ομάδων, οικογένειας.

Έχει εργαστεί ως Ψυχολόγος στην εκπαίδευση σε Ειδικό Σχολείο, σε Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, στις Σχολές Γονέων και ως εκπαιδεύτρια σε Κολλέγιο καθώς και στον τομέα της υγείας σε Κέντρο Ψυχικής Υγείας. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε σεμινάρια, συνέδρια – ημερίδες και ομιλίες. Είναι χρόνια συνεργάτιδα και ενεργό μέλος του Συλλόγου Γονέων παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες Θεσσαλονίκης και Βορείου Ελλάδος και της Συστημικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος.

comments powered by Disqus