Ο Yeats είναι ένας ποιητής που μιλάει για πολύ ιδιωτικά συναισθήματα με έναν πολύ δημόσιο τρόπο· η ρητορική γίνεται η ουσία της ποίησής του. Είναι ένας άντρας που μιλάει πάντοτε για τον εαυτό του, αλλά περισσότερο προς ένα κοινό παρά σε κάποιον στενό φίλο, και υπάρχει πάντοτε η απόσταση που διαχωρίζει τα καθίσματα από τη σκηνή. Το ποίημα «Ανάμεσα στα παιδιά του σχολείου» το επιδεικνύει αυτό θαυμάσια· όλα τα στοιχεία της ποίησης του Yeats εκφράζονται εδώ με μια πληρότητα και καθαρότητα που δεν επιτυγχάνει αλλού. […] Μετά την αναφορά στο κορμί της Λήδας υπάρχουν ίσως λανθάνοντες μόνο υπαινιγμοί ομορφιάς, μυστηρίου και πάθους, για να ξεκινήσει η μορφή που παίρνει το ποίημα των ερωτημάτων και της αναζήτησης. Όπως και τόσα άλλα ποιήματα, το «Ανάμεσα στα παιδιά του σχολείου» αποτελεί την εξερεύνηση της εμπειρίας παρά μια δήλωση πάνω σε αυτή. […] Υπάρχει μια έντονη έκφραση ρομαντικής έντασης, παθιασμένης νεότητας και υψηλών, θεαματικών αισθημάτων· αυτό που δημιουργείται είναι η αντίθεση μεταξύ της ευγενούς απόστασης των πρώτων στροφών με την αναγεννηθείσα συναισθηματική αναταραχή. […] Η πέμπτη στροφή θέτει το κεντρικό ερώτημα του ποιήματος: αξίζουν τον κόπο αυτά που περνά και υπομένει ο άνθρωπος, αν δει κανείς τα αποτελέσματα που φέρνει ο χρόνος; […] Ο Yeats μάς στρέφει προς την κατεύθυνση διάφορων φιλοσοφικών εξηγήσεων σχετικά με τη φύση του κόσμου και τη θέση του ανθρώπου μέσα σε αυτόν.
(Hanson 1973)
«Ανάμεσα στα παιδιά του σχολείου»
Στοιχεία Έκδοσης:
- Backès, Jean-Louis. 1993. Ο μύθος της Ελένης. Μετ. Μαίρη Γιόση. Αθήνα: Μέγαρο Μουσικής. Τίτλος πρωτοτύπου: Le mythe d’Hélène (Adosa, 1984).
Βιβλιογραφία-Δικτυογραφία:
- Hanson, Chris. 1973) "Yeats: 'Among School Children'". Critical Survey Vol. 6, No. 1/2. 90-94.
ΨΗΦΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, Νόστος. Ο Αρχαιοελληνικός Μύθος στην Παγκόσμια Λογοτεχνία



