Το ποίημα ανήκει στη συλλογή Άσματα, στην οποία γίνεται συνειδητή προσπάθεια ανασύνδεσης με μυθικά συμφραζόμενα της Οδύσσειας (Σαββίδης, 1981: 45-46). Στη συλλογή αυτή διακρίνουμε την τάση του ποιητή να δώσει στερεότερο σχήμα στη ρευστή υπερρρεαλιστική του γραφή και να συνδέσει εικόνες με τρόπο που θυμίζει κινηματογραφικό μοντάζ. Ο τίτλος παραπέμπει στο γεγονός ότι τα ποιήματα είναι γραμμένα με τρόπο που θυμίζει μουσική σύνθεση, καθώς τα κύρια θεματικά τους στοιχεία μοιάζουν με μουσικά θέματα που αναπτύσσονται, επαναλαμβάνονται ή αντιπαραβάλλονται. Σε αυτά τα ποιήματα βρίσκουμε την παραδοχή πως η ερωτική επιτυχία είναι απραγματοποίητη, πως οτιδήποτε σε αυτόν τον κόσμο είναι μάταιο και πως από τον Έρωτα γεννιούνται η σιωπή, η μοναξιά και η λήθη (Φράιερ, 1978: 20).
«Άσμα V»
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ, 20ός αι. / 1953
Στοιχεία Έκδοσης:
- Σινόπουλος, Τάκης. 1953. Άσματα I-XI. Αθήνα: Ιδιωτική έκδοση. Και στον συγκεντρωτικό τόμο: Τάκης Σινόπουλος. 1976. Συλλογή I, 1951-1964. Αθήνα: Ερμής.
Βιβλιογραφία-Δικτυογραφία:
- ΨΗΦΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΑΝΕΜΟΣΚΑΛΑ, Τάκης Σινόπουλος.
- Σαββίδης, Γ. Π. 1981. Οι μεταμορφώσεις του Ελπήνορα. Αθήνα: Ερμής.
- Φράιερ, Κίμων. 1978. Τοπίο θανάτου: Εισαγωγή στην ποίηση του Τάκη Σινόπουλου . Μετάφραση: Ν. Βαγενάς & Θ. Στραβέλης. Αθήνα: Κέδρος.
ΨΗΦΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, Νόστος. Ο Αρχαιοελληνικός Μύθος στην Παγκόσμια Λογοτεχνία



