Γραφικό

Πυξίς

Ψηφιακή Αρχαιοθήκη

Επιμ. Τριανταφυλλιά Γιάννου

«Ο νέος Ορφέας»

Το ποιητικό «εγώ» προσπαθεί αρχικά να εξηγήσει στον Ορφέα τον σύγχρονο κόσμο της μεγαλούπολης. Έπειτα, προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο στην ύπαρξη του Ορφέα «Κύριε, μείνε ακίνητος… ω σύγχρονέ μου, αξιότιμε κύριε! Ο Ορφέας ήρθε σε σένα… είναι καινούργιος ποιητής». Σύντομα, όμως, ο Ορφέας γίνεται άλλος ένας τραγουδιστής σύγχρονων επιτυχιών, μια ορφική κρίση που είναι το αποτέλεσμα της σύγχρονης βιομηχανίας διασκέδασης.
(Stocker 2002:153)

Στοιχεία Έκδοσης:

  • Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. 1998. Ορφέας και Ευρυδίκη στην ποίηση του εικοστού αιώνα. Επιλογή κειμένων Ελένη Βαροπούλου. Αθήνα: Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Βιβλιογραφία-Δικτυογραφία:

  • Stocker, Peter. 2002. "Orpheus-Krisen. Zum Verhältnis von poetologischer Grenzsituation und Orpheus-Bild in der Literatur der Moderne." In: Grenzsituationen, Bedeutung und Gestaltung in der neueren Literatur. Hrsg. Dorothea Lauterbach, Uwe Spörl, Uli Wunderlich. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht. 151-164.