2. ΒΑΣΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ, Chafe W. L. 1982. Integration and Involvement in Speaking, Writing, and Oral Literature. Στο Spoken and Written Language: Exploring Orality and Literacy, επιμ. D. Tannen, σελ. 44-5. Norwood NJ: Ablex.

-----------------------------

[…] η τυπική γραπτή γλώσσα διαφέρει από την άτυπη προφορική γλώσσα, επειδή εμφανίζει μεγαλύτερο ποσοστό ονοματοποιήσεων, γενικής υποκειμενικής και αντικειμενικής, μετοχών, προσδιοριστικών επιθέτων, συνδεδεμένων φράσεων, συμπαρατιθέμενων φράσεων, ακολουθιών από προθετικές φράσεις, προτάσεων-συμπληρωμάτων και αναφορικών προτάσεων. Όλες αυτές είναι τεχνικές που επιτρέπουν την ενσωμάτωση περισσότερου πληροφοριακού υλικού σε μονάδες νοήματος. …μια τέτοια ενσωμάτωση διευκολύνεται από τη μεγαλύτερη ποσότητα διαθέσιμου χρόνου στο γράψιμο, …οι ομιλητές είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν τις τεχνικές αυτές εξαιτίας του γρηγορότερου βηματισμού της προφορικής γλώσσας […].

Μετάφραση Π. Πολίτης