Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

13.2 Θέματα Πληροφορικής στο σύγχρονο κόσμο

13.2.1 Ηλεκτρονικό εμπόριο

Η δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών από το σπίτι δεν είναι καινούρια και πραγματοποιείται μέσω του ταχυδρομείου, του τηλεφώνου ή ακόμα και της τηλεόρασης. Σήμερα αυτή η δυνατότητα έχει επεκταθεί και μπορεί να γίνεται μέσα από το Διαδίκτυο. Ήδη υπάρχουν πολλές εταιρείες στο δίκτυο που δίνουν τη δυνατότητα αγορών μέσω υπολογιστή. Από τα πρώτα προϊόντα που διατέθηκαν στον καταναλωτή με αυτόν τον τρόπο είναι τα βιβλία, τα CD και το λογισμικό. Το λογισμικό μάλιστα μπορεί να το παραλάβει ο αγοραστής άμεσα από το Διαδίκτυο. Αυτός ο χώρος αναμένεται να έχει σημαντική ανάπτυξη, δεδομένου ότι τα προϊόντα μπορούν, θεωρητικά τουλάχιστον, να πωλούνται φτηνότερα, λόγω μείωσης διαφόρων εξόδων που απαιτούνται στο κλασικό εμπόριο, όπως, για παράδειγμα, η δυνατότητα άμεσης διάθεσης χωρίς την παρεμβολή μεσαζόντων. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όμως, δεν λείπουν και τα μειονεκτήματα, αφού δίνει τη δυνατότητα σε λίγες αλλά ισχυρές εταιρείες να μονοπωλήσουν τις πωλήσεις ολόκληρου κλάδου σε μεγάλα γεωγραφικά διαμερίσματα. Το Διαδίκτυο ως επιχειρηματικό εργαλείο είναι αναμενόμενο να το αξιοποιήσουν ευκολότερα επιχειρηματικοί κλάδοι στους οποίους το παρεχόμενο αγαθό δεν έχει υλική υπόσταση. Ως τέτοια παραδείγματα μπορούμε να αναφέρουμε τον τραπεζικό τομέα, τον τομέα του τουρισμού (για κρατήσεις δωματίων, προσφορά εκδρομικών πακέτων, κλπ.), των μεταφορών για κρατήσεις θέσεων, κ.ά. Το κλειδί σε όλη αυτήν την προσπάθεια είναι η ύπαρξη επαρκούς ασφάλειας κατά τη συναλλαγή. Δεδομένου ότι το Διαδίκτυο από μόνο του δεν είναι ένα ασφαλές μέσο επικοινωνίας, όπως άλλωστε δεν είναι και το τηλέφωνο ή το ταχυδρομείο, πρέπει να βρεθούν οι μηχανισμοί εκείνοι που θα εξασφαλίζουν τα συναλλασσόμενα μέρη. Υπάρχουν ήδη κάποιες λύσεις προς αυτήν την κατεύθυνση. Μένει να παγιωθούν και να τύχουν της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.