Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
7.6.3 Σχεδιασμός αλγόριθμου για την επίλυση του προβλήματος
Στη συνέχεια σχεδιάζουμε τον αλγόριθμο που θα επιλύσει το πρόβλημα. Αρχίζουμε καταγράφοντας τα βασικά βήματα ή υποπροβλήματα του αλγόριθμου:
1. Διάβασε τις παραμέτρους της εξίσωσης 2. Έλεγξε την ορθότητα των παραμέτρων 3. Υπολόγισε τις ρίζες της εξίσωσης.
Ακολούθως εξετάζουμε αν κάποια από τα βήματα απαιτούν περαιτέρω ανάλυση σε υπο-υποπροβλήματα. Παρατηρούμε ότι το βήμα 1 είναι απλό και δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση. Τα βήματα 2 και 3 όμως χρειάζονται. Έτσι ο αλγόριθμος διαμορφώνεται ως εξής:
1. Διάβασε τις παραμέτρους της εξίσωσης 2. Έλεγξε την ορθότητα των παραμέτρων 2.1 Αν α=0 τότε - Δώσε σχετικό μήνυμα λάθους - ΤΕΛΟΣ αλγόριθμου 3. Υπολόγισε τις ρίζες της εξίσωσης 3.1 Υπολόγισε τη διακρίνουσα Δ 3.2 Αν Δ>0 τότε - υπολόγισε τις δύο διαφορετικές ρίζες - τύπωσε τις ρίζες 3.3 Αν Δ=0 τότε - υπολόγισε τη διπλή ρίζα - τύπωσε τη ρίζα 3.4 Αν Δ 4. ΤΕΛΟΣ αλγόριθμου
Στη συνέχεια εξετάζουμε αν υπάρχουν βήματα που χρειάζονται περαιτέρω ανάλυση και συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο. Στο πρόβλημά μας δεν υπάρχει ανάγκη για κάτι τέτοιο. Στη συνέχεια δίνεται ο ίδιος αλγόριθμος με τη μορφή ψευδοκώδικα και λογικού διαγράμματος.