Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

11.2.2. Ροή εκτέλεσης εφαρμογής

Αν προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τη ροή εκτέλεσης μιας εφαρμογής που ακολουθεί την τεχνική του οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού και υποστηρίζει διαδικασίες γεγονότων, μπορούμε να τη παρουσιάσουμε με τα παρακάτω βήματα :

1. Ο χρήστης ξεκινά την εκτέλεση της εφαρμογής. 2. Τα αντικείμενα της εφαρμογής περνούν σε κατάσταση αναμονής γεγονότων. 3. Μόλις ένα αντικείμενο αναγνωρίσει μέσα στο περιβάλλον του κάποιο γεγονός που το αφορά, καλεί την αντίστοιχη διαδικασία γεγονότος. 4. Αν στη διαδικασία γεγονότος έχουμε συμπεριλάβει εντολές κώδικα, εκτελούνται διαφορετικά η εφαρμογή αγνοεί το γεγονός. 5. Τα αντικείμενα της εφαρμογής περνούν πάλι σε κατάσταση αναμονής γεγονότων (Βήμα 2).

Ο προγραμματιστής δεν είναι απαραίτητο να συμπεριλάβει εντολές κώδικα σε κάθε διαδικασία γεγονότος που υποστηρίζουν τα αντικείμενα της εφαρμογής. Απλά επιλέγει αυτές για τις οποίες τον ενδιαφέρει το πρόγραμμα να αντιδρά. Αν μια διαδικασία γεγονότος δεν περιέχει καμία εντολή κώδικα, όπως είναι φυσικό αυτό το γεγονός αγνοείται τελείως από την εφαρμογή, σαν να μην συνέβη ποτέ.

Ένα γεγονός είναι δυνατό να προκληθεί και μέσα από εντολές κώδικα.. Η επιτυχία μιας οδηγούμενης από γεγονότα εφαρμογής εξαρτάται από τον τρόπο που ο προγραμματιστής χρησιμοποιεί τα γεγονότα. Η πρόκληση γεγονότων μέσα από κώδικα αποτελεί μια έξυπνη τεχνική.