Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητισμός

Ο αθλητισμός διαφέρει και από τη Φυσική Αγωγή και από το παιγνίδι. Στον αθλητισμό καλλιεργούνται συγκεκριμένα σπορ, στα οποία κυριαρχούν η υψηλή οργάνωση, οι επίσημοι αυστηροί κανόνες, οι προκαθορισμένοι τρόποι του παιγνιδιού ή των αγώνων και ο ανταγωνισμός. Στον αθλητισμό τα άτομα επιδιώκουν κυρίως τη νίκη. Ο αθλητισμός τέλος, απαιτεί υψηλά επίπεδα δεξιοτήτων, αναπτύσσει αθλητικά πρότυπα, απαιτεί δέσμευση, αφοσίωση και σκληρή προσπάθεια.

Με λίγα λόγια Η κίνηση, είτε με τη μορφή παιχνιδιού είτε με τη μορφή άθλησης, αποτελούσε μέρος της ζωής των ανθρώπων από τους αρχαιότατους χρόνους. Στον Ελλαδικό χώρο με την ανάπτυξη των πόλεων-κρατών η άθληση είχε μεγάλη σημασία. Αποκορύφωμα της σπουδαιότητας της καλλιέργειας του σώματος ήταν η ανάπτυξη των πανελλήνιων αγώνων και κυρίως των Ολυμπιακών Αγώνων. Οι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες αποτελούν τη μεγαλύτερη αθλητική διοργάνωση του κόσμου. Ο σύγχρονος αθλητισμός στη χώρα μας όπως και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής οργανώθηκαν και εξελίχθηκαν μόλις τον προηγούμενο αιώνα.

Βιβλιογραφία Αλμπανίδης, Ε. (2004). Ιστορία της Άθλησης στον αρχαίο Ελληνικό κόσμο. Θεσσαλονίκη: Σάλτο. Αρβανίτη, Ν. (2001). Η Ολυμπιακή Παιδεία στην κοινωνία της μάθησης. Στο, Ολυμπιακοί Αγώνες: Αναφορές-Προσεγγίσεις. Αθήνα: Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη. Γιαλούρης, Ν. (2001). Οι αρχαίοι Ολυμπιακοί αγώνες και η συμβολή τους στη διαμόρφωση της Ελληνικής Παιδείας. Στο, Ολυμπιακοί Αγώνες: Αναφορές-Προσεγγίσεις. Αθήνα: Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη. Παυλογιάννης, Ο. (2004). Πτυχές της αθλητικής ιστορίας της Κέρκυρας. Κέρκυρα. Συνέδριο Κερκυραϊκός Αθλητισμός και Ολυμπιακοί αγώνες. Honeybourne, J., Hill, M., & Moors, H. (2000). Physical Education & Sport: For A Level (2nd Eds.) Cheltenham: Stanley Thornes P. Ιστοσελίδες στο Διαδίκτιο www.umist.ac.uk/sport/ishpes.html www.fhw.gr/olympics/ancient/gr/ (ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ)