Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Παράδειγμα

Η προσπάθεια να "κάψουμε" τις θερμίδες. Μαθητής γευμάτισε τρώγοντας: μοσχαρίσια μπριζόλα 200gr, ψωμί 100gr, σαλάτα 80gr, φρούτα 150gr με συνοδεία 200gr γνωστού αναψυκτικού - χωνευτικού. Έπειτα αναπαύθηκε για lh, διάβασε για 2h και υστέρα πήγε πεζοπορία 10 min μέχρι το γυμναστήριο. Πόσες ανυψώσεις βάρους 500Ν πρέπει να επιχειρήσει σε ύψος 2m, για να "κάψει" τις θερμίδες που πήρε στο γεύμα;

Λύση: Κατανάλωση θερμίδων: Μπριζόλα: [pic] Ψωμί: [pic] Σαλάτα: [pic] Φρούτα: [pic] Αναψυκτικό: [pic] Συνολικά πήρε: Q=922kcal. (Όπως διαπιστώνετε, η θερμιδική αξία κάθε είδους υπολογίστηκε κατά προσέγγιση (με τη βοήθεια του πίνακα Ι).

Παραγωγή ενέργειας: Ανάπαυση: W1=P1t1=120W.1h=120Wh Διάβασμα: W2=P2t2=200W.2h=400Wh Πεζοπορία: W3=P3t3=300W.10min=300W.1/6 h=50Wh Συνολικά κατανάλωσε μέχρι το γυμναστήριο: W=W1+W2+W3=570Wh Αλλά 1 Wh = 1 J/s * 3600s= 3600J = 3600/4,18 cal =900cal.

Από τα 922 kcal, λοιπόν, έκαψε πριν από τη γυμναστική τα 900 cal, δηλαδή περίπου 1 kcal. Μένουν 921 kcal. Κάθε ανύψωση του βάρους αντιστοιχεί σε έργο: W'= mgh= 500N.2m= 103J= 250cal.

Για να "φύγουν" λοιπόν τα 921 kcal, ο μαθητής πρέπει να επιχειρήσει… 36.103 ανυψώσεις. Χαρά στο κουράγιο του!

Συμπέρασμα: Ο μαθητής πρέπει ή να τρώει λιγότερο ή να επιλέξει άθλημα πιο θερμιδοφάγο…