Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Δ. ΨΥΧΙΚΑ ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ: Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Όπως αναφέρει και το κείμενο στην αρχή του μαθήματος, ο τύπος του τεχνοκράτη διατρέχει τον κίνδυνο να μεταβάλλει το δώρο του Θεού σε θεό. Κινδυνεύει να χάσει την απλότητά του όταν αντί για χρήση κάνει κατάχρηση της τεχνολογίας. Αυτό φέρνει την απώλεια της πνευματικότητας. Η Εκκλησία στοχεύει να δημιουργεί ανθρώπους ολοκληρωμένους, δηλαδή πρόσωπα που να μπορούν να διαπιστώνουν τα δώρα που τους χάρισε ο Θεός, επομένως και την τεχνολογία, να τα παίρνουν στα χέρια τους και να τα διαχειρίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να τους οδηγούν σε ένα αληθινό τρόπο ζωής. Η τεχνολογία δεν είναι εχθρός, αλλά ο τρόπος που μας κάνει να σκεφτόμαστε τη ζωή μας. Εχθρός μας π.χ. δεν είναι το αυτοκίνητο, αλλά το σκεπτικό που μας έκανε να το αγοράσουμε: ίσως η ικανοποίηση του εαυτού μας, του εγωισμού μας, η εκδίκηση κάποιου, η επίδειξη κ.λ.π. Ο Χριστός έδωσε ιδιαίτερη σημασία στον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούμε καθετί που μας χάρισε ο Θεός, γι' αυτό και κατάργησε τη διάκριση που έκαναν οι Ιουδαίοι ανάμεσα σε καθαρά πράγματα στη ζωή μας και σε ακάθαρτα, σε θρησκευτικά και μη θρησκευτικά. Με τον τρόπο αυτό θέλησε να βοηθήσει τον άνθρωπο να αποβάλει τα ψυχικά κενά που δημιουργεί ο τύπος του μονοδιάστατου ανθρώπου.

Η πνευματική ζωή δεν αναφέρεται σ' ό,τι αφορά μόνο τους «θρήσκους», τη σημασία των οποίων κατάργησε, αλλά όλους τους ανθρώπους και επομένως και έναν τεχνοκράτη, αν θέλει να απολαμβάνει πραγματικά τα αγαθά του τεχνολογικού πολιτισμού.

ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΩ - Η τεχνολογία είναι δώρο του Θεού στον άνθρωπο. - Η τεχνολογία ανύψωσε το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων, αλλά δημιούργησε βασικά κενά. - Ο τεχνοκράτης όταν δεν έχει ουσιαστικό περιεχόμενο και αναζητήσεις, γίνεται μονόπλευρος. - Η πρόταση της Εκκλησίας για πνευματική ζωή δημιουργεί ολοκληρωμένους ανθρώπους.

ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ; 1. Πώς αντιλαμβάνεστε την τεχνολογία ως δώρο του Θεού στον άνθρωπο; 2. «Το τέρας του Νέου (της τεχνολογίας) δεν είναι α-πνευματικό, στοχεύει άμεσα στην ανθρώπινη ψυχή, γι' αυτό και η αντιμετώπισή του είναι θέμα δυσκολότατο, αλλά και ζωτικής ση μασιάς για κάθε χριστιανό.» Πώς θα σχολιάζατε αυτήν την άποψη; 3. Αν λάβετε υπόψη τη σκιαγράφηση του τύπου του τεχνοκράτη, πώς βλέπετε τον εαυτό σας μέσα σε αυτή; 4. Η πρόταση της Εκκλησίας σας βρίσκει σύμφωνους ή όχι και γιατί;