Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άσκηση

Διαφορετικοί άνθρωποι, διαφορετικές σκοπιές, διαφορετικές εκφράσεις, κι όταν ακόμη το αντικείμενο παραμένει το ίδιο. Πρόσθεσε κι εσύ πέντε τουλάχιστον παραδείγματα:

Ο πρώτος λέει: -Είναι το αφεντικό μου -Είναι δημόσιος υπάλληλος -Αναγκάστηκε να περιορίσει τον αριθμό των εργαζομένων -Πολιτική λιτότητας (για το ίδιο πρόσωπο)

Ο δεύτερος λέει: -Είναι επιχειρηματίας -Είναι διευθυντής του υπουργείου -Πέταξε στο δρόμο τους εργαζομένους -Πολιτική πείνας Ακόμα και ο ίδιος άνθρωπος μιλώντας για το ίδιο αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιήσει διαφορετικό επίπεδο λόγου ανάλογα με την περίσταση. Έτσι λέει: Εδώ: - Σας παρακαλώ, του είπα, να με προσλάβετε… - Δεν είναι ιδιαίτερα ευφυής, αλλά προσπαθεί… Εκεί: Του τα είπα ωμά: ή με προσλαμβάνει ή αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Δεν του κόβει, αλλά σκοτώνεται στη δουλειά.

(Συνεχίστε)

Γράψτε για έναν νέο μαθητή του σχολείου σας ή του γυμναστηρίου σας ή του κολυμβητηρίου σας ή του ωδείου ή… ή… ορισμένους κανόνες που πρέπει να τηρεί. Το ύφος των κανόνων (ήπιο, αυστηρό/αυταρχικό, επιεικές κτλ.) θα το αποφασίσετε εσείς. Ωστόσο, όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορεί να είναι άσχετο με το "ύφος" του ιδρύματος (σχολείου κτλ.) στο οποίο αναφέρεται. Πάντως, αφού γράψετε τους κανόνες στο ύφος της επιλογής σας, διατυπώστε τους σε ένα τουλάχιστον ακόμη ύφος, διαφορετικό από το πρώτο. Παράδειγμα: (α) Απαγορεύεται αυστηρά η έξοδος των μαθητών από το χώρο του σχολείου κατά την ώρα του διαλείμματος. Οι παραβάτες τιμωρούνται. (β) Η έξοδος των μαθητών από το χώρο του σχολείου κατά την ώρα του διαλείμματος επιτρέπεται μόνο με άδεια του διευθυντή ή του καθηγητή που εφημερεύει. (γ) Κατά την ώρα των διαλειμμάτων οι μαθητές, σεβόμενοι τον άγραφο κανονισμό του σχολείου, δεν βγαίνουν έξω. Αν, ωστόσο, χρειαστεί κάποιος κάπου να πάει, τότε ζητάει άδεια.