Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ακούω και μιλώ

Κατερίνα Χριστοδούλου, Πες το με σπρέυ, εκδ. Γράμματα, 1991

Κυριάκος Ιωσηφίδης, To graffiti στην Ελλάδα, εκδ. Οξύ, 1997

1. α. Ποιες σκέψεις σάς δημιουργεί η παράλληλη παράθεση των δύο εικόνων; β. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα κίνητρα των νεαρών ατόμων ή νεανικών ομάδων που γεμίζουν με χρώματα και σχέδια τους τοίχους των πόλεων; γ. Πού θα τοποθετούσατε τον εαυτό σας στην παρακάτω κλίμακα;

1. τα γκράφιτι με εξοργίζουν 2. τα γκράφιτι με αφήνουν αδιάφορο 3. μερικά έχουν γούστο 4. οι δημιουργοί τους (writers) είναι αληθινοί καλλιτέχνες που ζωντανεύουν την πόλη 5. προσπαθώ και εγώ να εκφραστώ μέσα από τα γκράφιτι

- Σχηματίστε ομάδες ανάλογα με τις τοποθετήσεις σας (ομάδα 1,2, 3,4,5). Κάθε ομάδα ας προετοιμάσει την επιχειρηματολογία της υποστηρίζοντας την τοποθέτησή της. Στο τέλος, διοργανώστε ανοικτή συζήτηση στην τάξη.

2. Βλέπετε τρεις παλιές διαφημίσεις, ηλικίας περίπου εκατό χρόνων. α. Τι ακριβώς διαφημίζουν και σε ποιο κοινό απευθύνονται; β. Γιατί αυτές οι διαφημίσεις περιέχουν και αγγλικό κείμενο; γ. Ποια καλλιτεχνικά στοιχεία διακρίνετε σ' αυτές και ποιο νομίζετε ότι είναι το αποτέλεσμα που επιδιώκει ο καλλιτέχνης που τις σχεδίασε; δ. Παρατηρήστε σύγχρονες έντυπες διαφημίσεις. Διαλέξτε και φέρτε στην τάξη αυτές που σας φαίνονται πιο καλλιτεχνικές Κάντε συγκρίσεις ανάμεσα στις σύγχρονες και τις παλιές διαφημίσεις.

3. Αναζητήστε σε βιβλία, στον Τύπο, στο Διαδίκτυο, σε μουσικά cd, σε κινηματογραφικές ταινίες και αλλού, πώς έχουν αποδώσει διάφοροι καλλιτέχνες (ζωγράφοι, λογοτέχνες, μουσικοί, φωτογράφοι κ.λπ.) απ' όλο τον κόσμο ένα θέμα που θεωρείτε ενδιαφέρον (π.χ. ο πόλεμος, η αγάπη, η φύση). Συγκεντρώστε όσο το δυνατό περισσότερα έργα πάνω στο θέμα αυτό και συζητήστε στην τάξη σας: α. ομοιότητες και διαφορές στις απόψεις των δημιουργών, β. τις πιθανές προθέσεις των δημιουργών αυτών.

Ενημερωτικό φυλλάδιο του Ε.Λ.Ι.Α.