Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαβάζω και γράφω

1. Υποθέστε ότι ο γιατρός του κειμένου 6 γράφει μια επιστολή α. προς τους υπευθύνους του ελληνικού γραφείου των "Γιατρών Χωρίς Σύνορα" για να τους ενημερώσει σχετικά με την αποστολή και β. προς μια ελληνική εφημερίδα για την ενημέρωση των αναγνωστών της.

- Πώς θα ήταν οι επιστολές αυτές; Επιλέξτε ο καθένας έναν από τους δύο τύπους επιστολής και γράψτε ένα σύντομο κείμενο (200-250 λέξεις). Διαβάστε τα κείμενά σας στην τάξη. Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές παρατηρείτε ανάμεσα στους τρεις τύπους της επιστολής, τους δύο που γράψατε και τον τρίτο του κειμένου 6; Εξηγήστε τις διαφοροποιήσεις που επιφέρατε στο αρχικό κείμενο γράφοντας το δικό σας.

2. Ένα από τα χιλιάδες παιδιά της Λιβερίας που παγιδεύτηκαν και εξαναγκάστηκαν να πάρουν μέρος στην εμφύλια αιματοχυσία που συγκλόνισε αυτή την αφρικανική χώρα στις αρχές της δεκαετίας του 2000 αφηγείται την ιστορία του. Παρακάτω σας δίνεται η αφήγησή του, από την οποία έχουν αφαιρεθεί όλες οι ενδείξεις του χρόνου. Αφού τη διαβάσετε, προσπαθήστε να την αποκαταστήσετε βάζοντας τις χρονικές ενδείξεις που σας δίνονται ανακατεμένες στη β' στήλη, στη σωστή τους θέση.

ΣΤΗΛΗ Α Αφήγηση: Ένας φίλος μου πρότεινε να πάμε μια βόλτα. Συναντήσαμε ένα φορτηγό φορτωμένο με μια οπλισμένη ομάδα κυβερνητικών στρατιωτών που πήγαιναν στο μέτωπο. Ο φίλος μου πρότεινε να μπούμε στο φορτηγό και μπήκαμε. Νόμιζα πως θα πάμε βόλτα. Κατάλαβα πόσο δύσκολο ήταν να αποδράσω, αφού ήμουν περιτριγυρισμένος από ένοπλους άντρες. Ο διοικητής μάς είπε να σκοτώνουμε όποιον μας φαινόταν ότι κάνει πλιάτσικο. Σκοτώσαμε ή τραυματίσαμε τους περισσότερους φίλους μας. Βγήκα από αυτήν τη φοβερή κατάσταση. Θέλω να πω στους φίλους μου που κρατάνε ακόμη όπλα να τα αφήσουν και να πάνε στο σχολείο. Robert Smith, 14 ετών από τη Λιβερία, περ. ActionAid Ελλάς Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2003 (διασκευή) Χρονικές ενδείξεις: - Σήμερα - Όταν συνάντησα τους ανθρώπους της ActionAid - Ένα πρωί που ήμουν σπίτι μου - Εκεί που περπατούσαμε - Σιγά σιγά - Στην αρχή - Τότε - Όταν φτάσαμε στο μέτωπο του πολέμου - Τις φοβερές εκείνες μέρες

- Αξιολογήστε τις δύο εκδοχές της αφήγησης. Ποια σας φαίνεται καλύτερη και γιατί;