Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Προτάσεις για εργασία και δραστηριότητες

Προσπαθώ να καταλάβω περισσότερο

1. Προσέξτε την περιγραφή της φανέρωσης του Θεού στη παρ. α΄. Τι εκφράζει; Ποια άλλη διήγηση σας θυμίζει; 2. Ο λαός στην έρημο συχνά φέρθηκε με αγνωμοσύνη στο Θεό. Σκεφτείτε περιπτώσεις αγνωμοσύνης που δείξατε ή σας έδειξαν. Ποιες ήταν οι συνέπειές της; 3. Η εκλογή (σε μια θέση, ένα όργανο κ.α.) έχει νόημα μόνον όταν την αντιλαμβανόμαστε ως ευθύνη και υπηρεσία των άλλων. Αναλογιστείτε αν σκεφτήκατε τα πράγματα μ' αυτόν τον τρόπο, όταν εκλέξατε το 5/μελές συμβούλιο της τάξης σας ή το 15/μελές μαθητικό συμβούλιο του σχολείου σας.

Ο Μωυσής, του Ρέμπραντ (17ος αι.)

Ελέγχω τι έμαθα 1. Πού πραγματοποιήθηκε η Διαθήκη του Θεού με τους Ισραηλίτες; 2. Ποια ήταν η απόφαση του λαού για τη Διαθήκη και το Δεκάλογο; 3. Να μάθετε απ' έξω τις εντολές του Δεκαλόγου (το νόημά τους). 4. Τι είδους σχέσεις ρυθμίζει ο Δεκάλογος; 5. Πώς εννοούμε την «Εκλογή» του Ισραήλ από το Θεό; 6. Τι ήταν η Κιβωτός της Διαθήκης και η Σκηνή του Μαρτυρίου; 7. Πόσο διάστημα χρειάστηκαν οι Ισραηλίτες, σύμφωνα με τα βιβλικά κείμενα, για να φτάσουν στη Γη της Επαγγελίας; 8. Τι είδους κινδύνους αντιμετώπισαν οι Ισραηλίτες στην έρημο; 9. Ποιο ήταν το δίλημμα* που συχνά αντιμετώπισαν; 10. Με ποιες γιορτές θυμούνται οι σύγχρονοι Ισραηλίτες την έρημο και την προσφορά του Νόμου;