Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Δραστηριότητα

Α. Χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ή άλλο στροβοσκόπιο του εργαστηρίου του σχολείου σας, εξετάστε κατά πόσον είναι περιοδικές οι εξής κινήσεις: α. η περιστροφική κίνηση στον ηλεκτρικό χρονομετρητή που έχετε στο σχολικό εργαστήριο (Εικ. 22), β. η παλινδρομική κίνηση του πλήκτρου στο ηλεκτρικό κουδούνι-υπόδειγμα (Εικ. 22) που υπάρχει στο σχολικό εργαστήριο, γ. η κίνηση χαλύβδινης σφαίρας σε απλό εκκρεμές με μήκος νήματος περίπου (Εικ. 23) και δ. η κίνηση μίας χορδής στην κιθάρα σας. Στη συνέχεια, προσδιορίστε τις συχνότητες για εκείνα από τα παραπάνω φαινόμενα στα οποία θα διαπιστώσετε περιοδική συμπεριφορά.

Β. Υποδείξτε μία, κατά τη γνώμη σας, μη περιοδική κίνηση (π.χ. την περιστροφική κίνηση που κάνει η ρόδα ανεστραμμένου ποδηλάτου, η οποία, μετά την αρχική περιστροφή που της δώσατε, αφήνεται να σταματήσει από μόνη της) και ελέγξτε πειραματικά τον ισχυρισμό σας.

Εικ. 23