Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Β. Προσέγγιση της γλώσσας του κειμένου

1. α. Να ξαναγραφτούν τα ρήματα της παραγράφου "Τώρα πια… που δε θα έρθει" σε ιστορικό παρελθοντικό χρόνο, π.χ. Τότε πια…… β. Να γράψεις παράγωγα ουσιαστικά και επίθετα από τα ρήματα: κατηγορώ, παίζω, συνειδητοποιώ, κλαίω, ανθίζω, καταστρέφω. 2. Να συζητήσεις τη γραμματική και αντιγραμματική χρήση των ρημάτων, η οποία φαίνεται από τον αστερίσκο στις φράσεις: παίρνω το ποτήρι / η πόλη πάρθηκε, αισθάνομαι άσχημα / σε αισθάνομαι / *αισθάνω τον πόνο, αργοπεθαίνω από τον πυρετό / αργοπεθαίνει το Σεράγεβο/* αργοπεθαίνομαι από την πείνα/ *αργοπεθαίνω το Σεράγεβο, μοιάζω νεκρός/ μοιάζω με τον πατέρα/ μου μοιάζει/ *του μοιάζομαι/ *του σκέφτομαι/ σκέφτομαι εσένα παιδί μου/ *σκέφτω κάτι. 3. Στο ημερολόγιο υπάρχει κοφτή/ σύντομη φράση, μεγαλογράμματη γραφή, εναλλαγή του α' με το γ' πρόσωπο, συναισθηματική φόρτιση και άλλα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την τεχνική της γραφής. Αφού τα εντοπίσεις να τα σχολιάσεις.