Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Γ. Ερμηνεία κειμένου Παραγωγή Λόγου

1. Να μελετήσεις το κείμενο που ακολουθεί και να γράψεις σε μία παράγραφο το πρόβλημα που επισημαίνει ο συγγραφέας και σε μία δεύτερη παράγραφο να εκφράσεις τη συμφωνία σου ή τη διαφωνία σου με την άποψή του.

"Καθώς λοιπόν ο κάθε κάτοικος αποκτούσε και το κινητό του τηλέφωνο, αργά αλλά σταθερά η μικρή τους χώρα άλλαζε μορφή. Λεν είχε πια περιπατητές, αλλά ανθρώπους που συνομιλούσαν περιπατώντας, δεν είχε συλλογική ζωή, αφού η ζωή περιστρεφόταν περί το ατομικό κινητό των πολιτών, δεν είχε μυστικά, αφού ο διπλανός - που συνομιλούσε μεγαλόφωνα - ίσως να ήταν υπουργός ή παράγων της δημόσιας ζωής. Η περιπόθητη διαφάνεια είχε επιτευχθεί. Έτσι δεν προκαλούσε πια διαμαρτυρίες ότι ο ήχος των κινητών τηλεφώνων ακουγόταν παντού: Σε αεροδρόμια και σε συναυλίες, σε κλειστές αίθουσες συμβουλίων ή στη σιωπή του τοπίου, σε ερωτικές στιγμές ή τότε που οι φίλοι συναντήθηκαν και μιλούσαν για τα παλιά. Στη μικρή μας λοιπόν χώρα, που όδευε ήδη στην τρίτη χιλιετία, όλοι μιλούσαν μέσω των κινητών για τη ζωή, τον εαυτό τους και τους άλλους, λίγο γινόταν αντιληπτό ότι η ζωή, ο εαυτός τους και οι άλλοι έμοιαζαν διαρκώς να απομακρύνονται. Ήταν μάλιστα τέτοια η επικράτηση της ιδεολογίας των κινητών που μια νέα τεχνολογική εξέλιξη επιβλήθηκε χωρίς αντιδράσεις. Η εξέλιξη αυτή επέτρεπε τον άμεσο εντοπισμό της θέσεως του κινητού τηλεφώνου, συνεπώς και της θέσεως - που μπορεί να ήταν μια μοναχική διαδρομή, ή μια ερωτική εστία - του κατόχου. Τα περιθώρια της προσωπικής ζωής στένευαν ασφυκτικά". Γιώργος Γραμματικάκης (από τον Τύπο)

2. Να υποθέσεις ότι είσαι ένας πωλητής σε κατάστημα κινητής τηλεφωνίας και θέλεις να δώσεις οδηγίες σ' ένα νέο αγοραστή για την ασφαλή χρήση του κινητού τηλεφώνου. Να γράψεις ένα κείμενο έως 300 λέξεις χρησιμοποιώντας το κατάλληλο ύφος αλλά και πειστική επιχειρηματολογία.