Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Γ. Ερμηνεία κειμένου Παραγωγή λόγου

1. Η συγγραφέας χρησιμοποιεί την τριτοπρόσωπη γραφή. Προσπάθησε να γράψεις το κείμενο σε πρώτο πρόσωπο, μέσα από την οπτική γωνία του μικρού ήρωα, χρησιμοποιώντας όπου χρειάζεται και εσωτερικό μονόλογο. 2. Ποιους στόχους υπηρετούσε η εκπαίδευση ειδικά του Ισμαήλ αλλά και των συμμαθητών του; Λαμβάνοντας υπόψη το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής, να τους κρίνεις (δύο παράγραφοι). 3. Στην πανηγυρική συνεδρίαση της Βουλής των Εφήβων στις 5.7.1999 μια κοπέλα που ζει στην Αίγυπτο, η Σοφία Ελισανέτ Ραχέρ, καταχειροκροτήθηκε λέγοντας: «Στην Αίγυπτο μας λένε ξένους. Και στην Ελλάδα μας λένε ξένους, επειδή μένουμε στην Αίγυπτο. Εμείς ελπίζουμε ότι είμαστε Έλληνες». Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν χιλιάδες παιδιά του απόδημου ελληνισμού. Να κάνεις μια εισήγηση στη Βουλή των Εφήβων ως εκπρόσωπος του σχολείου σου, ώστε τα ελληνόπουλα του εξωτερικού να έχουν συχνότερη και ουσιαστικότερη επαφή με την ελληνική παιδεία και τον πολιτισμό και να μην αισθάνονται ξένοι στην Ελλάδα (το κείμενό σου να μην ξεπερνά τις τετρακόσιες λέξεις).

Σπύρος Παπαλουκάς, Το παιδί με τις τιράντες